Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi han prerequisits.
Equip docent pendent de assignació. Poden produïrse canvis. Els canvis s'anunciaràn, si s'escau, la primera setmana de classe.
Objectius
Vectors Clau que hem de dominar
Atenció: Aquests continguts poden variar en funció del equip docent definitiu. S'informarà dels canvis, si s'escau, en la presentació de l'assignatura
1. El CIO como encarregat de la Gestió i Administració de les TIC
El CIO i la mentalitat emprenedora.
Evolució del rol del CIO
Importància del talent femení i la seva incorporació a tasques directives
2. El CIO i la organització del Departament de TI
Àrees tradicionals: Desenvolupament i Operacions
Devops com a filosofia
Metodologies àgils versus tradicionals
Altres àrees habituals en un departament de TI
3. El CIO i la Gestió interna del servei de SI
Marcs de referència en la qualitat de la gestió del servei: ITIL, MOF y CMMI-Svc
Processos i gestió del servei
4. El CIO i el Talent
Necessitat de talent. Recurs escàs e imprescindible. Talent, diversitat i Gènere.
Equips d’alt rendiment i ambient de treball.
Retenció del talent. Implicació. Motivació
Capacitat de treball en processos i participació en projectes
Noves formes de treball digitals.
5. El CIO i les dades
Data Governance, Data Management & Data Curation.
Necessitats organitzatives. Distribució i accés a la informació
Privacitat, confidencialitat i compliment normatiu
Transparència informativa
6. El CIO i la tecnologia del negoci
Vigilància tecnològica.
Tecnologies emergents i impacte en el negoci
5G, computació quàntica, Blockchain, IAG,...
7. El CIO i la gestió del canvi
Sensibilitat al entorn. Detecció ràpida dels canvis
Reticències als canvis. Organitzacions joves versus organitzacions tradicionals
Agilitat en el desplegament ràpid dels canvis
8.El CIO i la Transformació Digital
Legacy Systems. Sistemes corporatius i noves necessitats digitals. Bimodal IT
Disrupció digital i canvis de comportament dels usuaris
Necessitats del Negoci. Proactivitat en canvis i nous Models de negoci.
Riscos i dependències de la transformació digital.
9. El CIO i la Ètica digital
Noves tecnologies i dilemes ètics
Sistemes de detecció ràpida de comportaments no ètics
Eines anticorrupció. Anti-discriminació. Anti-vulneració drets humans
Treballar amb llacunes legislatives i normatives
Esperit crític i comportament ètic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 25 | 1 | 3, 4, 6, 5, 7 |
Seminaris i Pràctiques de Laboratori | 20 | 0,8 | 1, 3, 2, 4, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 3, 2, 4, 6, 5, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 69 | 2,76 | 3, 2, 4, 6, 5, 7, 8 |
Preparació de casos, redacció de treballs i resolució de problemes | 32 | 1,28 | 4, 6, 5, 7, 8 |
Aquesta assignatura té com a base metodològica l’aprenentatge basat en els coneixements impartits en les sessions de teoria i l'aplicació del mateixos en els casos, problemes o exercicis i seminaris desenvolupats en el curs.
En les sessions de teoria s’expliquen els conceptes que els alumnes aplicaran en els exercicis, casos i problemes.
En aquestes sessions l'alumnat tindrà la oportunitat de incorporar els conceptes teòrics en situacions similars a la realitat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació Continuada 1: Pràctiques de Laboratori i Seminaris | 35% | 0 | 0 | 3, 2, 4, 6, 7, 8 |
Avaluació Continuada 2: Exercicis, treballs i participació | 25% | 0 | 0 | 1, 3, 2, 4, 6, 5, 7, 8 |
Examens | 40% | 2 | 0,08 | 4, 6, 5, 7 |
Càlcul de la qualificació final:
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisióde les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran lesqualificacions finals. De la mateixa manera s'informaràdel procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Veure campus virtual
no disponible
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 20 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |