Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits obligatoris per a cursar aquesta assignatura.
Al finalitzar l’assignatura l’estudiantat serà capaç de:
BLOC A: Concepte de discapacitat intel·lectual (DI) i Circuit d'atenció a les persones amb discapacitat intel·lectual i trastorn del desenvolupament.
En aquest bloc es tractarà breument l’evolució històrica del concepte de discapacitat intel·lectual i el concepte que actualment s’utilitza de discapacitat intel·lectual. També veurem els serveis que disposem per l'atenció de les persones amb DI i trastorn del desenvolupament .És un bloc breu per a situar els conceptes bàsics de l’assignatura.
BLOC B: Síndromes que provoquen discapacitat intel·lectual.
S’estudiaran els principals quadres que provoquen DI, analitzant-ne l’etiologia i profunditzant en la simptomatologia i fenotips diferencials tant a nivell físic com conductual. És el bloc més ampli de l’assignatura.
BLOC C: Paràlisi cerebral
S'estudiarà la paràlisi cerebral i els seus trastorns associats.
BLOC D: Salut mental i discapacitat intel.lectual
Es tractaràn els trastorns psicopatològics més freqüents en DI i la simptomatologia amb què es presenten. També s'estudiaran els sistemes classificatoris.
BLOC E: L'avaluació en Discapacitat Intel·lectual
Es revisaran les principals eines que s'utilitzen en l'avaluació .
BLOC F: Els trastorns de l'adquisició del llenguatge
Es tractaràn els trastorns de l'adquisició del llenguatge i la parla, la simptomatologia clínica i el seu diagnòstic diferencial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 7, 11, 20 |
Pràctiques i seminaris en grup petit | 12 | 0,48 | 2, 5, 4, 6, 7, 13, 11, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i ampliació de coneixements sobre l'assignatura | 80 | 3,2 | 7, 20 |
Ressolució de casos pràctics | 30 | 1,2 | 2, 5, 11, 15, 21, 9 |
ACTIVITATS DIRIGIDES
- CLASSES TEÒRIQUES MAGISTRALS amb suport multimedia Mida grup 1/1
- SEMINARIS en petits grups
ACTIVITATS AUTÒNOMES
- Lectures relacionades amb els contiguts de l'assignatura.
- Actualització de coneixements i cerques.
- Anàlisi de cassos pràctics
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1:1r Examen parcial (Primer període avaluatiu) | 40% | 2 | 0,08 | 4, 1, 8, 10, 13, 14, 15, 17, 20, 16 |
Ev2: 2n exàmen parcial (Segon periode avaluatiu) | 40% | 2 | 0,08 | 4, 22, 13, 15, 18, 19, 20 |
Ev3: Lliurament casos pràctics (setmana 14) | 20% | 0 | 0 | 3, 2, 5, 4, 6, 7, 12, 11, 21, 9 |
AVALUACIÓ CONTINUA
Constarà com a no-avaluable l'alumne que hagi lliurat evidències d’aprenentatge amb un pes inferior a 4 punts (40%) .
Les evidències d'aprenentatge son totes elles presencials excepte l'Ev3 que consistirà en un lliurament individual de casos pràctics.
Constarà com a suspès l'alumne que hagi presentat evidències amb un pes de 40% o més (avaluable) i la seva puntuació mitjana ponderada sigui inferior a 5.
Se supera l'assignatura quan l'alumnat obté un total d'almenys 5 punts en l'avaluació continuada, amb un mínim de 3 punts o més en cadascuna de les evidències realitzades. En cas de no assolir aquests requisits la nota màxima que es pot obtenir és de 4.5 punts
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
AVALUACIÓ ÚNICA
L’AVALUACIÓ UNICA ES SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat)
TAULA D’ACTIVITATS D’AVALUACIÓ ÚNICA |
|||
Nom i descripció de l’evidència |
Pes |
Durada en hores (de l’acte presencial) |
Data realització/entrega |
EV1: 1r examen parcial |
40% |
3 hores |
Segon període avaluatiu |
EV2:2n examen parcial |
40% |
||
EV3: Entrega d'exercici sobre cassos pràctics |
20% |
||
|
|
||
|
|
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada
TRADUCCIÓ D'EXAMENS
El lliurement de la traducció de les proves d'avaluació presencials es realitzarà si es compleixen els requeriments establerts en l'article 263 i es realitza la seva sol·licitud la setmana 4 telematicament E-Formulari (més informació al web de la Facultat).
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AAIDD (Asociación Americana de Discaoacidades Intelectuales y del desarrollo) (2021) Discapacidad Intelectual: definición, diagnóstico, clasificación y sistemas de apoyos, 12ª edició. TEA Ediciones
AAVV(2006) Síndrome X frágil:Libro de consulta para familias y profesionales. Centro Español de Documentación sobre Discapacidad.
BRUN,C y ARTIGAS J. (2005) Síndrome de Angelman: del gen a la conducta. Ed Nau Llibres Valencia. Colección Logopedia e Intervención. Serie: Patologías.
GARCÍA-ALBA,J., ESTEVA-CASTILLO,S. I VIÑAS-JORNET,M. (2018) Neuropsicología de la discapacidad intelectual de origen genético.Editorial Síntesis
HAGERMAN,R.J i HAGERMAN,P . (2002) Fragile X syndrome. Diagnosis, Treatment and Research. The Johns Hopkins University Press. Baltimore.
CABALLO,VICENTE,SALAZAR, ISABEL,CARROBLES,JOSÉ ANTONIO (2015) Manual de psicopatologia y trastornos psicológicos. Ediciones Pirámide
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Es proporcionaran articles pels diferents temes.
ENLLAÇOS WEB
http://www.ssbp.co.uk - SSBP: Society for the Study of Behavioural Phenotypes, pàgina d’aquesta agrupació de professionals dedicats a l’estudi dels fenotips conductuals
http://www.ssbp.co.uk/files/syndromes.htm - Aqui hi trobareu una fitxa amb la informació rellevant de cada síndrome.
http://www.fcsd.org Fundació catalana síndrome de Down
Press. http://www.dincat.cat Pàgina amb informacions, documents i convocatòries d’activitats sobre retard mental.
http://www.rett.es A la secció "Nuestr@ hij@ Rett" -Que es el S. de Rett, hi trobareu un Manual en PDF de la síndrome en castellà molt complet.
http://www.findresources.co.uk Pàgina molt completa sobre trastorns neurogenètics
http://www.downcantabria.com/articulos.htm Recull d'articles específics sobre la SDown.
----------------
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |