Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir aprovada l’assignatura d'Economia de l’Empresa.
Impartir i practicar els coneixements i les tècniques relatives a la direcció estratègica de l'empresa, amb la finalitat que l'estudiant s'involucri eficaçment en els processos de formulació i implantació de l'estratègia empresarial.
Tema 1. Estratègia d'empresa: Concepte de política o estratègia d'empresa. Contingut de l'estratègia empresarial. Objectius i nivells estratègics. La unitat estratègica de negoci. El procés estratègic. Enfocaments del pensament estratègic.
Tema 2. Missió i objectius empresarials: La missió i la visió empresarials. Els objectius estratègics. La responsabilitat social de l'empresa. L'ètica empresarial.
Tema 3. Diagnòstic estratègic (I): Anàlisi externa: Concepte i nivells de l'entorn. Anàlisi de l'entorn general. Anàlisi de l'entorn sectorial i de la competència. Els grups estratègics. Segmentació de demanda.
Tema 4. Diagnòstic estratègic (II): Anàlisi interna: Anàlisi funcional i de perfil estratègic. Cadena de valor Corba d'experiència. Anàlisi dels recursos i capacitats.
Tema 5. Estratègies de negoci: Naturalesa i fonts de l'avantatge competitiu. Anàlisi de l'avantatge competitiu en cost i en diferenciació. El rellotge estratègic. Cicle de vida. Estratègies per a sectors emergents, en maduresa i en declivi. Estratègies d'innovació.
Tema 6. Estratègies corporatives: Direccions del desenvolupament estratègic. Estratègies corporatives de diversificació, integració vertical, internacionalització i cooperació. Direcció i tècniques de gestió d'empreses diversificades.
Tema 7. La formulació de l'estratègia en la pràctica empresarial: El pla estratègic. El pla d'empresa. La gestió del canvi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15,5 | 0,62 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts | 42 | 1,68 | |
Recerca de informació, preparació i resolució de casos | 39,5 | 1,58 |
Per a assolir els objectius de l’assignatura, es combinarà la següent metodologia docent:
1. Classes magistrals amb suport TIC: En aquestes sessions els professors desenvoluparan els principals conceptes i nocions fonamentals de l’assignatura. Per facilitar el seu aprenentatge es posaran exemples d’empreses i s’efectuaran les aplicacions pràctiques necessàries.
2. Sessions de treball centrades en un cas: S’utilitzarà la metodologia del cas per conèixer millor els diferents conceptes teòrics treballats en les sessions magistrals.
3. Activitats diverses de suport: Amb l’objectiu d’apropar l’estudiant al món de l’empresa durant el curs es proposarà la lectura de articles de premsa i/o de revistes especialitzades on surtin notícies relacionades amb els conceptes que es treballen a l’assignatura.
4. Realització d’activitats pràctiques per part dels alumnes: Es facilitarà un dossier d’activitats pràctiques que els estudiants hauran de resoldre de forma autònoma o en petits grups de treball. Alguns d’aquests pràctics es realitzaran a l’aula i altres no.
5. Tutories presencials: L’estudiant disposarà d’unes hores on els professors de l’assignatura podran ajudar-lo/la a resoldre els dubtes que se li presentin en l’estudi de la matèria i en la resolució de problemes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 4, 7, 2, 9 |
Examen parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 4, 7, 2, 9, 13, 12 |
Seguiment del curs | 30% | 0 | 0 | 1, 3, 14, 4, 6, 7, 2, 8, 9, 10, 11, 5, 12 |
Procés i activitats d'avaluació
La nota final del curs estarà formada per la mitjana ponderada de tres notes:
Per superar l’assignatura és necessari obtenir una nota mínima de 4,9 en la mitjana ponderada de les tres notes que formen l'avaluació del curs (veure punts 1, 2 i 3 anteriors). Serà condició necessària per a poder efectuar aquesta suma ponderada que la qualificació obtinguda tant a l’examen final com a l’examen parcial (inclòs l’examende recuperació del parcial) sigui igual o superior a 4,9.
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents activitats d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
Les dates dels exàmens parcial i final de l'assignatura estan programades en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una suspens igual o superior a 3,5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota. No és possible recuperar només una part de l'assignatura, és a dir, l'examen de recuperació es fa per tot el contingut de l'assignatura.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquestacte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Avaluació única
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada
JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección estratégica (7ª ed.). Madrid: Pearson Prentice Hall.
GRANT, R.M. (2014): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2016): La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones (7ª ed.) Madrid: Thomson-Civitas.
GUERRAS, L.A.; NAVAS, J.E. (2014): Casos de dirección estratégica de la empresa (5ª ed.) Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A., et.al (2015): Administración estratégica. Teoria y Casos. 19ª edición. McGrawHill.
Microsoft office
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |