Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OB | 1 |
2501573 Economia | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té cap requisit previ.
Context:
L'assignatura de Introducció a la comptabilitat és la primera que s'imparteix en el grau dins de l'àrea de comptabilitat i la única que s'imparteix en el primer curs. Estableix les bases conceptuals que permeten amb posterioritat cursar les assignatures d'anàlisi d'estats financers, comptabilitat financera o comptabilitat de societats per posar alguns exemples.
Objectius:
TEMA 1: La comptabilitat com a sistema d'informació.
TEMA 2: El patrimoni i els resultats. L'equació comptable.
TEMA 3: El mètode comptable
TEMA 4: El cicle comptable.
TEMA 5: Existències
TEMA 6: Creditors i deutors per operacions de tràfic
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials de prąctica | 17 | 0,68 | |
Classes presencials de teoria | 32,5 | 1,3 | |
Tipus: Supervisades | |||
Lliurament prąctiques | 5 | 0,2 | 1, 6 |
Tutories | 4,5 | 0,18 | |
Tipus: Autņnomes | |||
Treball autņnom | 85 | 3,4 | 2, 3, 4, 5, 6 |
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
LLiurament prąctiques | 10% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Prova parcial prąctica | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Proves parcials teoria | 40% | 2 | 0,08 |
AVALUACIÓ CONTINUA:
L'avaluació de l'assignatura es farà tenint en compte els següents criteris:
Informació adicional:
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de laFacultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/nou-reprogramacio-de-proves
AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Tipologia Evidència |
Pes a l’avaluació final (%) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) |
Examen |
100% |
2 hores |
SI |
TOTAL |
100% |
|
|
Procediment de revisió de les qualificacions
S'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
La revisió de la qualificació final de la proba única segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitatsque representi un mínim de dues terceres parts de la qualificaciótotalde l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la nota major entre l'examen de recuperació i l'examen final.
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Montesinos Julve, Vicente: "Fundamentos de Contabilidad Financiera". Ediciones Pirámide, 2021. Cuarta Edición. (última edició disponible)
Vilardell, Immaculada y Solà, Magda: "Introducción a la contabilidad general". McGraw/Hill. Madrid, 2009. Segona Edició. (última edició disponible)
Pla General de Comptabilitat. McGraw/Hill. Última edición.
Pla General de Comptabilitat i de Pimes. Reials Decrets 1514/2007 i 1515/2007, de 16 de novembre. www.icac.meh.es
Microsoft Office.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 2 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 3 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 11 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 12 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 41 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 42 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 81 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 82 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 511 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 512 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 521 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 522 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 601 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 602 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglčs | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 52 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 60 | Catalą/Espanyol | segon quadrimestre | matķ-mixt |