Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | FB | 1 |
2501573 Economia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El coneixements que resulten d'haver cursat les assignatures "Introducció a l'economia" i "Història Econòmica
Mundial", es a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l'economia i un coneixement dels grans trets de
l'evolució de l'economia mundial i les relacions internacionals.
L'assignatura "Economia Internacional" s'imparteix el segon semestre del primer curs el que vol dir que els
coneixements previs dels estudiants son les assignatures "Introducció a l'economia" i "Historia Econòmica
Mundial" i per tant que tenen coneixements molt bàsics de micro i macroeconomia.
En aquest context, els objectius formatius de l'assignatura "Economia Internacional" son:
- aprendre els principals conceptes necessaris per entendre i analitzar les relacions econòmiques
internacionals;
- introduir les problemàtiques que tant per les empreses com pel governs es deriven de les relacions
econòmiques internacionals;
- conèixer els enfocaments teòrics mes importants de les transaccions econòmiques internacionals
especialment pel que fa al comerç internacional i les polítiques que se'n deriven;
- oferir una visió actual (empírica i teòrica) dels processos d'integració econòmica internacional.
- introduir l'estudi de les institucions econòmiques internacionals, dels seus objectius, competències i
funcionament.
A partir d'aquest elements formatius, els estudiants haurien de tenir un coneixement bàsics dels principals
elements que configuren les relacions econòmiques internacionals, de la seva dinàmica i regulació així com de
les implicacions que tenen tant per les activitats de les empreses com per les polítiques dels governs en un
món creixement globalitzat.
L'assignatura s'estructura en torn a tres apartats:
1. Instruments d'Economia Aplicada
1.1 La balança de pagaments i el desequilibri extern
1.2 El comerç internacional i els seus indicadors
2. Comerç Internacional
2.1 Els enfocaments teòrics i les seves implicacions en termes de política comercial
2.2 Els instruments de política comercial i els seus efectes
2.3 El multilateralisme comercial i el paper de l'Organització Mundial del Comerç
2.4 La integració econòmica i les seves modalitats
3. Relaciones Monetàries Internacionals
3.1 El tipus de canvi i els risc de canvi
3.2 Els conceptes bàsics del comerç de divises
3.3 La paritat de poder adquisitiu
3.4 Les intervencions públiques en el mercat de canvis: sistemes de tipus de canvi
3.5 El sistema monetari internacional i el paper del FMI
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Pràctiques | 17 | 0,68 | 1, 15, 16, 17, 19 |
Classes Teòriques | 32,5 | 1,3 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment de les pràctiques i lectures | 10 | 0,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i Lectura del Material | 67 | 2,68 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
Recopilació i tractament de la informació pels exercicis de pràctiques | 20 | 0,8 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
Pel Grup 60 (Docència al Primer Semestre), la docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.
Per la reste de Grups (Docéncia al Segon Semestre), el tipus de docència planificada per a l’assignatura és la presencial.
Classes teòriques (activitat dirigida)
Hores presencials: 33 hores
Classes magistrals amb suport TIC.
En aquestes sessions el professor titular del grup exposarà les matèries relacionades amb els apartats:
- comerç internacional;
- relacions monetàries internacional:
- moviments internacionals de factors.
Com a classes teòriques el professor explicarà el conceptes, problemàtiques i enfocaments teòrics de cada un
dels apartats anteriorment citats.
El professor proporcionarà orientació sobre la bibliogràfica i material disponible per consolidar i ampliar els
coneixements.
Classes pràctiques (activitat dirigida)
Hores presencials: 13 hores
Plantejament, anàlisi i resolució d'exercicis a l'aula
En aquestes sessions s'haurien de desenvolupar, exercicis relacionats amb:
- principals agregats econòmics;
- la balança de pagaments i les seves partides o subalances;
- els indicadors de l'equilibri i desequilibri de la balança de pagaments;
- els principals indicadors relacionats amb el comerç exterior;
- les series de tipus de canvis;
- tipus de canvis, preus i competitivitat: tipus de canvi real i tipus de canvi efectiu (nominali real)
- reserves internacionals: volum i composició
- indicadors relacionats amb el sistema monetari internacional
- indicadors relacionats amb els moviments internacionals de factors
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Parcial I | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Examen Parcial II | 50% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
treballs pràctics | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 17, 18, 19 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables.
L’avaluació de l’aprenentatge es realitzarà per mitjà de:
- un primer examen parcial amb el 30% de la nota final
- activitats a classe (exercicis, resolució caos pràctics, etc) amb un 20% de la nota final
- un segon examen amb un 50% de la nota final
Si la nota final de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qualequivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Al Campus Virtual de l’assignatura hi haurà una descripció més detallada de la bibliografia i webs relacionades per a cada tema.
Programa de full de càlcul Microsoft Excel
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 60 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 60 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 60 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |