Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501572 Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
2501573 Economia | OT | 3 |
2501573 Economia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Context:
L’assignatura d’Introducció a la Psicologia s’imparteix per professorat de la Facultat de Psicologia, com a optativa de la Facultat d'ADE. És el primer contacte que tenen els alumnes de grau amb continguts psicològics que els puguin ajudar a entendre la conducta de les persones en el món empresarial i laboral.
Objectius:
Conèixer alguns dels processos psicològics bàsics que tenen implicacions en l’àmbit empresarial i laboral: motivació, emoció, aprenentatge, memòria, sensació i percepció. Comprendre la importància d’aquests processos per a explicar la conducta de les persones en l’àmbit empresarial i laboral. Saber analitzar els aspectes psicològics en les interaccions entre les persones i en les dinàmiques dels grups en aquests àmbits. Conèixer la importància dels processos d’estrés laboral en la salut dels treballadors.
Tema 1: Què és la Psicologia?
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Pròleg, Cap. 1, Cap.3) Complementari: Lafuente Niño, E., Loredo Narciandi, J.C., Castro Tejerina, C., & Pizarroso López, N. (2017). Historia de la psicología. Universidad Nacional de Educación a Distancia. Fontes de Gracia, S. et al. (2015). Fundamentos de investigación en psicología. Universidad Nacional de Educación a Distancia. Tema 2: Sensació i percepció.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap. 5, Cap. 6)
Tema 3: Aprenentatge i memòria.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap. 8, Cap. 9) Complementari: Pellón Suárez de Puga, R. et al. (2015). Psicología del aprendizaje. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
Tema 4: Pensament, intel·ligència i personalitat.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap. 11, Cap. 15) Complementari: Bermúdez Moreno, J. et al. (2011). Psicología de la personalidad. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
Tema 5: Trastorns psicològics i psicoteràpia.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap. 16, Cap. 17) Complementari: Barraca Mairal, J. (2014). Técnicas de modificación de conducta: una guía para su uessa en práctica. Madrid: Editorial Síntesis.
Tema 6: Estrès i salut.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap.14) Complementari: Frankl, V. (2015, 3a edició). El hombre en busca de sentido. Barcelona: Herber Editorial.
Tema 7: Motivació i emoció.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap.12 i 13)
Tema 8: Psicologia en el treball.
Bibliografia: Myers, D.G.(2011, 9ª edició). Psicologia. Madrid: Editorial Médica Panamericana. (Cap.13 i 18) Complementario: Alcover de la Hera, C.M. et al. (2012). Psicología del trabajo. Universidad Nacional de Educación a Distancia. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | 5 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de treballs pràctics o aplicats | 26,5 | 1,06 | 1 |
Tutories | 6 | 0,24 | 4, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca de documentació en revistes, llibres i Internet | 12 | 0,48 | 6 |
Lectura de texts i estudi | 50 | 2 | 1, 6 |
La docència planificada és una docència presencial. Metodologia docent basada en:
|
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Prova escrita individual | 50% | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6 |
EV2: Informes escrits entregats a classe i participació. | 10% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
EV3: Presentacions orals dels treballs en grup | 40% | 2 | 0,08 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA
Les competències d'aquesta matèria seran avaluades per mitjà de: proves escrites; informes escrits i participació activa en les diferents activitats; i presentacions orals dels treballs en grup realitzats.
El sistema d'avaluació recomanat inclou els següents aspectes, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
• EV1: Prova escrita individual: 50%.
• EV2: Informes escrits i participació activa en les diferents activitats: 10%.
• EV3: Presentacions orals dels treballs en grup realitzats: 40%.
Es considera l'assignatura superada quan l'alumne assoleix un total d'almenys 5 punts en l'avaluació final, amb un mínim de 4,5 punts (en una escala 0-10) en les evidències EV1 i EV3. En cas de no assolir aquests requisits la nota màxima que es pot obtenir és de 4.9 punts. Si l’alumne no arriba als mínims exigits, es podrà presentar a la recuperació si ha obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura d'almenys 3,5.
Es considera estudiant avaluable tot aquell que hagi acumulat almenys un 40% del pes de les evidències d'aprenentatge.
Es considera estudiant no-avaluable tot aquell que no hagi acumulat almenys un 40% del pes de les evidències d'aprenentatge.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qualno es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de laFacultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Manual bàsic de l’assignatura:
Myers, D.G.(2011, 9ª edición). Psicología. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1853213__Sa%3A%28myers%29%20%28psicologia%29%20l%3Aspa__Orightresult__U__X4?lang=cat&suite=def
Material complementari:
Barraca Mairal, J. (2014). Técnicas de modificación de conducta: una guía para su uessa en práctica. Madrid: Editorial Síntesis.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2089696__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__P2__Orightresult__U__X3?lang=cat&suite=def
Frankl, V. (2015, 3a edició). El hombre en busca de sentido. Barcelona: Herber Editorial.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2093254__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__P3__Orightresult__U__X3?lang=cat&suite=def
Alcover de la Hera, C.M. et al. (2012). Psicología del trabajo. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1995867__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__P1__Orightresult__U__X6?lang=cat&suite=def
Bermúdez Moreno, J. et al. (2011). Psicología de la personalidad. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1995866__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__P1__Orightresult__U__X6?lang=cat&suite=def
Lafuente Niño, E., Loredo Narciandi, J.C., Castro Tejerina, C., & Pizarroso López, N. (2017). Historia de la psicología. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2000591__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__Orightresult__U__X6?lang=cat&suite=def
Pellón Suárez de Puga, R. et al. (2015). Psicología del aprendizaje. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1997520__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__Orightresult__U__X6?lang=cat&suite=def
Fontes de Gracia, S. et al. (2015). Fundamentos de investigación en psicología. Universidad Nacional de Educación a Distancia.
https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1997718__S%28psicologia%29%20f%3Az%20l%3Aspa%20y%3A%5B2010-2020%5D__Ff%3Afacetmediatype%3Az%3Az%3ALlibre%20en%20l%C3%ADnia%3A%3A__Orightresult__U__X6?lang=cat&suite=def
- Power Point
- Word
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |