Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
2501573 Economia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Introducció a l'Economia.
Matemàtiques I.
Matemàtiques II.
Estadística I.
Macroeconomia I.
Macroeconomia II.
Aquest curs presenta els models standard per analitzar el creixement econòmic dels paisos i la determinació de la renda a llarg termini. S'analitza com la política fiscal i monetària afecten les variables econòmiques a llarg termini i es fa una breu introducció a les fluctuacions econòmiques.
PART I: MODELS MACROECONÒMICS DINÀMICS
1. Introducció als models macroeconòmics dinàmics d'equilibri general
2. Models d'horitzó infinit
2.1 El model de creixement de Solow
2.2 El programa del planificador
2.3 Eficiència de l'equilibri competitiu
2.4 Progrès tecnològic exògen
2.5 El model amb l'elecció treball/lleure
3. Models de generacions solapades
3.1 El programa del planificador
3.2 L'equilibri competitiu
3.3 Eficiència de l'equilibri competitiu
3.4 El model amb producció
PART II: POLÍTICA MACROECONÒMICA
4. Política fiscal
4.1 La restricció pressupostària del govern
4.2 El Teorema de l'Equivalència Ricardiana
4.3 Impostos proporcionals
4.4 Sistemes de finançament de les pensions
5. Política monetària
5.1 Diner en el model de generacions solapades
5.2 Diner en la funció d'utilitat
5.3 Diner amb una restricció de liquiditat
PART III: FLUCTUACIONS ECONÒMIQUES
6. Fluctuacions econòmiques
6.1 El model de cicle econòmic real sense capital
6.2 El model de cicle econòmic real amb capital
6.3 Extensions del model de cicle econòmic real
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Pràctiques | 17 | 0,68 | 4, 2, 7, 10, 13, 22, 9, 11 |
Classes Teoria | 32,5 | 1,3 | 2, 7, 10, 13, 9, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 4, 2, 7, 10, 13, 22, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, lectures i preparació d'exercicis | 94,5 | 3,78 | 4, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 13, 16, 22, 9, 11 |
El tipus de docència planificada per a l'assignatura és la docència presencial.
En aquesta matèria combinem les classes magistrals amb suport TIC juntament amb sessions més aplicades dedicades a la resolució de llistes de problemes i exercicis.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega exercicis | 10% de la nota final | 0 | 0 | 4, 2, 1, 3, 6, 14, 7, 8, 10, 13, 16, 22, 21, 17, 9, 11, 23 |
Examen final | 50% de la nota final | 2 | 0,08 | 4, 2, 1, 3, 5, 15, 7, 8, 10, 13, 12, 16, 22, 18, 9, 11 |
Examen parcial | 35% de la nota final | 1,5 | 0,06 | 4, 2, 3, 5, 6, 7, 10, 13, 16, 22, 9, 11 |
Participació a classe | 5% de la nota final | 0,5 | 0,02 | 20, 21, 19, 17 |
Criteris d'avaluació:
1-Avalació continuada
L'avaluació del curs es farà de forma continuada i inclourà quatre activitats evaluatives de tres tipologies diferents: un examen final que representarà un 50% de la nota final, un examen parcial que comptarà un 35% de la nota final, l'entrega d'una sèrie de tasques que comptarà un 10% de la nota final i la participació a classe que comptarà un 5% de la nota final.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
2-Prova d'avalació única
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
La presència de l’estudiant és obligatòria el dia que es realitzi l’avaluació única. La data serà la mateixa que la de l’examen final de semestre que consta en el calendari d’avaluacions publicat per la Facultat d’Economia i Empresa.
Tipologia Evidència: examen
Pes a l’avaluació final : 100%
Durada de l’activitat: màxim 150 min
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Acemoglu, D. (2009); "Introduction to Modern Economic Growth", Princeton University Press
Blanchard, O. and Fischer, S. (1989); "Lectures on Macroeconomics", The MIT Press.
Caballé, J. i Panadès, J. (1998); "Notas de Política Monetaria", manuscrit no publicat.
Challe, E. (2019) "Macroeconomic Fluctuations and Policies", The MIT Press.
Conesa, J.C. i Garriga, C.; "Teoría económica del capital y de la renta", manuscrit no publicat.
Galí, J. (2016); "Real Business Cycle Models", material de classe, http://www.crei.cat/wp-content/uploads/2016/07/rbc_models_april2018.pdf
Krueger, D. (2012); "Macroeconomic Theory", unpublished manuscript, http://www.ssc.wisc.edu/~aseshadr/econ714/MacroTheory.pdf
Romer, D. (2002); "Macroeconomía Avanzada. Segunda Edición", McGraw Hill.
Excel, Word
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 14 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 14 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |