Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500003 Empresa i Tecnologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
La matrícula de l’assignatura de pràctiques està subjecte a les condicions generals de matrícula de totes les de quart curs del grau:
Caldrà que els i les estudiants disposin d’una assegurança d'accidents i de responsabilitat civil (a formalitzar amb la matrícula del curs o, en tot cas, abans de la signatura del conveni de pràctiques)
Recomanem que l'alumne es matriculi de l'assignatura només en el cas que finalitzi els estudis aquest mateix curs acadèmic.
Les pràctiques curriculars són experiències de treball durant les que els estudiants completen (amb l'ajut i supervisió d'un tutor a l'organització on les realitzen, així com amb un tutor acadèmic) un conjunt d'activitats o projecte(s) dissenyats per tal de proporcionar una primera immersió en el món laboral.
L'assignatura té per tant dos objectius principals:
El procés d' assoliment de les pràctiques està liderat per l' alumne amb l' ajut del responsable de l' assignatura, de manera que es promou el creixement personal de l' alumne per seleccionar on realitzar les pràctiques així com preparar-se per superar el procés de selecció.
Les pràctiques es realitzaran en aquelles empreses i organitzacions amb les quals s'hagin establert els corresponents convenis de col·laboració.
El contingut de les pràctiques serà variable i dependrà de la proposta de l'entitat receptora de l'estudiant, que ha de ser prèviament acceptada per la coordinació de pràctiques. Per garantir la seva adequació en quant a continguts, la proposta haurà de contenir la informació que es detalla a continuació:
Al final del període de pràctiques l'alumne haurà de ser capaç de realitzar un informe on relacioni el contingut de les pràctiques amb els coneixements i competències assolits al grau i una reflexió sobre el paper que han jugat les pràctiques en el seu procés d'aprenentatge
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Reunions d'assignació i seguiment | 2,5 | 0,1 | |
Sessió prèvia de presentació de les pràctiques. | 0,5 | 0,02 | |
Tipus: Supervisades | |||
Estada en empresa i seminaris/formació | 434 | 17,36 | 2, 4, 14, 7, 6, 5, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de l'informe inicial i la memòria final | 12 | 0,48 | 3, 13, 1, 10, 11, 9 |
Una vegada acordat lloc i contingut de les pràctiques, caldrà signar un conveni de col·laboració específic entre les diverses parts (empresa, titulació i estudiant). Aquest acord especificarà els noms dels dos tutors/es que acompanyaran i guiaran a l’estudiant durant l’etapa de pràctiques: el/la designat per l’empresa i el/la tutora acadèmica.
Durant la realització de les pràctiques l’estudiant ha de mantenir el contacte amb el seu tutor/a acadèmica, i com a mínim caldrà dur a terme tres reunions:
De totes elles es mantindrà un registre.
A més a més, es recomana als estudiants que portin un registre de l'activitat realitzada, que periòdicament aniran remetent al tutor acadèmic, i que els servirà de base per confeccionar la memòria final de pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe del Tutor d'Empresa | 20% | 0 | 0 | 2, 4, 14, 7, 6, 5, 12 |
Informe del tutor acadèmic | 20% | 0 | 0 | 3, 13, 1, 8, 10, 11, 9 |
Presentació i defensa (si s'escau) de la memòria de pràctiques | 60% | 1 | 0,04 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de les següents evidències:
L'avaluació final estarà subjecta a la presentació en temps i forma per part dels estudiants dels respectius informes i als continguts dels mateixos, que hauran de portar en qualsevol cas la seva signatura electrònica. Un estudiant que no hagi fet el lliurament de la memòria final en el moment indicat al principi de les seves pràctiques serà qualificat com "no avaluable".
Al campus virtual de l’assignatura es facilitaran els models dels diferents informes, així com una guia relativa a la confecció de la memòria de pràctiques, que conté també una rúbrica per a la seva avaluació.
La nota final la determinarà el tutor acadèmic en base a la valoració que en farà dels diferents informes.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb la publicació de les qualificacions a l'aula moodle de l'assignatura s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de les mateixes d'acord amb la normativa de la Universitat.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent,"en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
No hi ha bibliografia
Qualsevol programari vinculat amb treballats durant el grau, com ara els relacionats amb Sistemes d'Informació, CRM, Business Intelligence, Data Analysis, etc. o llenguatge de programació més o menys especialitzat, en funció dels requeriments i l'entorn de la pràctica de cada estudiant.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.