Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit establert, però és molt recomanable tenir coneixements bàsics d'altres disciplines, com són els de l'avaluació psicològica i de psicopatologia infantil i adolescent.
En finalitzar l'assignatura, s'espera que l'estudiant sigui capaç de:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques/seminaris | 12 | 0,48 | |
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolución de casos prácticos | 36 | 1,44 | 2, 5, 6, 7, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Lecturas y ampliación de conocimientos | 74 | 2,96 |
Classes teòriques: classe magistral amb suport multimèdia. Mida dels grups: 1/1.
Classes pràctiques: Aplicació i correcció de proves. Anàlisi i resolució de situacions i casos clínics. Mida dels grups: seminari en grup petit.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Examen tipus test (1er periode avaluatiu) | 35% | 2 | 0,08 | 2 |
EV2: Informe relatiu a les pràctiques (setmana 17) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
EV3: Examen preguntes obertes: resolucions de casos (2on periode avaluatiu) | 40% | 2 | 0,08 | 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12 |
L’alumne haurà de realitzar
EV1: Un examen tipus test amb un valor del 35% de la nota final al primer periode avaluatiu.
EV2: Presentar una memòria grupal (3 ó 4 alumos) dels casos presentats i treballats a les pràctiques. La presentació oral de l'informe es faran de forma aleatòria per un membre del grup. L'informe també s'haurà de presentar per escrit durant la setmana 17. El valor d’aquesta activitat serà d’un 25%. Aquesta evidència és imprescindible per aprovar l’assignatura, de manera que, els alumnes que no lliurin o participin a la realització de l’informe seran considerats suspesos a l’assignatura.
EV3: Un examen final amb preguntes obertes que representa el 40% de la nota final de l’assignatura al segon període avaluatiu.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AVALUACIÓ ÚNICA
L’alumne haurà de realitzar
EV1: Un examen tipus test amb un valor del 35% de la nota final - 2 hores
EV2: Presentar una memòria individual dels casos presentats i treballats a les pràctiques. La presentació oral de l'informe es fara el mateix dia de l'avaluació única - 1hora. El valor d’aquesta activitat serà d’un 25%. Aquesta evidència és imprescindible per aprovar l’assignatura
EV3: Un examen final amb preguntes obertes sobre resolució de casos que representa el 40% de la nota final de l’assignatura. 2 hores
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Bibliografia
Artigas-Pallarés, J. y Narbona, Juan. (2011) Trastornos del neurodesarrollo. Barcelona: Viguera editores.
Carrasco, A. (2014). La entrevista con niños y adolescentes. En Perpiñá, Conxa. Manual de entrevista psicológica pp. 201-239. Madrid: Piràmide
Carrasco, Miguel Angel., Ramírez, Isabel. y del Barrio, Victoria. (2013). Evaluación Clinica: Diagn´ostico, Formulación y Contrastación de los Trastornos Psicológicos
Costas, Carme. (2004). Avaluació psicològica del desenvolupament infantil. Des del naixement fins als sis anys (1ª reimpressió corregida). Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions.
Ezpeleta, Lourdes. (2012). La evaluación de los trastornos infantiles. En Comeche, M.I. y Vallejo, M.A. Manual de Terapia de Conducta en la infancia pp. 85-114 Madrid: Dykinson
Ezpeleta, Lourdes. (2009). La entrevista diagnóstica con niños y adolescentes. Madrid: Síntesis.
de la Osa, Nuria. y Lacalle, Montserrat. (2011). Evaluación en la infancia y la adolescencia. En R. Fernández-Ballesteros (Ed.) Evaluación Psicológica: Conceptos, métodos y estudio de casos, pp. 339-356. Madrid: Pirámide.
Youngstrom, E.A. Prinstein, M.J., Mash, E.J. & Barkley, R.A. (2020). Assessment of disorders in Childhood and Adolescence (5th Ed.). Guidford Press
No n'hi ha especific
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |