Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502443 Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat prèviament l'assignatura de Psicopatologia de la Infància i l'Adolescència.
BLOC 1: INTRODUCCIÓ AL TRACTAMENT COGNITIVOCONDUCTUAL
TEMA 1: Aspectes característics del procés d’Intervenció cognitivoconductual en la Infància i l’Adolescència.
TEMA 2: Habilitats Terapèutiques.
BLOC 2: TRACTAMENT EN ELS TRASTORNS DEL NEURODESENVOLUPAMENT
TEMA 3: Tractament del Trastorn de l’Espectre del Autisme (TEA).
TEMA 4: Tractament del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb Hiperactivitat (TDAH)
BLOC 3: TRASTORNS DEL COMPORTAMENT
TEMA 5: Tractament del Trastorn de Conducta (TC) i del Trastorn Negativista Desafiant (TND).
BLOC 4: TRASTORNS DE L'ESTAT D'ÀNIM I D’ANSIETAT
TEMA 6: Tractament del Trastorn Depressiu
TEMA 7: Tractament del Trastorn d’Ansietat Generalitzada i Ansietat per Separació
TEMA 8: Tractament Fòbies Específiques i Trastorn Obsessiu Compulsiu (TOC).
BLOC 5: TRASTORNS DE LA CONDUCTA ALIMENTARIA
TEMA 9: Tractament de l’Anorèxia Nerviosa, Bulímia y Trastorn d'evitació/restricció de la ingesta d'aliments
BLOC 6: TRASTORNS D'EXCRECIÓ
TEMA 10: Tractament de l'Enuresis i Encopresis
BLOC 7: ALTRES TRACTAMENTS PSICOLÒGICS AMB EVIDÈNCIA
TEMA 11: Protocol unificat pel tractament transdiagnòstic dels trastorns emocionals en infants i Teràpia Dialèctic Conductual en adolescents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Pràctiques clíniques | 12 | 0,48 | 4, 3, 2, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 5, 15, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 8 | 0,32 | 2, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats | 35,5 | 1,42 | 2, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 5 |
Estudi dels continguts del programa | 45 | 1,8 | 2, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 5 |
Lectura textos | 22,5 | 0,9 | 2, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 5 |
LA PROGRAMACIÓ DOCENT DE L’ASSIGNATURA COMPRÈN 2 TIPUS D’ACTIVITATS:
ACTIVITATS DIRIGIDES:
Mida dels grups: 1/1
2. SEMINARIS/PRÀCTIQUES CLÍNIQUES d'ASSISTÈNCIA OBLIGATÒRIA (6 sessions de 2h per grup):
Mida dels grups: seminaris en petit grup.
ACTIVITATS AUTÒNOMES:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev 1: Examen presencial tipus test que es realitzarà en el primer període avaluatiu. Individual. | 30% | 1,5 | 0,06 | 2, 16, 1, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 5, 14 |
Ev 2: Examen presencial tipus test que es realitzarà en el segon període avaluatiu. Individual. | 30% | 1,5 | 0,06 | 2, 16, 1, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 5, 14 |
Ev 3: Exercicis presencials individuals escrits tipus test realitzats al final de cadascuna de les sessions de les pràctiques clíniques i un role play final sobre un dels casos treballats | 40% | 0 | 0 | 4, 3, 2, 16, 1, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 5, 15, 14 |
Aquesta ssignatura no preveu l'avaluació única.
Estudiant avaluable:
Es consideraran estudiants avaluables tots els alumnes matriculats a l’assignatura que realitzin evidències d'avaluació amb un pes d'un 40% o més.
Assignatura superada
Requisits per superar l’assignatura:
1.) És necessari haver-se presentat a la EV1 i a la Ev2 per optar al càlcul de la qualificació mitjana ponderada de l'avauació continuada i haver obtingut una nota superior a 3,5 en cadascuna d'elles. També és necessari haver realitzat un 80% dels exercicis pràctics de l'evidència 3 i de manera obligatòria el role play.
2.) La mitjana de totes les evidències (els dos exàmens i els 5 exercicis pràctics) ha de ser igual o superior a 5 punts.
3.) En cas de no assolir aquests requisits la nota màxima d'avaluació continuada que es pot obtenir és de 4,5 punts.
Criteri superació assignatura: (E1 x 0.30) + (E2 x 0.30)+ (E3x0,40) ≥ 5.
Sistema de recuperació
Recuperació: pot optar l'alumnat que al llarg de l'avaluació continuada hagi realitzat les evidències 1 o 2 i un 80% dels exercicis que conformen l'evidència 3, sent el role play obligatori, i hagi obtingut una nota inferior a 5 punts i major o igual a 3.5 punts. L'examen de recuperació serà un examen tipus test de tot el temari de l'assignatura. Si es realitza la recuperació, la nota obtinguda es sumarà a la nota ponderada. La prova es puntuarà entre 0 i 2 punts. Cal aprovar aquest examen (obtenir mínim 1 punt) per tal que el seu valor sigui afegit a la nota final ponderada prèviament obtinguda a l'assignatura.
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesino recuperable.
Pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
BIBLIOGRAFIA OBLIGATÒRIA
Friedberg, R. D., & Nakamura, B. J. (2020). Cognitive Behavioral Therapy in Youth: Tradition and Innovation. New York: Springer
BIBLIOGRAFIA RECOMENADA
Figura en l’índex de cadascundels temes del programa.
No cal programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 114 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |