Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits previs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, discusió de casos i presentacions principalment centrats en l'anàlisi quantitatiu. | 17 | 0,68 | 7 |
Classes magistrals, discussió de casos i presentació de treballs | 32,5 | 1,3 | 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i seguiment dels treballs a realitzar i dels casos a preparar | 23 | 0,92 | 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures relacionades, preparació de casos i pràctiques, estudi i elaboració d'esquemes | 60,5 | 2,42 | 7 |
Atès que l'objectiu de l'assignatura és abordar diferents anàlisis que es realitzen en els departaments de màrqueting intelligence, o als instituts d'investigació de mercats, que comporten treballar amb més de dues variables i presentar les tècniques d'anàlisi de la informació relacionades, en aquesta assignatura es faran classes eminentment pràctiques. Una primera part de la classe presenta la problemàtica que requereix l'aplicació de tècniques multivariants i la resta de la sessió l'alumne treballarà amb fitxers de dades i casos pràctics on haurà d'aplicar les tècniques que els projectes d'investigació a realitzar requereixen, així com intepretar els resultats i presentar les conclusions. Donada l'orientació de l'assignatura, totes les sessions es realitzaran a la sala d'informàtica, utilitzant el programa JMP.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Primer lliurament | 20 | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Proves | 55 | 4 | 0,16 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Segon lliurament | 25 | 7 | 0,28 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
L'avaluació consta de dues parts:
1. Desenvolupament, en grups de màxim 4 persones, d'un projecte. El seu desenvolupament consta de 2 parts:
a) L'anàlisi visual de la informació i la identificació d'alternatives del màrqueting mix (20%)
b) Pronòstics de vendes i de fidelitat i rendibilitat dels clients (25%)
2. Proves al llarg de el curs (55%).
L'alumnat ha d'obtenir una nota mínima de 5 en la mitjana de les proves individuals. Si no arriba a aquesta nota, l'alumnat podrà presentar-se a la reavaluació si la nota d'aplicar les ponderacions de les dues parts que componen l'avaluació és de 3.5 o superior.
Un alumne es considera "No avaluable" en l'assignatura quan no hagi participat de cap de les activitats d'avaluació o si comunica que deixa l'assignatura abans de la 8 setmana de curs.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, id'acord amb lanormativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
CARVER, R. (2010): “Practical Data Analysis with JMP”. SAS Press. Última edició.
FEINBERG, F.M.; KINNEAR, T.C AND TAYLOR, J. R. (2012). “Modern Marketing Research: Concepts, Methods, and Cases”. Second Edition, published by Cengage Learning. Última edició.
FRASER, C. (2019): "Business Statistics for competitive advantage with Excel 2019 and JMP. Basics, Model Building, Simulation and Cases". Springer. ISBN 978-3-030-20373-3; ISBN 978-3-030-20374-= (ebook). https://doi.org/10.1007/978-3-030-20374-0
HAIR, J.F.Jr.; BLACK, W.C.; BABIN, B.J.; ANDERSON, R.E. (2018): “Multivariate Analysis”. Cengage Learning EMEA.
KLIMBERG, R. & McCULLOUGH, B.D. (2018): Fundamentals of Predictive Analytics with JMP. Second edition. SAS Institute, Inc. Última edició.
LEHMAN, A.; O'ROURKE, N.; HATCHER, L.; STEPANSKI, E.J. (2013): “JMP® for Basic Univariate and Multivariate Statistics: Methods for Researchers and Social Scientists”, Second Edition. SAS Institute. April. Última edició.
MALHOTRA, N.K. (2012): "Basic Marketing Research, 4/E". Prentice Hall. Última edició.
Manual "JMP Modeling and Multivariate Methods" (www.jmp.com/support/.../jmp9/modeling_and_multivariate_methods.pdf)
Apunts interns (disponibles a l'aula moddle).
El programari utilitzat és el JMP.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |