Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502444 Química | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tot i que no hi ha prerequisits oficials, és convenient que l’estudiant hagi aprovat les assignatures de Fonaments de Química i Matemàtiques del primer curs.
L’objectiu general d’aquesta assignatura és que l’alumne sigui capaç d’identificar, formular matemàticament i solucionar els problemes de disseny bàsics de l’Enginyeria Química. Específicament, l’alumne ha de ser capaç de:
- Plantejar i solucionar balanços de matèria i energia en sistemes amb i sense reacció química sota diverses condicions (continu/discontinu, estat estacionari/estat no estacionari)
- Realitzar el disseny bàsic de reactors químics continus i discontinus, operant en condicions isotèrmiques o adiabàtiques.
- Adquirir les nocions principals de les operacions bàsiques de l’enginyeria química i la seva aplicació a nivell industrial
1. Procés químic i indústria química. Introducció a l'Enginyeria Química.
2. Balanços de matèria i energia. Balanç de matèria total. Balanç de matèria sense reacció química en estat estacionari. Balanç de matèria sense reacció química en estat no estacionari. Balanç de matèria amb reacció química. Balanç d'energia total. Balanç d'energia mecànica. Balanç d'energia calorífica.
3. Disseny de reactors químics. Velocitat de reacció. Reactor discontinu de tanc agitat. Reactor continu de tanc agitat. Reactor continu de flux de pistó. Comparació entre reactors ideals. Adiabàtica de conversió per sistemes en estat estacionari.
4. Operacions unitàries. Operacions basades en el transport de moviment. Operacions basades en el transport d'energia. Operacions basades en el transport de matèria.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 12 | 0,48 | 2, 8, 9, 10, 11, 14, 20, 21, 22, 23, 25 |
Classes magistrals | 30 | 1,2 | 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'informes de pràctiques | 20 | 0,8 | 2, 3, 7, 11, 12, 14, 16, 21, 22, 23, 24, 25 |
Pràctiques de laboratori | 26 | 1,04 | 1, 10, 16, 18, 20, 22, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Resolució de problemes | 40 | 1,6 | 2, 13, 14, 21, 22, 23, 25 |
Treballs en grup | 13 | 0,52 | 2, 3, 8, 10, 11, 13, 14, 21, 22, 23, 24, 25 |
Classes magistrals: En aquest cas, els alumnes reben presencialment una sèrie de coneixements d'una banda tèorics i d'altre pràctics en forma d'exemples o problemes senzills. Aquests coneixements científico-tècnics aportaran les bases necessàries per a una comprensió de l'assigntura, resolució de problemes i aprofitament de les pràctiques de laboratori.
Classes de problemes: En aquestes sessions, els alumnes posaran en pràctica, d’una manera dirigida, els coneixements adquirits a les classes magistrals. El fet de ser grups reduïts facilitarà la participació de l'alumnat en la resolució dels mateixos.
Pràctiques de laboratori: Familiaritzar-se amb els mètodes experimentals utilitzats en Enginyeria química per aprendre a manejar diferents equips d'aplicació industrial.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen parcial II | 0.5*0.9 | 3 | 0,12 | 3, 4, 6, 7, 10, 12, 21 |
Exàmen parcial I | 0.5*0.9 | 3 | 0,12 | 8, 9, 11, 12, 14, 21, 22, 23 |
Informes de pràctiques | Factor multplicatiu [0.9-1.1] | 0 | 0 | 1, 2, 3, 10, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 23, 24, 25 |
Prova final | 0.9 | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 21, 22, 23 |
Treballs en grup | 0.1 | 0 | 0 | 2, 5, 8, 11, 13, 14, 19, 21, 22, 23, 24, 25 |
1. Avaluació individual: en aquesta part s’avaluen individualment els coneixements científico‐tècnics de la matèria assolits per l’alumne, així com la seva capacitat d’aplicar-los en la resolució de problemes
L'alumne podrà escollir entre obtenir la nota final a partir la nota d'exàmens parcials o a través d'una prova final. En cas d'optar per a la prova final, l'alumne ha hagut d'haver estat avaluat prèviament d'activitats d'avaluació continuada que equivalguin a 2/3 de la nota final.
1.1.Dos exàmens parcials: cada examen parcial contindrà resolucions de problemes i una prova de teoria.
1.2. Prova final de síntesi : consistirà en un exàmen amb part de problemes i una prova de coneixements teòrics i que comprendrà tota la matèria impartida durant el curs.
2. Avaluació de problemes: S’avaluarà la resolució d'alguns problemes realitzats al llarg del curs i representaran un 10 % de la nota final.
3. Avaluació de les pràctiques: Les pràctiques són d’assistència obligatòria. S’avaluaran tant el treball del laboratori com el treball escrit que se'n derivi i proporcionarà un coeficient que multiplicarà a la nota final. El coeficient anirà de 0.9 a 1.1.
Alumne que supera l’assignatura: Es consideraran alumnes que superen l’assignatura només aquells que obtinguin 5 punts sobre 10 en la totalitat de la nota final.
La qualificació de No evaluable es donarà quan no havent aprovat l'assignatura per parcials, l'alumne no es presenti a la prova final.
Avaluació única
L’alumnat que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació única haurà de realitzar una prova final que consistirà en un examen de tot el temari teòric i de problemes de l’assignatura. Aquesta prova es realitzarà el dia en què els estudiants de l’avaluació continua fan l’examen del segon parcial. La qualificació de l’estudiant serà:
Nota de l’assignatura = Nota de la prova final *Coeficient de pràctiques laboratori
Si la nota final no arriba a 5, l’estudiant té una altra oportunitat de superar l’assignatura mitjançant l’examen de recuperació que se celebrarà en la data que fixi la coordinació de la titulació. En aquesta prova es podrà recuperar la nota corresponent a la nota de la prova final. La part de pràctiques no és recuperable.
AUTOR Aucejo A., Benaiges D., Berna, A., Sanchotello M., Solà C.
TITOL Introducció a l'Enginyeria Química
PUBLICAT Pòrtic. Biblioteca Universitària. 1ª ed. Barcelona (1999).
AUTOR Himmelblau D.M.
TITOL Balances de materia y energía
PUBLICAT Prentice-Hall Hispanoamericana. 4ª ed. México (1988).
No s'utlitza programari específic en aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | primer quadrimestre | tarda |