Degree | Type | Year |
---|---|---|
2500798 Primary Education | OT | 4 |
You can view this information at the end of this document.
It is recomended to have passed the compulsory subjects about science education before doing this subject.
The contents of the course are:
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Lectures | 12 | 0.48 | 3, 9 |
Reading forums | 15 | 0.6 | 5 |
Sharing and discussion | 8 | 0.32 | 5 |
Visits to institucions that offer scientific education activities | 10 | 0.4 | 5, 6, 9, 4 |
Type: Supervised | |||
Tutoring | 28 | 1.12 | 3, 5, 6, 9, 4 |
Type: Autonomous | |||
Independent learning | 75 | 3 | 3, 9 |
The methodology of the course combines oral presentations and reflections using written and audiovisual documentation. Visits to museums and Science Centers are included.
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Group Activity | 40 | 0 | 0 | 1, 3, 2, 5, 10, 6, 7, 8, 9 |
Individual reflection work | 30 | 0 | 0 | 3, 5, 6, 9, 4 |
Written exam | 30 | 2 | 0.08 | 3, 5, 6, 9, 4 |
The evaluation consists of:
The three activities must be approved with a minimum of 5 (five). To qualify for recovery, you must have at least 3,5 and over 5.
Final grades will be notified via virtual campus, 20 days after. Then, a review will be considered.
Attendance is compulsory. Students must attend more than 80% of the lessons to be evaluated.
Total or partial copy of the examen or other activities will be a reason to fail the course.
To pass this subject, good communication skill is needed. In all activities, linguistic correction and formal aspects of presentation will therefore be considered. Students must be able to express themselves fluently and correctly and must show a high degree of understanding of academic texts. An activity can be not evaluated or failed if the teacher considers that it does not meet these requirements.
Unique assessment
Delivery date: 11/06/2025. Recovery date: 02/07/2025.
The recovery and the review of the final grade follow the same procedure as for the continuous assessment.
BAUMAN, Z. (2006). Els reptes de l'educació en la modernitat líquida. Arcadia.
BENEJAM, P. (2003). Los objetivos de las salidas. Revista Íber,(36), 1-4.
BONIL, J. (2010). Educació científica en temps de crisi. Guix,(369), 15-20
BONIL, J. i SOLER, M. (2012). Educar als museus i centres de ciència. Dins J.Bonil (coord.). Som educació. Ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic. (p. 15-36). Manuals del Museu. https://edunat.museuciencies.cat .
CALAFELL, G.; JUNYENT, M.; BONIL, J. (2015). Una propuesta para ambientalitzar el currículum. Cuadernos de Pedagogía, (460), 56-60.
DEL CARMEN, L. (2010). Salir para conocer, salir para participar. Guix, (66), 56-59.
DOBON, J.; FONOLLEDA, M. (2021). Diseño de salidas escolares de calidad. Cuadernos de Pedagogía, (521), 48-56.
EKELAND, I. (1996). La imposible certidumbre. El correo de la UNESCO, Feb 1996, 20-22.
FONOLLEDA, M. (2023). Les sortides escolars com una oportunitat per aprendre ciències. Un cas concret en la formació inicial dels mestres. Dins 15ns Debats de Recerca: la investigació en l'àmbit educatiu. Societat Andorrana de Ciències. 127-142. https://publicacions.iec.cat/PopulaFitxa.do?moduleName=null&subModuleName=&idCatalogacio=41508
GARCÉS, M. (2022). "Un món comú. Deu anys després". "Un mundo común. Diez años después". Pròleg de la reedició del llibre Un mundo común (el tigre de paper / Bellaterra edicions).
HERRERO, Y. (2014). Producir y trabajar para mantener la vida humana. Viento Sur, (134), 54-61.
HERRERO, Y. (2023). La vida humana en un mundo justo y sostenible. Dosieres Economistas sin Fronteras, (50), 81-85. https://ecosfron.org/wp-content/uploads/Dossieres-EsF-30-Miradas-cr%C3%ADticas-y-transversales.pdf
INNERARITY,D. (2014). Un mundo sin alrededores. Revista CIDOB d'Afers Internacionals, (82-83), 51-55
INNERARITY, D. (2010). Incertesa i creativitat. Educar per a la societat del coneixement. Debats d’educació, 18.
MAYER, M. (2002). Ciudadanos del barrio y del planeta. Dins F. Imbernon (Coord.), Cinco ciudadanías para una nueva educación (p.83-104).Graó.
MARUYAMA, M. (1996). Dime cómopiensas... El correo de la UNESCO, Feb1996, 31-35.
MEDIR, RM. (2002). Sortir de l’escola, tradició o modernitat?. Guix, (290), 52-58.
MORÍN, E. (2000). Els set coneixements necessaris per a l’educació del futur. UNESCO.
MORÍN, E. (1996). Por una reforma del pensamiento. El correo de la UNESCO, Feb 1996, 10-14.
ROIG, D.; FONOLLEDA, M.; LÓPEZ, T.; BOIX, G. (2015). ¿Por dónde empiezo?. Cuadernos de Pedagogía, (460), 70-74.
SAUVÉ, L. (2006), La educación ambiental y la globalización: Desafíos curriculares y pedagógicos. Revista Iberoamericana de Educación, (41), 83-101.
VILADOT, P. (2023). La educación en el museo de ciencias transformador. De la institución a la profesionalidad. Ediciones Trea, SL
WEBER, A. (2022). Vivificar: una poética para el antropoceno. Editorial Kairós
Not required
Name | Group | Language | Semester | Turn |
---|---|---|---|---|
(TE) Theory | 20 | Catalan | second semester | morning-mixed |