Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501231 Comptabilitat i Finances | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit formal
Objectius formatius de l’assignatura
1. Objectius i fonaments dels mètodes de valoració financera
2. Capitalització i descompte simples. Aplicacions
3. Capitalització composta. Aplicacions
4. Mesures de rendibilitat i criteris emprats en la valoració d’actius i passius financers
5. Rendes financeres. Aplicacions de les rendes constants
6. Amortització de préstecs: el sistema francès
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
pràctiques | 17 | 0,68 | |
teoria | 32,5 | 1,3 | |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 20 | 0,8 | |
Tipus: Autònomes | |||
estudio | 25 | 1 | |
problemes | 50 | 2 |
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
Les activitats que permetran als alumnes la correcta consecució dels objectius del curs seran:
1. Classes teòriques
L’objectiu d’aquesta activitat és presentar els conceptes més importants de la matèria, les demostracions bàsiques necessàries i els aspectes on usualment es cometen més errors en l’aplicació dels conceptes teòrics.
2. Classes pràctiques
El professor presentarà problemes pràctics que seran resolts conjuntament posant èmfasi en els errors habituals que comenten els alumnes.
3, Resolució de problemes per part dels alumnes
Cada tema tindrà associat una llista de problemes que serà resolt de forma individual. Serveix per assimilar els conceptes teòrics exposats a classe i adquirir habilitat en la resolució de casos pràctics de forma individual.
Periòdicament es comentaran en les classes pràctiques la resolució d’aquests problemes
4. Activitats pràctiques a l’aula
Per tal de poder orientar millor als alumnes sobre la seva evolució, periòdicament es faran pràctiques a l’aula que seran corregides posteriorment. Aquestes pràctiques prendran com a referència les llistes de problemes citats a 3
5. Proves tipus test
Sovint fa falta adquirir facilitat de càlcul i precisió en els resultats numèrics, per tant en ocasions es programaran activitats curtes amb solucions múltiples (tipus test) per adquirir aquestes habilitats.
6. Resolució de supòsits per part dels alumnes
Un supòsit de la vida real sovint és més complex que una pràctica o un qüestionari tipus test ja que interrelaciona diversos conceptes de temes diferents. Cap al final de curs es resoldran conjuntament a classe alguns supòsits en funció dels temps disponible. La darrera prova d’avaluació serà la resolució d’un supòsit de forma individual.
7. Tutories
L’alumne disposa d’unes hores on els professors de l’assignatura resolen els seus dubtes teòrics i pràctics
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Final | 50% | 2 | 0,08 | CM16, CM17, CM18, CM19, KM16, SM11 |
Parcial | 30% | 1,5 | 0,06 | CM16, CM17, CM18, CM19 |
tests a l'aula moodle | 20% | 2 | 0,08 | CM16 |
"L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries."
L’avaluació és continuada durant el curs en funció de les activitats que es detallen a continuació. El fet de participar-hi a les avaluacions implica que l’alumne serà qualificat al final del procés amb la nota que obtingui.
L’avaluació de l’alumne es realitzarà atenent a les següents activitats
1. Una activitat avaluativa que englobarà els temes 1, 2, 3 i 4 durant l'octubre
No es permetrà consultar cap material de l’assignatura. El temps màxim de resolució serà de 90 minuts. Aquesta prova NO allibera matèria. (pes global del 26%)
2. proves tipus test que s'avisaran amb temps suficient.
No es podrà consultar material, NO allibera matèria. (pes global del 24%)
3. Un prova escrita individual que inclou tota la matèria de curs en la data prevista al calendari durant el mes de gener
Aquesta prova està dissenyada perquè l'estudiant es vegi forçat a realitzar un últim esforç d'aprenentatge que és necessari per a consolidar els coneixements prèviament adquirits.
El temps de resolució màxim serà de 3 hores. Durant la prova no es permetrà consultar cap material de l’assignatura. (pes global del 50%)
La nota final d’avaluació és una mitjana ponderadade les notes de les ters activitats essent els coeficients de ponderació els abansindicats. Es supera l’assignatura amb una nota igual o superior a 5.
Per aquells estudiants que en l'avaluació hagin obtingut una nota que sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 hi haurà una re-avaluació. En el moment de publicar les qualificacions finals s'anunciarà la modalitat de la mateixa. Aquesta re-avaluació estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Un alumne es considera que és "No avaluable" a l’ assignatura sempre i quan no hagi participat a cap de les activitats d’avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot optar a un "No Avaluable".
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De lamateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d’aquesta provaestarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
“Tots els alumnes tenen l'obligació de realitzar les tasques avaluables. Si la nota de curs de l'alumne és 5 o superior, es considera superada l'assignatura i aquesta no podrà ser objecte d'una nova avaluació. En el cas d'una nota inferior a 3,5, l'estudiant haurà de repetir l'assignatura en el següent curs. Per aquells estudiants quelanota de curs sigui igual o superior a 3,5 i inferior a 5 podran presentar-se a la prova de recuperació. Els professors de l'assignatura decidiranla modalitat d'aquesta prova. Quan la nota de la prova de recuperació sigui igual o superior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà d’APROVAT essent la nota numèrica màximaun 5. Quan la nota de la prova de recuperació sigui inferior a 5, la qualificació final de l’assignatura serà de SUSPENS essent la nota numèrica la nota de curs (i no la nota de la prova de recuperació).
Un estudiant que no es presenta a cap prova avaluable es considera no avaluable, per tant, un estudiant que realitza alguna component d'avaluació continuada ja no pot ser qualificat com "no avaluable”.”
AVALUACIÖ ÜNICA
Aquesta assignatura sí que contempla l'avaluació única.
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
•La presencia del o de l’estudiant és obligatòria el dia que es realitzi l’avaluació única. La data serà la mateixa que la de l’examen final de semestre que consta en el calendari d’avaluacions publicat per la Facultat d’Economia i Empresa i aprovat en Comissió d’Afers Docents i Acadèmics de la Facultat
•El 100% de les evidències s’han de lliurar el dia de l’avaluació única.
•Les evidències d’avaluació realitzades presencialment el dia de l’avaluació única han de tenir un pes mínim del 70%
L’evidència en aquesta assignatura serà realitzar un examen que tindrà un pes del 100% en la nota, una durada de l'activitat de 3 hores i es realitza presencialment en la data establerta
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada
Brun, X., Elvira, O i Puig, X. (2008) “Matemática Financiera i estadística básica”, Ed. PROFIT
Cruz, Salvador i Maria del Mar Valls. (2008) "Introducción a las Matemáticas Financieras", Pirámide.
Machín Moreno, Maria. (2012) "Introducción a las Matemáticas Financieras", UDIMA.
Matias, Rogerio i J.Antonio Seijas. (2009) "Matemática Financiera", Escolar Editora.
Miner, Jaime. (2005) "Matemática Financiera", McGraw-Hill
Navarro,E. (2019)" Matemàticas de las operaciones financieras", Pirámide.
Navarro, E. I Nave, J.M. (2001) “Fundamentos de matemáticas financieras”, Antoni Bosch editor.
Sanou, Lina, Cèsar Villazón i Jordi Celma (2001) “Pràctiques de Matemàtica Financera”, Vol I (núm. 102), Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
Sanou, Lina, , Cèsar Villazón i Jordi Celma (2001) “Pràctiques de Matemàtica Financera” vol. II, (núm. 103), Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
Sanou, Lina, , Cèsar Villazón i Jordi Celma (2001) “Pràctiques de Matemàtica Financera” vol. III, (núm. 104), Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
Valls, Maria del Mar. (2009) "Introducción a las Matemáticas Financieras: problemas resueltos", Pirámide.
Villazón, Cèsar i Lina Sanou (2001) “Matemàtica Financiera”, Ediciones Foro Científico, S.L., Barcelona
Bibliografia més rellevant:
Sanou, Lina, Cèsar Villazón i Jordi Celma (2001) “Pràctiques de Matemàtica Financera”, Vol I (núm. 102), Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
Sanou, Lina, , Cèsar Villazón i Jordi Celma (2001) “Pràctiques de Matemàtica Financera” vol. II, (núm. 103), Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
Sanou, Lina, , Cèsar Villazón i Jordi Celma (2001) “Pràctiques de Matemàtica Financera” vol. III, (núm. 104), Servei de Publicacions, Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.
Es faran pràctiques financeres amb Excel
Els tests es faran fer servir l'aula Moodle
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 10 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Català | primer quadrimestre | tarda |