Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | FB | 1 |
2501573 Economia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es tracta d'una assignatura de formació bàsica de primer curs. Per tant no hi ha cap prerequisit de coneixements previs.
L'objectiu d'aquesta assignatura és introduir els conceptes bàsics de la gestió empresarial i comprendre com aquests interactuen en la creació de valor de les empreses i la seva posterior distribució.
L'assignatura es composa de dos blocs diferenciats:
BLOC I. L'EMPRESA
Dedicat a descriure les principals característiques del que s'entén com una empresa. Els principals temes abordats al llarg d'aquest bloc seran:
Perspectiva econòmica
Perspectiva jurídica
Perspectiva comptable
Perspectiva financera
BLOC II. ADMINISTRACIÓ I DIRECCIÓ D'EMPRESES
Dedicat a presentar les principals decisions i dilemes de la gestió de les empreses. Els principals temes abordats de forma introductoria al llarg d'aquest bloc seran:
Estratègia empresarial
Selecció de l'estratègia empresarial: Objectius de les empreses
Implementació de l'estratègia
Delegació de decisions
Avantatge competitiva
Determinants de l'avantatge competitiva
Les capacitats o habilitats directives
L' organització interna de l'empresa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teoria | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 7, 8, 10, 13, 16, 15 |
Resolució i discusió d'exercicis | 17 | 0,68 | 4, 1, 2, 6, 11, 7, 8, 10, 13, 16, 15, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i Activitats programades | 10 | 0,4 | 4, 2, 6, 11, 13, 16, 15, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi de l'assignatura, lectures, exercicis i preguntes proposades | 84 | 3,36 | 1, 2, 6, 11, 7, 8, 10, 9, 13, 16, 15 |
Al llarg del curs es desenvoluparan els diferents apartats del programa.
Al mateix al campus virtual hi haurà una sèrie de material de estudi i activitats que l'alumne ha de treballar prèviament a les classes i que serviran per motivar i millorar la comprensió del tema.
Al llarg de cada tema es proposaran una sèrie d'exercicis o activitats per reforçar els continguts esmentats.
Hi haurà unes hores cada setmana (tutories) per atendre de forma individualitzada als estudiants i solucionar els dubtes que puguin tenir.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 45% | 2 | 0,08 | 4, 18, 2, 6, 7, 8, 10, 9, 14, 13, 16, 15 |
Examen parcial | 25% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 5, 11, 7, 8, 13, 16 |
Lliurament exercicis, casos d'empresa, debats i lectures | 30% | 3 | 0,12 | 4, 1, 18, 2, 3, 5, 6, 11, 7, 8, 10, 9, 12, 14, 13, 16, 15, 17 |
L'avaluació del curs consistirà en:
Examen parcial no eliminatori o exercici parcial de seguiment. S'avalua el contingut del Bloc I, resultant en una nota que representa el 25% de la nota final del curs.
Seguiment del curs. El correcte seguiment del curs exigeix l'assistència a classe i la realització dels exercicis, proves i activitats programades per cada un dels temes. Al llarg del curs s’avaluaran tots aquests aspectes i resultaran en una nota que representarà el 30% de la nota final del curs.
Examen final. S'avaluen tots els continguts de l'assignatura. La nota de l'examen final representa el 45% de la nota final del curs. Per aprovar l'assignatura és necessari obtenir un mínim de 3,5 a l'examen final. Si la nota de l'examen final és inferior a 3,5 la nota màxima del curs serà de 3,5.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants que la nota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiran la modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màxima un 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5 la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.
Calendari d’activitats d’avaluació: Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre. La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. "La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB) . Els i les estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió deles qualificacions: Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Irregularitats en actes d’avaluació: Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Per cada tema està prevista l'elaboració d'uns apunts disponibles al campus virtual.
També per cada tema, al final d'aquests apunts hi ha una col.lecció d'exercicis, una bibliografia específica i un glosari dels termes més importants a estudiar.
Altres llibres relacionats:
ALEGRE, L.; C.BERNÉ y C. GALVE (2000): "Fundamentos de economía de la empresa: perspectiva funcional". 2a Ed. Ariel Economía. [Nota: darrera edició identificada]
GARCÍA MÁRQUEZ, F.P. et. al. (2013): "Dirección y gestión empresarial" 1a Ed. McGraw-Hill [Nota: darrera edició identificada]
GARRIDO, S.; CUADRADO, M.R. (2019) "Fundamentos de gestión de empresas" Editorial Universitaria Ramón Areces
GARRIDO, S.; CUADRADO, M.R. (2019) "Casos prácticos de gestión de empresas" Editorial Universitaria Ramón Areces
HEIFETZ, R.; M. LINSKY (2021): "Liderazgo sin límites" Editorial Reverte
KUGLIN, F. A.; J. HOOK. (2007): "Building, Leading, and Managing Strategic Alliances : How to Work Effectively and Profitably with Partner Companies" Ed. AMACOM [Nota: darrera edició identificada]
PIN, J.R.; STEIN, G. (2020): “Liderar personas con inteligencia artificial” 1.ª Ed. Mc Graw-Hill
RANDALL S. KROSZNER AND LOUIS PUTTERMAN (2009): "The Economic Nature of the Firm: A Reader", 3rd Edition. Cambridge [Nota: darrera edició identificada]
TRIADO IVERN, X.M.; APARICIO CHUECA, P.; JARÍA CHACON, N. (2011): "Administración de la empresa. Teoría y práctica". Mc Graw Hill. [Nota: darrera edició identificada]
WORLD BANK (2019) "Doing Business 2020" Document digital accessible a: https://espanol.doingbusiness.org/es/reports/global-reports/doing-business-2020
WORLD ECONOMIC FORUM (2020) "Global Competitiveness Report Special Edition 2020: How Countries are Performing on the Road to Recovery" Document digital accessible a: https://www.weforum.org/reports/the-global-competitiveness-report-2020
No es preveu la utilització de programari específic en aquesta matèria.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 60 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 52 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 60 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |