Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500897 Enginyeria Química | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat l'assignatura d'Enginyeria del Medi Ambient.
L'objectiu del curs és que l'alumne sigui capaç d'integrar els coneixements previs d'enginyeria química i enginyeria del medi ambient per tal de dissenyar les operacions unitàries més comunes en els processos de potabilització i depuració d'aigües residuals. A més a més, l'alumne haurà d'adquirir un esperit crític per a poder valorar les diferents alternatives que hi ha en aquests tractaments i saber discutir quina és la millor opció en cadascun dels escenaris proposats.
Aquesta assignatura està estructurada en nou blocs:
1. Introducció a la problemàtica de les aigües residuals
2. Fonaments de la depuració d'aigües
3. Col·lectors i bombament
4. Pretractament
5. Tractament primari
6. Tractament secundari
7. Gestió de fangs
8. Tractament d'olors
9. Tractament terciari i potabilització
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Disseny de sistemes de depuració d'aigües residuals | 15 | 0,6 | 2, 5, 11, 10, 12 |
Sistemes de potabilització d'aigües | 13 | 0,52 | 2, 5, 11, 10 |
Visita EDAR | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Problemes temes 1-5 | 8 | 0,32 | 2, 5, 9, 11, 10, 12 |
Problemes temes 6-9 | 6 | 0,24 | 2, 5, 11, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels fonaments teòrics | 26 | 1,04 | |
Realització de problemes | 25 | 1 | |
Treball en grup 2. Criteris de disseny i equips d'una operació unitària | 10 | 0,4 | 2, 5, 11, 10 |
Treball en grup. Disseny EDARs | 10 | 0,4 | 2, 5, 11, 10 |
Classes de teoria. S'introdueixen de forma ordenada i concisa els conceptes teòrics bàsics per al posterior desenvolupament pràctic.
Classes de problemes. Es selecciona una sèrie de problemes de la col·lecció de cada tema. Es mostra la resolució pas a pas dels problemes més representatius i es presenta l'esquema de resolució d'altres problemes. Resolució de problemes pels alumnes.
Seminaris. 1) Línia de fangs d'una EDAR. 2) Processos de desinfecció
Visita a EDAR
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de recuperació. | 70 % | 4 | 0,16 | 3, 2, 6, 4, 5, 8, 1, 7, 9, 11, 10, 13, 14, 15, 12, 17, 16 |
Examen parcial 1. Disseny de processos de depuració d'aigües residuals | 35 % | 2 | 0,08 | 3, 2, 6, 4, 5, 8, 1, 7, 9, 11, 10, 13, 14, 15, 12, 17, 16 |
Examen parcial 2. Disseny de sistemes de potabilització d'aigües residuals | 35 % | 2 | 0,08 | 3, 2, 6, 4, 5, 8, 1, 7, 9, 11, 10, 13, 14, 15, 12, 17, 16 |
Treball en grup. | 30 % | 0 | 0 | 3, 2, 6, 4, 5, 8, 1, 7, 9, 11, 10, 13, 14, 15, 12, 17 |
L'avaluació de l'assignatura consistirà en dues parts:
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura
No es requerirà de programari específic.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.