Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 |
2500798 Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
1. Característiques de l'ensenyament-aprenentatge de la música:
2. Les competències específiques de l'àrea de música:
3. Els contextos de pràctica musical (cançó, audició, creació, pràctica instrumental, dansa i moviment) i el llenguatge musical. Estratègies i recursos docents.
4. Metodologia per a l'ensenyament-aprenentatge de la música en una escola inclusiva i des de la perspectiva de gènere
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencials amb tot el grup | 45 | 1,8 | 10, 1, 7, 5, 6, 17, 8, 9, 4, 2, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats tutoritzades | 30 | 1,2 | 10, 7, 17, 4, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 75 | 3 | 1, 7, 6, 17, 9, 4, 15, 16, 14, 13, 3 |
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries
L'assignatura es basa en la participació de l'alumnat i parteix de les activitats a classe (dirigides) com a motor per generar la resta d'activitats (supervisades i autònomes).
DIRIGIDES
Exposicions per part del professorat dels continguts dels quatre grans blocs del programa. Es partirà d'exposicions d'activitas pràctiques i es conduirà el procés reflexiu que permeti la descoberta i la comprensió de les bases i els principis fonamementals de l'educació musical.
Plantejament i presentació dels exercicis i activitats que es realitzaran de forma autònoma.
Realització d'activitats musicals col·lectives i en petit grup. Inclou l'anàlisi de documents, resolució de problemes i estudi de casos, entre altres estratègies.
SUPERVISADES
Tutories i altres activitats que requereixen la supervisió del professor.
AUTÒNOMES
Cercar materials i elaborar propostes didàctiques.
Realització de treballs reflexius a partir de lectures específiques de didàctica de la música.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi de situacions musicals (tasca individual) | 20% | 0 | 0 | 10, 1, 7, 5, 6, 17, 8, 9, 4, 2, 13, 3 |
Proposta didàctica - elaboració i presentació (tasca individual) | 40% | 0 | 0 | 10, 7, 17, 4, 3 |
Tasques breus (debats, reflexions, propostes d'activitats, etc.) | 30% | 0 | 0 | 17, 11, 15, 2, 14, 12, 13, 3 |
Treballs sobre lectures | 10% | 0 | 0 | 6, 9, 15, 16, 2, 14, 13, 3 |
És necessparia l'assitència a classe ja que és una assignatura de caràcter pràctic. L'assistència possibilita l'observació i l'anàlisi del modelatge docent i del procés didàctic que es consideren cabdals per poder realitzar amb èxit l'assignatura.
Es valorarà específicament que l’estudiant sigui un bon model musical (cantant, tocant instruments, ballant, dirigint, escoltant música), amb una bona expressivitat i musicalitat, i transmetent el gust i la cura pel resultat musical.
El perfil didàctico-musical s’ha de recolzar en unes característiques en realitzar activitats d’aula que resulten bàsiques per a exercir de mestre:
Responsabilitat en laplanificació i preparació prèvia del que es necessita
Capacitat comunicativa, basat en un domini del llenguatge verbal, però també del no verbal (postura corporal, expressió facial, etc.) i dels suports, si és el cas
Capacitat de gestionar el grup, estant atent a la diversitat existent i conduint les activitats amb assertivitat i empatia
Atenció al que succeeix durant les activitats i flexibilitat per adaptar-s'hi, tot controlant el temps de què es disposa.
Reflexió i mirada crítica envers la pràctica educativa duta a terme.
Per fer mitjana i poder superar l'assignatura s'haurà d'haver aprovat cada un dels apartats.
En els debats es valorarà el grau de participació i el nivell de reflexió de les aportacions.
L'actitud i participació activa durant el procés d'ensenyament i aprenentatge són fonamentals.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri, en les activitats que se li proposin, una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
Pels aspectes genèrics, l'avaluació es regirà d'acord amb els documents que consten a: https://www.uab.cat/web/estudiar/guia-del-pdi-1345732500524.html
Dates de lliuraments i reavaluació de les principals tasques:
Només es podran reavaluar aquelles tasques que s'hagin suspès i només poden aspirar a quedar aprovades amb un 5 (si el professor/a no s'especifica el contrari).
El termini per fer les devolucions, retorns o qualificació de les activitats avaluació no superaran els 20 dies hàbils després dels lliuraments.
Quan l’estudiant no hagi aportat prou evidències d’avaluació es qualificarà l'assignatura com a no avaluable, per tant, caldrà haver lliurat el 100% de les tasques proposades.
La copia o plagi en qualsevol tipus d’activitat d’avaluació constitueixen un acte acadèmic greu, i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura, perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup (en aquest cas, tots els membresdel grup tindran un 0).
Softwares musicals:
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |