Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que l'alumne hagi superat les assignatures de Màrqueting I i Màrqueting II.
Es recomana tenir coneixements de màrqueting i una alta disposició a apendre sobre les estrègies, problemàtiques i activitats relacionades amb la gestió dels canals de distribució en qualsevol format i lloc. Sense ser rigurosos i com a anunci del que es tracta, correspondria a la profundització de la "p" de Place de les quatre "p's" del marqueting tradicional.
Al acabar el curs l’ alumne ha de ser capaç de:
Al acabar el curs l’ alumne ha de saber:
1. INTRODUCCIÓ
2. ENTORN DE LA DISTRIBUCIÓ
3. ORGANITZACIÓ DELS SISTEMES DE DISTRIBUCIÓ
4. DISTRIBUCIÓ MULTICANAL I OMNICANAL
5. QUALITAT DEL SERVEI: UN ENFOCAMENT DES DEL MÀRQUETING DE SERVEIS
1. Gestió de màrqueting
2. Comprendre la qualitat del servei
3. màrqueting de serveis
4. La satisfacció del client
5. màrqueting intern
6. Valor del lliurament
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Hores de classe | 40 | 1,6 | 7, 8, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 10 | 0,4 | 2, 5, 9, 12, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Relacions dins el canal- Hores d' estudi | 92 | 3,68 | 23 |
El curs "Gestió de la Distribució" del 4t curs del Grau té 6 crèdits ECTS, és a dir, un total de 150 hores de dedicació de l'estudiant (25 hores per crèdit). S'estructuren en diferents tipus d'activitats formatives i metodologies que es descriuen a continuació. Combinen un enfocament teòric ben fonamentat amb exercicis pràctics, que permeten una aproximació directa a la realitat de la gestió actual de la distribució. La docència s'oferirà al campus o en format híbrid remot i presencial, en funció del nombre d'alumnes per grup. Casos pràctics, conferències teòriques, debats, activitats a classe, seminaris. Aquests són els principals exemples metodològics utilitzats en aquest curs.
La participació proactiva de l'alumne es considera un avantatge i, per tant, és fomentada pel professor. Els fonaments teòrics s'exposaran a les classes teòriques, que estaran obertes en tot moment a la participació dels alumnes per al seu aclariment i debat. Els fonaments de la teoria es basaran en la lectura de textos i l'estudi autònom, tant del material exposat a les classes com d'altres materials que s'indicaran a classe, o a través del Campus Virtual. El treball d'estudi es complementarà amb exercicis individuals relacionats amb les lectures i els casos del seminari, a partir dels quals es realitzarà un debat entre els alumnes dirigits pel professor.
Durant el curs, hi haurà un total de 4 seminaris. Els seminaris inclouran treballs escrits i presentacions de classe. Es comunicarà a través del Campus Virtual, amb suficient avís, de quines activitats específiques serà cada seminari, i de la preparació necessària per part dels estudiants. El treball d'estudi es complementarà amb exercicis individuals relacionats amb les lectures i casos del seminari. Tots els seminaris seran avaluats, tant pel que fa a les aportacions orals a classe com, si escau, als treballs escrits.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 35 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11, 13, 15, 16, 17, 18, 21, 22 |
Participació a classe i assistència | 15 | 2 | 0,08 | 4, 5, 7, 12, 14, 19, 21 |
Semniari de Premsa - Individual i en Grup | 15 | 2 | 0,08 | 1, 4, 7, 8, 10, 12, 14, 15, 16, 18, 20 |
treball final de curs | 35 | 2 | 0,08 | 7, 8, 9, 10, 15, 16, 18, 19, 23 |
El procés d'avaluació continuada està compost per: Assistència i participació en classes i seminaris. (absències màximes: 3) - 15%: en cas de més absències sense justificació, la qualificació d'aquesta part de participació és un zero. Quatre seminaris escrits sobre lectures i casos: el 15% de la nota final. Només es consideraran les tres primeres qualificacions. Assignació final de curs (en grup): 35%. Examen final: 35%. Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
• És condició necessària, però no suficient, superar l'examen per aprovar l'assignatura.
• Per aprovar l'assignatura cal superar els seminaris, com a tasca final del curs, com a examen. • Les dates dels seminaris així com les presentacions orals del treball de curs s'especificaran en el marc del programa del curs a través del Campus Virtual.
• Es necessari assistir a les sessions de seminari. Qualsevol absència per problemes mèdics laborals o degudament documentats no tindrà cap efecte en la nota final. Es permet tenir tres absències injustificades al curs. • Els treballs escrits del seminari es presentaran davant la classe corresponent a través del Campus Virtual. Només s'avaluaran si l'estudiant assisteix a la sessió del seminari corresponent, o presenta justificació mèdica o laboral de l'absència.
• L'examen serà al final del semestre, el dia i l'hora fixats per la Facultat, que es farà públicamb temps suficienti que l'estudiant haurà de confirmar a través de la pàgina web de la Facultat.
• L'estudiant haurà de comunicar la composició del grup i el tema triat per al document del curs a través del correu electrònic del professor durant les dues primeres setmanes del semestre. En cas contrari, no se'ls permetrà lliurar-lo.
• Els estudiants que no hagin superat tots els seminaris o l'assignació final del curs o tots dos podran presentar un nou escrit individual, determinat pel professor, per obtenir la qualificació necessària per superar les activitats d'avaluació que havien suspès. El professor especificarà als alumnes en aquesta situació les característiques i data de lliurament del treball corresponent.
• Els estudiants que no hagin superat l'examen tindran l'oportunitat de participar en les activitats de compensació, és a dir, podran tornar a presentar-se a l'examen suspès el dia que la Facultat determini, després de finalitzar el segon semestre.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb lanormativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiantrealitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
BASIC BIBLIOGRAPHY
Palmatier, R. W., Sivadas, E., Stern, L. W., & El-Ansary, A. I. (2019). Marketing Channel Strategy: An Omni-channel Approach. Routledge.
Harris, L. C., Kotler, P., & Armstrong, G. (2020). PRINCIPLES OF MARKETING EIGHTH EUROPEAN EDITION.
Bell, D. R., Gallino, S., & Moreno, A. (2014). How to win in an omnichannel world. MIT Sloan Management Review, 56(1), 45.
COMPLEMENTARY BIBLIOGRAPHY
Ailawadi, K. L., & Farris, P. W. (2017). Managing multi-and omni-channel distribution: metrics and research directions. Journal of retailing, 93(1), 120-135.
Berkhout, Constant (2019) Assortment and Merchandising Strategy. Building a Retail Plan to Improve Shopper Experience. Springer.
Brewer, P., & Sebby, A. G. (2021). The effect of online restaurant menus on consumers’ purchase intentions during the COVID-19 pandemic. International Journal of Hospitality Management, 94, 102777.
Gassenheimer, J. B., Hunter, G. L., & Siguaw, J. A. (2007). An evolving theory of hybrid distribution: Taming a hostile supply network. Industrial Marketing Management, 36(5), 604-616.
Grewal, D., Noble, S. M., Roggeveen, A. L., & Nordfalt, J. (2020). The future of in-store technology. Journal of the Academy of Marketing Science, 48(1), 96-113.
Hossain, T. M. T., Akter, S., Kattiyapornpong, U., & Dwivedi, Y. (2020). Reconceptualizing integration quality dynamics for omnichannel marketing. Industrial Marketing Management, 87, 225-241.
Mendocilla, M., Matamoros, P. M., & Matute, J. (2021). QUICKSERV: a service quality assessment tool for the quick-service restaurant industry. British Food Journal.
Mc Ginn, Daniel: What did 2020 do to retail? Hardvard Business Review. 2020.
Roggeveen, A. L., & Sethuraman, R. (2020). How the COVID-19 pandemic may change the world of Retailing. Journal of Retailing, 96(2), 169.
Kollmann, T., Kuckertz, A., & Kayser, I. (2012). Cannibalization or synergy? Consumers' channel selection in online–offline multichannel systems. Journal of Retailing and Consumer Services, 19(2), 186-194.
Steinhoff, L., Arli, D., Weaven, S., & Kozlenkova, I. V. (2019). Online relationship marketing. Journal of the Academy of marketing science, 47(3), 369-393.
Tsai, T. M., Wang, W. N., Lin, Y. T., & Choub, S. C. (2015). An O2O commerce service framework and its effectiveness analysis with application to proximity commerce. Procedia Manufacturing, 3, 3498-3505.
Verhoef, P. C., Neslin, S. A., & Vroomen, B. (2007). Multichannel customer management: Understanding the research-shopper phenomenon. International journal of research in marketing, 24(2), 129-148.
Webb, K. L., & Lambe, C. J. (2007). Internal multi-channel conflict: An exploratory investigation and conceptual framework. Industrial Marketing Management, 36(1), 29-43.
Zhao, Z., & Balagué, C. (2015). Designing branded mobile apps: Fundamentals and recommendations. Business Horizons, 58(3), 305-315.
Bons coneixements de Microsoft Office i també experiencia en la utilització de software per anàlisi estadistics.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |