Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
S’aconsella haver cursat l’assignatura “Introducció a la comptabilitat” que s’imparteix en el primer quadrimestre (1r curs)
L’objectiu d’aquesta assignatura es, per una part, estudiar les principals normes de registre i valoració incorporades en el Pla General de Comptabilitat i, per altra, conèixer les diferències amb el Pla de Comptabilitat per a petites i mitjanes empreses i quines empreses poden aplicar el Pla Pimes.
L’aplicació d’aquestes normes (ja sigui el Pla General o el Pla Pimes) condueix a la formulació dels comptes anuals de les empreses.
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes prąctiques | 13,5 | 0,54 | CM37, CM37 |
Classes teņriques | 32 | 1,28 | CM37, KM27, SM35, CM37 |
Practiques aula informątica | 4 | 0,16 | SM37, SM37 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria dels casos prąctics | 13 | 0,52 | CM37, KM27, CM37 |
Tutoria elaboració del treball | 7 | 0,28 | SM35, SM35 |
Tipus: Autņnomes | |||
Estudi de normatives | 32 | 1,28 | CM37, KM27, CM37 |
Realització de casos i treball | 32,5 | 1,3 | CM37, CM37 |
Recerca d'informació | 10 | 0,4 | KM27, KM27 |
El tipus de docència planificada per a l’assignatura és la docència presencial
La metodologia docent estarà basada en una combinació dels 3 tipus d’activitats:
- Activitat dirigida: classes teòriques i classes pràctiques i de resolució de problemes. També es realitzaran pràctiques en l'aula d'informàtica.
- Activitat supervisada: consistent en la realització de tutories i la realització d’exercicis amb seguiment pautat.
- Activitat autònoma que es divideix en dues parts:
Les tutories podran ser presencials o on line.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació d'un treball en grup | 10% | 0,2 | 0,01 | CM37, SM37 |
Presentació de casos prąctics en grup | 5% | 0,15 | 0,01 | CM37, SM37 |
Proves parcials | 30% | 2,25 | 0,09 | CM37, KM27, SM35 |
Prueba final | 45% | 3,25 | 0,13 | CM37, KM27, SM35 |
Treball individual | 10% | 0,15 | 0,01 | CM37, SM35, SM37 |
La valoració i seguiment de l'alumnat d’aquesta assignatura es realitzarà en base a 4 modalitats d’avaluació segons el següent quadre:
Activitat avaluativa | Modalitat | Descriptiva | Data de lliurament | % nota final |
Treball | Grup de 2-3 persones |
Realització i presentació d’un treball en equip dirigit que englobarà diversos temes de l’assignatura. En el treball s’analitzarà la informació que proporciona una empresa en la memòria dels comptes anuals sobre l’aplicació d’alguna/es de les normes de valoració i registre desenvolupades en el temari. Per superar el treball s’haurà d’obtenir un mínim de 5 punts (sobre 10 punts). |
Primera setmana de maig | 10% |
Exercicis |
Grups de 2-3 persones
Exercici individual
|
Cada grup de treballs ha de presentar per escrit i exposar uns casos pràctics prèviament definits per part del professorat. Aquesta presentació serà setmanal a partir de la tercera/quarta setmana de curs. Per superar aquesta activitat s'haurà d'obtenir un mínim de 5 punts (sobre 10 punts)
Cada persona de forma individual haurà de realitzar un cas pràctic global en A3 Per a superar aquesta activitat s'haura d'obtenir un mínim de 5 punts (sobre 10)
|
Durant tot el curs
Seguiment durant tot elcurs
|
5%
10%
|
Proves parcials escrites
|
(1) Examen teòric i pràctic dels temes 1 a 5 (2) Examen teòric i pràctic del tema 7 (instruments financers) AQUESTES DUES PROVES NO SON ALLIBERATÒRIES |
Març Abril-maig
|
15% 15%
|
|
Prova escrita: Examen final | Individual |
Examen teòric i pràctic dels continguts treballats durant tot el semestre el semestre Per poder fer mitjana amb les altres activitats avaluatives s'ha d'obtenir una nota mínima de 5 punts en l'examen final (sobre 10)
|
Segons calendari acadèmic
|
45%
|
Per aprovar l'assignatura s'han de superar les activitats avaluativas (treball en grup, treball individual i exercicis en grup) i obtenir com a mínim una nota de 5 punts (sobre 10) a l'examen final.
Una persona es considerarà com “No avaluable” quan l'estudiant no hagi aportat prou evidències d'avaluació. En aquesta assignatura es considera no avaluable quan no hagi participat a cap de les activitats d’avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data del'examen final del'assignatura està programada enel calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no espodrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i lesestudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
ESPAÑA. LEY 16/2007, de 4 de Julio, publicada en el BOE de 5 de julio de 2007 sobre reforma de la legislación mercantil en material contable para su armonización internacional con base en la normativa de la Unión Europea.
INSTITUTO DE CONTABILIDAD Y AUDITORIA DE CUENTAS (ICAC)
- Nuevo PGC, Real Decreto 1514/07, BOE de 20-11-07
- Nuevo PGC PIMES, Real Decreto 1515/07, BOE de 21-11-07.
- Real Decreto 602/2016 BOE 17-12-16 por el que se modifica el Plan General de Contabilidad aprobado por Real Decreto 1514/2007, el Plan General de Contabilidad de Pequeñas y Medianas Empresas aprobado por Real Decreto 1515/2007
- Real Decreto 1/2021 por el que se modifica el Plan General de Contabilidad aprobado por RD 1514/20017 y el Plan General de Contabilidad de Pequeñasa y Medianas Empresas aprobado por el Real Decreto 1515/2007
- Resolució de l'ICAC de 1 de març de 2013 sobre immobilitzat material i inversions immobiliaries
- Resolució de l'ICAC de 28 de maig de 2013 sobre inmmobilitzat intangible
GOMEZ VALLS, F. Y otros (2017): “Ejercicios resueltos y comentados con el nuevo PGC”. ACCID 2017
RECURSOS ON LINE
ASOCIACION ESPAÑOLA DE CONTABILIDAD Y ADMINISTRACION DE EMPRESAS (AECA):
http://www.aeca.es
ASSOCIACIÓ CATALANA DE COMPTABILITAT I DIRECCIO (ACCID):
Http://www.accid.org
INSTITUTO DE CONTABILIDAD Y AUDITORIA DE CUENTAS
http://www.icac.meh.es/
Programa A3 ECON/CON
Excel
SABI data base
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 101 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 102 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 501 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 502 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 101 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 102 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 501 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Prąctiques de laboratori | 502 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 10 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |