Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana cursar aquesta optativa a quart d'ADE.
Impartir, ampliar i practicar els coneixements i les tècniques relatives a la direcció i planificació estratègica de l'empresa. Igualment, es preten millorar les habilitats i competències de l'estudiant mitjançant la preparació i exposició oral de determinades lectures, treballs i/o casos pràctics relacionats amb la disciplina.
PART I. DIRECCIÓ ESTRATÈGICA: TEMÀTIQUES GENERALS
1. Fonaments bàsics de direcció estratègica de l'empresa.
2. Recursos i capacitats, actius intangibles i gestió del coneixement en les organitzacions.
3. Estratègies d'entrada i sortida de negocis.
4. Sistemes de planificació i control estratègic en l'organització.
PART II. ESTRATÈGIES EMPRESARIALS EN UN CONTEXT GLOBAL: PRÀCTIQUES I POLÍTIQUES ESPECÍFIQUES
5. La gestió estratègica de la innovació, innovació responsable i estratègies de sostenibilitat.
6. L'estratègia d'internacionalització empresarial.
7. Aliances estratègiques o acords de col·laboració entre empreses.
8. L'estratègia empresarial en el marc de les TICs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | 5, 2, 10, 4, 7, 11, 13, 12, 15 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 3, 10, 4, 6, 7, 9, 8, 13, 14, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment | 10 | 0,4 | 2, 10, 4, 7, 13, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i activitats per part de l'estudiant | 83 | 3,32 | 5, 1, 2, 3, 10, 4, 6, 7, 11, 9, 8, 13, 12, 14, 15 |
El desenvolupament de l'assignatura es basa en les següents activitats:
(1) Explicacions del professor/a a classe amb suport TIC.
(2) Análisi i discussió d'exercicis, notícies, lectures i/o casos pràctics.
(3) Preparació i presentació de casos pràctics i treballs a classe per part dels estudiants.
(4) Tutories presencials o virtuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 10, 4, 6, 7, 9, 8, 13, 14, 15 |
Prova parcial | 20% | 1,5 | 0,06 | 5, 10, 4, 13, 15 |
Seguiment del curs | 30% | 4 | 0,16 | 5, 3, 10, 4, 11, 13, 12 |
En aquesta assignatura, la nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
1. Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l'assistència a classe (mínim un 75%) i la realització dels exercicis, treballs i activitats programades. Al llarg del curs es controlaran tots aquests aspectes que resultaran en una nota que representarà el 30% de la nota final del curs. Pot incloure la presentació de diversos treballs.
2. Prova parcial. A meitat del curs es realitzarà una prova escrita. La nota d'aquest examen parcial representarà el 20% de la nota final del curs.
3. Examen final (veure calendari exàmens de la Facultat). S'avaluarà a l'alumne/a en base als continguts de l'assignatura. La nota de l'examen representarà el 50% de la nota final del curs. Per tal d'aplicar el còmput del 30%, 20% i 50% de la nota final del curs, és necessari treure una nota igual o superior a 3.5 en aquest examen final. Si la nota de l'examen final és inferior a 3.5, l'alumne/a suspendrà l'assignatura sense dret a recuperació.
Al final del curs el/la professor/a publicarà les qualificacions finals i el dia, hora i lloc de revisió de l'examen.
Hi haurà una recuperació per aquells estudiants que no hagin superat l'assignatura i la seva nota final global (ponderada) sigui igual o superiora 3,5 i inferior a 5. En cas de superar la recuperació, la nota final serà d'un APTE (5).
Es considerarà un/a alumne/a com a no avaluable en el cas que no participi en cap de les activitats d'avaluació.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiant afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa AcadèmicaUAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'alumne/a que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Guerras-Martín, L.A. y Navas-López, J.E. (2016). La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicacions (5ª adición). Thomson-Civitas, Madrid. EBOOK – Biblioteca UAB.
Grant, R.M. (2014): Dirección Estratégica. Conceptos, técnicas y aplicaciones (8ª edición). Thomson Reuters, Madrid.
Ariño, A. (2007). Alianzas estratégicas: opciones para el crecimiento de la empresa. Estrategia financiera, 236(23), 40-51.
Dess, G., y Lumpkin, G. T. (2011). Dirección Estratégica. McGraw-Hill, Madrid.
Dess, G., Lumpkin, G. T., Eisner, A., & Lee, S. (2020). Strategic management: Text and cases 10th edition. McGraw-Hill Education.
García-Canal, E. (2004). El papel de las alianzas estratégicas en la internacionalización de la empresa española. Universia Business Review, 3, 70-83.
García, E., Rialp, A. y Rialp, J. (2007). Inversiones en TIC y estrategias de crecimiento empresarial, Centre d’Economia Industrial. Fundació Empresa i Ciència (UAB), Barcelona.
Guerras Martín, L. Á., & Navas López, J. E. (2020). Casos de dirección estratégica de la empresa. (6ª ed.). Thomson-Civitas, Madrid. EBOOK – Biblioteca UAB.
Johnson, G., Scholes, K. y Whittington, R. (2010). Dirección estratégica (7ª ed.). Pearson Prentice Hall: Madrid.
Jones, G.R. (2013). Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones (7ª ed.). Pearson Prentice Hall.
Pla, J. (2016). Dirección internacional de la empresa. McGraw-Hill/Interamericana de España.
Pla, J. y León, F. (2004). Dirección de empresas internacionales. Pearson-Prentice Hall, Madrid.
Rialp, A, (2003): Fundamentos teóricos de la organización de empresas. Un enfoque interdisciplinar. Pirámide, Madrid.
Schaan, J.L., Kelly, M. y Tanganelli, D. (2012). Gestión de alianzas estratégicas. Pirámide, Madrid.
White, M. A., y Bruton, G. D. (2017). The management of technology and innovation: A strategic approach. Cengage Learning.
Es necessita el programari bàsic habitualment inclòs en qualsevol ordinador (Word, PowerPoint...).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |