Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
2501573 Economia | OT | 3 |
2501573 Economia | OT | 4 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 3 |
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Introducció a l'Economia
Microeconomia I i II
Matemàtiques I i II
Desenvolupar la teoria per entendre i analitzar el comportament de les empreses.
PROGRAMA
I. INTRODUCCIÓ
Delimitació del tema. Exemples de problemes d'organització industrial.
II. COMPETÈNCIA PERFECTA vs. MONOPOLI (Revisió de Microeconomia II)
II.1 Competència perfecta
Anàlisi a curt termini versus anàlisi a llarg termini.
II.2 Monopoli no discriminador
Monopoli d'un sol producte. Pèrdua general de benestar. Regulació.
III. EXTENSIONS DE EL MODEL DE MONOPOLI
III.1 Monopolista multi-producte amb demandes interdependents
III.2 Discriminació de preus
Discriminació de preus perfecta, discriminació de preus de tercer grau (demandes independents), discriminació de preus de segon grau: tarifes de dues parts.
III. PODER DE MERCAT
Concepte. Conseqüències. Arguments a favor i en contra de la concentració. Mesures de concentració. Relació entre les mesures de concentració i els beneficis en el mercat.
IV. OLIGOPOLI AMB PRODUCTE HOMOGENI
IV.1 Competència en quantitats
Cournot, Stackelberg i Càrtel
IV.2 Competència en preus
La paradoxa de Bertrand, el joc repetit de Bertrand i la col·lusió tàcita.
V. DIFERENCIACIÓ DE PRODUCTE
V.1 Diferenciació horitzontal (Hotelling)
Preus fixos. Preus variables. Elecció d'ubicació.
V.2 Costos de cerca i substitució
VI. LIMITACIONS DE CAPACITAT
Regles de racionament eficient i aleatòria. Elecció de capacitat. Equivalència amb Cournot.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de pràctiques | 17 | 0,68 | 3, 8, 12, 16, 19, 21, 22, 27, 31 |
Classes de teoria | 32,5 | 1,3 | 3, 7, 8, 12, 13, 15, 20, 22, 27, 31 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 3, 8, 12, 13, 15, 20, 22, 27, 31 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, Exercicis i Lectura | 90,5 | 3,62 | 3, 7, 12, 13, 15, 16, 19, 20, 22, 27, 31 |
La docencia será presencial.
La metodología docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de las restricciones a la presencialitatque imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 50% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 27, 28, 29, 31, 33, 34, 35 |
Examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 3, 7, 8, 12, 13, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 27, 31 |
Otras pruebas de evaluaci?n continuada | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 16, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 29, 30, 31, 32 |
Process d’avaluació
1. Evaluació continuada.
L'avaluació del curs consistirà en un examen parcial, escrit, no lliberatori, amb un pes del 30%; un examen final, amb un pes del 50%; i d'altres proves no lliberatòries (exercicis corregits a classe o presentacions de temes concrets per part dels alumnes), amb un pes del 20%. Aquest últim apartat de l'avaluació podrà incloure l'assistència a classe. L'examen final inclourà tot el temari, incloent les llistes de problemes.
Un alumne es considera que és "No Avaluable" sempre i quan no hagi participat a cap de les activitats d'avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitzi algun component de l'avaluació continuada ja no podrà optar a ser considerat com "No Avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anteriornecessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La nota de la prova de recuperació sera qualitativa, amb dues possibles opcions: apteo no apte. Si la nota obtinguda és ”apte”, la nota numèrica serà igual a 5. Si l’alumne obté una qualificació de “no apte”, no superarà l’assignatura i la seva nota final serà la nota prèvia a la recuperació.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
2 La assignatura contempla l’AVALUACIÓ ÚNICA:
2.1 PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Ha de constar la següent informació referida a les característiques de l’avaluació única. Suggerim incorporar la següent taula:
Tipologia Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
EXAMEN |
100% |
|
SI |
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
100% |
|
|
(1) Títol descriptiu de cada evidència (examen, resolució llistes de problemes, anàlisi de casos, activitat realitzades amb un software específic que cal conèixer....)
(2) Pes de l’evidència en el conjunt de l’assignatura (especificar els percentatges de cada evidència d’avaluació que l’alumne ha de fer i/o presentar)
(3) Per a cada evidència: L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta per a l’avaluació única? SI/NO
2.2 RECUPERACIÓ:
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluaciócontínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
2.3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Els llibres fonamentals per a seguir el curs són:
- Luís Cabral, Economia Industrial, McGraw Hill, 1997.
- Jean Tirole, La Teoria de la Organización Industrial, Ed. Ariel, 1990.
- Xavier Martínez-Giralt (MG), Organització Indrustrial: Comportament Estratègic i Competència, Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2006.
També resulten útils per a seguir el curs:
- Hal R. Varian (Varian I), Microeconomía Intermedia: Un Enfoque Moderno, ed. Antoni Bosch, qualsevol edició.
- Hal R. Varian (Varian II), Análisis Microeconómico, 2a. edición ampliada, Ed. Antoni Bosch, 1986. (Encara que hi han edicions posteriors, les referències del temari són a aquesta edició de 1986.)
Si es vol aprofundir en algun dels temes tractats (de forma totalment opcional), es recomana el llibre
- L. Cabral, Readings in Industrial Organisation, Blackwell 2000.
No fa falta cap tipus de programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |