Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OB | 2 |
2501573 Economia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver superat les següents assignatures:
Introducció a la Economia
Matemàtiques I
Matemàtiques II
Microeconomia I
L'objectiu de l'assignatura es conèixer les eines bàsiques de l'anàlisi microeconòmica i obtenir la capacitat per a aplicar-les.
Els temes que es tracten inlcouen ElsMercats (competitius i monopolistics), l'Equilibri i l'Anàlisi del benestar.
PROGRAMA MICROECONOMIA II
Remarca: Les referències que apareixen en el programa són als capítols del Varian "Microeconomia intermedia", 9ª edición, veure Bibliografia
Tema I: Les corbes de costos (cap. 22)
Excloure els següents apartats: Ejemplo: Las curvas de coste marginal de dos fábricas; Curvas de costes en las subastas de Internet; Valores discretos del tamaño de la planta.
Tema II: Mercats competitius
II.1 La maximització del benefici: funcions de demanda de factors i d'oferta de béns (cap. 20)
II.2 La maximització del benefici i les funcions de costos (cap. 23)
Excloure els següents apartats: "Costes cuasi fijos".
II.3 Demanda i oferta agregades i elasticitats (cap. 15; cap. 24)
II.4 L'equilibri en un mercat competitiu (cap. 16.1 a 16.5)
II.5 Els excedents dels consumidors i dels productors (cap. 14.1 a 14.7; 14.9 a 14.11)
II.6 L'eficiència d’un mercat competitiu i el paper distorsionador dels impostos (cap. 16.6 a 16.9)
Tema III: Mercats no competitius: Monopoli
III.1 La maximització del benefici (cap. 25)
III.2 Causes, eficiència i regulació dels monopolis (cap. 25)
III.3 La discriminació de preus (cap. 26.1 fins “Ejemplo: La discriminación de precios en las revistas científicas”)
Incloure exemples numèrics senzills de discriminació de preus amb dos tipus de consumidors i dos unitats per consumidor (manca en el Varian)
Excloure l'apartat "Tarifas en dos partes"
Tema IV: Mercats imperfectament competitius: L'oligopoli i les interaccions estratègiques
IV.1 L'equilibri de Cournot (cap. 28)
IV.2 L'equilibri de Stackelberg (cap. 28)
IV.3 Competència en preus i la paradoxa de Bertrand (cap. 28.6)
Tema V. El model d'equilibri general d'intercanvi pur
V.1 La capsa d'Edgeworth i l'equilibri walrasià (cap. 32)
V.2 Assignacions eficients en el sentit de Pareto i els dos teoremes fonamentals de l'economia del benestar (cap. 32)
Tema VI. Nocions d'economia de la informació
VI. 1 Selecció adversa i senyalització (cap. 38.1 a 38.3, i 38.6)
VI.2 Risc moral (cap.38.4, 38.5 i 38.7)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 32,5 | 1,3 | |
Exercicis i discussió de grup | 17 | 0,68 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, preparació i discussió d'exercicis | 77,5 | 3,1 | |
Lectura de textos | 13 | 0,52 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres proves avaluatives | 15 % | 1,5 | 0,06 | 4, 2, 1, 3, 5, 10, 11, 7, 6, 8, 9, 12, 21, 20, 17, 18, 16, 15, 14, 13, 22 |
Examen Final | 50 % | 2 | 0,08 | 4, 2, 1, 3, 5, 10, 11, 7, 6, 8, 9, 12, 19, 21, 20, 17, 18, 16, 15, 14, 13, 22 |
Examen parcial | 35 % | 1,5 | 0,06 | 4, 2, 1, 3, 5, 10, 11, 7, 6, 8, 9, 12, 19, 21, 20, 17, 18, 16, 15, 14, 13, 22 |
Procés d'avaluació
1. Evaluació continua
El procés d'avaluació consistirà en una prova d'avaluació final amb un pes del 50%, un examen parcial, amb un pes del 35% i, com a mínim, una prova d'avaluació addicional. Com a mínim una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus examen escrit i almenys una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus test (multiresposta).
Un estudiant que es presenta i lliura qualsevol prova d'avaluació no podrà ser considerat com No Avaluable.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La nota de la Prova de Recuperació serà qualitativa, amb dues possibles opcions: apte o no apte. Si s'obté una nota d'apte, la nota numèrica final de l’assignatura serà igual a 5. Si el alumne o alumna obté un "no apte", no superarà l’assignatura y la seva nota final serà la nota prèvia a la recuperació.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Normes de comportament
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, el/la professor/a podrà minvar la nota mitjana obtinguda en les "activitats d'avaluació addicionals" entre un 1 i 2 punts sobre 10 a aquell/a alumne que de forma reiterada no respecti les indicacions del/de la professor/a quant a normes de comportament a classe. El/la professor/a anunciarà aquestes normes a principi de curs.
2 Avaluació única:
2.1 PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Ha de constar la següent informació referida a les característiques de l’avaluació única. Suggerim incorporar la següent taula:
Tipologia Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
EXAMEN |
100% |
|
SI |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
100% |
|
|
(1) Títol descriptiu de cada evidència (examen, resolució llistes de problemes, anàlisi de casos, activitat realitzades amb un software específic que cal conèixer....)
(2) Pes de l’evidència en el conjunt de l’assignatura (especificar els percentatges de cada evidència d’avaluació que l’alumne ha de fer i/o presentar)
(3) Per a cada evidència: L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta per a l’avaluació única? SI/NO
2.2 RECUPERACIÓ:
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
2.3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Varian, H., Microeconomia Intermedia: Un enfoque actual. ANTONI BOSCH, 9a edició
No cal cap programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 60 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 52 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 60 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |