Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El Treball Fi de Grau, com el seu nom indica, és la última de les assignatures que es cursen en relació al grau. Per aquesta raó, es recomana que es matriculi el curs que es cregui que s'acabarà el grau.
Per poder matricular el Tre ball de Fi de Grau, cal haver superat com a mínim dos terços del total de crèdits del pla d'estudis.
El Treball de Fi de Grau (TFG) és un projecte orientat al camp professional de l'àmbit de la titulació i en la franja d'edat pròpia del GEI i haurà de servir perquè puguin emergir les competències i coneixements associats al GEI.
El TFG es realitza mitjançant una activitat majoritàriament autònoma, a partir d'una temàtica pactada amb el professorat que s'encarregarà de supervisar-ne la seva realització.
El document final TFG ha de ser diferent i individualitzat per a cada estudiant, per tant no es podran acceptar treballs que presentin cap apartat que sigui igual a la d’un altre treball presentat. Això, però, no impedeixi que els i les estudiants puguin compartir coneixements i fer part de la recerca conjuntament.
El TFG ofereix un ampli ventall de temàtiques vinculades a les diferents àrees de coneixement del GEI.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Curs "Eines i recursos per realitzar el teu treball acadèmic" | 2 | 0,08 | 5, 7, 10 |
Sessió plenària | 2 | 0,08 | 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 6 | 0,24 | 1, 3, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 140 | 5,6 | 1, 3, 10, 2 |
L'aula virtual habilitada és la Plataforma del TFE (https://tfe.uab.cat), l'espai d'intercanvi d'informació entre l'equip de coordinació, la figura tutora i l'alumnat, a més de l'espai on cal lliurar les diferents evidències que es demanen al llarg del curs. És imprescindible, doncs, que l'alumnat consulti l'aula virtual periòdicament, així com l'adreça de correu electrònic associada a la mateixa, per garantir que rep totes les informacions necessàries per fer-ne un bon seguiment.
L’alumnat pot seleccionar la temàtica del TFG d'entre les disponibles per rigorós ordre d'expedient acadèmic, durant el període que s'estableix a l'inici de curs.
La metodologia del treball es divideix en sessions de supervisió, de treball autònom i d'activitats d'avaluació. L'activitat supervisada conté dos formats diferents de seminaris que tant poden ser en grup com individuals: els seminaris obligatoris i els seminaris d’ampliació. S’estableixen 4 seminaris obligatoris repartits en les diferents fases del procés. El primer seminari obligatori es recomana que sigui grupal. Els seminaris obligatoris són presencials. Només l’alumnat que estigui en programes de mobilitat pot realitzar tots els seminaris online. L’alumnat podrà sol·licitar també fins a 4 hores més de seminaris d’ampliació, que es pactaran entre l'alumnat i la figura tutora. Considerant el caràcter autònom del treball, no es podran realitzar més de 4 hores de seminaris d’ampliació sense una justificació d’atenció a la diversitat.
L'elaboració del TFG es planteja com un procés continuat amb 3 fases diferents: una d'inici en la que s'especifica i es planteja el treball (amb una càrrega de treball aproximada per l'alumnat de 25 hores), una fase de desenvolupament (amb aproximadament 75 hores de càrrega), i una fase de finalització i tancament que comporta la presentació de l'informe (amb aproximadament 50 hores de càrrega).
El procés del TFG s'iniciarà amb una sessió plenària on s'explicaran els aspectes generals de l'elaboració del TFG. Aquesta sessió plenària és d’assistència obligatòria, a excepció de l’alumnat en mobilitat.
Durant el procés cal fer:
Els seminaris, amb una durada de fins a 90 minuts, estan pensats com espai de discussió, resolució de dubtes i propostes per avançar en eltreball. És recomanable que l’alumnat presenti el document de treball prèviament al seminari amb els avenços i dubtes per a què la figura tutora pugui preparar la trobada. El temps total de dedicació al conjunt dels seminaris obligatoris no hauria de superar les 8h de docència i, en el cas dels seminaris d’ampliació, no hauria de superar les 4h addicionals.
Durant aquest procés l'alumnat ha de lliurar els 2 seguiments i un lliurament final (que es detallen en l’apartat d’Avaluació) obligatòriament en les dates establertes. Totes les entregues es faran per l’espai virtual habilitat.
ORIENTACIÓ I TIPOLOGIA DEL TFG
L'alumnat pot triar entre dues tipologies diferents a l'hora d'enfocar i estructurar el TFG: l'opció professionalitzadora i l'opció investigadora (que pot ser de recerca de nivell bàsic sobre un tema o d'aprofundiment sobre un concepte teòric). Independentment de l'opció triada, pot consensuar amb la figura tutora entre presentar-lo en forma de memòria o en format d'article científic.
Tant si es fa en format memòria com en format article, ha de ser escrit en CATALÀ.
Tots els treballs han de presentar un apartat de referències (referenciades al text i citades segons la normativa APA). La normativa APA es pot consultar a: https://ddd.uab.cat/pub/guibib/113512/modelapa_a2021a.pdf
A) OPCIÓ PROFESSIONALITZADORA: Formulació d'un projecte d'intervenció / innovació en un context socioeducatiu particular. Aquesta modalitat de TFG permet considerar quatre tipologies de treballs:
En el cas de projectes de TFG que es contextualitzin en el mateix centre o institució on realitzin les pràctiques, podran beneficiar-se de l'anàlisi de context, i altres dades; però en CAP CAS es poden escriure ambdós informes amb el mateix contingut (ni parcial ni total). És a dir, la memòria de pràctiques i el TFG no pot ser igual en cap dels seus apartats. Això es considerarà auto plagi i, per tant, un suspès al TFG.
B) OPCIÓ D'INVESTIGACIÓ:
Independentment de l’opció de TFG triada, la 3a evidència d’avaluació, i que es correspon amb l’Informe o Memòria final del TFG es pot presentar en dos formats diferents:
1.- FORMAT MEMÒRIA
L'estudiant que presenti el TFG en aquest format haurà de seguir els següents aspectes formals de presentació:
2.- FORMAT ARTICLE CIENTÍFIC
L'estudiant que triï presentar el TFG en aquest format haurà de seguir una política de presentació corresponent a una revista científica de l’àmbit educatiu amb revisió per parells, que seleccionaran conjuntament l’estudiant amb la figura tutora. Per fer-ho, es proposen les pautes genèriques següents:
En el cas que la figura tutora ho veiés factible, es pot animar a l'alumnat a publicar l'article en una revista. La figura tutora hauria, doncs, d'ajudar a l'estudiant en l'adaptació de l'article als criteris de rigor i presentació de la revista escollida. La propietat intel·lectual del TFG serà de la persona autora del treball. En el cas que es procedeixi a la seva divulgació es requerirà el consentiment tant de la persona autora com de la figura tutora, que haurà de constar com a coautor/a en segon terme.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe final | 100% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 2 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
L'avaluació del TFG es farà en base a 3 evidències d'avaluació:
Els lliurament són obligatoris i no re-avaluables. S'han de lliurar obligatòriament a través de l’espai virtual habilitat per la coordinació en els terminis establerts entre tutor/a i alumne/a. No es poden fer entregues un cop passada la data establerta.
Si l’alumne/a no entrega alguna de les evidències de plantejament o desenvolupament o la qualitat del treball és molt pobre tindrà una repercussió a la nota del lliurament final, en el criteri sobre seguiment del TFG que apareix en la rúbrica d’avaluació del lliurament final.
Les retroaccions de la figura tutora, també s’han d’enviar a través d’aquest espai com a molt tard 15 dies després de la data de tancament del lliurament en la convocatòria ordinària. Pels dos primers seguiments es disposarà d’una rúbrica d’avaluació qualitativa amb els criteris definits. Per l’avaluació final es disposarà d’una rúbrica per cada tipologia de TFG, d’on resultarà una nota numèrica de 0 a 10. La figura tutora haurà d’incloure comentaris de feedback a tots 3 lliuraments. Tant les característiques dels documents com les rúbriques d'avaluació dels mateixos es publicaran a l'espai virtual.
Existeixen tres supòsits que impliquen suspendre automàticament el TFG:
1. Una manca del domini de la competència comunicativa: Si el treball inclou una gran quantitat de faltes ortogràfiques i sintàctiques, una redacció molt deficient o inintel·ligible, la figura tutora pot suspendre directament el treball.
2. Un plagi superior al 20%: Encara que l’alumnat pugui treballar una mateixa temàtica el document d’informe final ha de ser inèdit i completament individual. En aquest cas, a més, es valorarà l’execució d’altres mesures com l’obertura d’un expedient acadèmicdisciplinari.
3.Un ús fraudulent de la Intel·ligència Artificial: Qualsevol utilització irresponsable (inclusió de cites i documentació errònia o no verificada) serà motiu de penalització, i els usos contraris als principis ètics de la Universitat (manipulació d’imatges amb finalitats fraudulentes, generació de dades fictícies presentades com a dades reals) implicarà suspendre el TFG. En aquest cas, també es valorarà l’execució d’altres mesures, com l’obertura d’un expedient disciplinari.
Per poder presentar el treball en la convocatòria de setembre cal que l'alumnat sol·liciti el canvi de convocatòria a Gestió Acadèmica en el període establert. En cas contrari, la nota que apareixerà a la convocatòria de juny serà un NO Avaluable i no hi haurà convocatòria de setembre.
TRIBUNALS D’EXCEL.LENT- MH
Només poden accedir a MH aquelles persones que obtenen una qualificació de 9 o superior per part de la figura tutora, tenen el vistiplau de la corresponent unitat departamental i es comprometen a presentar presencialment el seu treball davant del tribunal.
Els tribunals es realitzaran en les següents dates:
El nombre de Matrícules d'Honor a atorgar a la convocatòria de febrer, juny i setembre anirà en funció al número d'alumnes que es presentin a cada convocatòria, sempre hi quan representin el 5% de l'alumnat matriculat.
L'exposició de la defensa del TFG ha de ser de màxim 10 minuts de durada, temps en el que s'espera que l'estudiant expliqui el seu treball a partir d'un pòster en format digital. A continuació, el tribunal disposarà de 10 minuts per fer les preguntes que consideri pertinents. Aquest tribunal només avaluarà l'exposició oral del treball i no el document escrit.
Atès que les defenses són públiques, a més a més del tribunal i dels estudiants convocats, hi podran assistir com a públic altres persones que ho desitgin, sempre i quan respectin els horaris i procediments de la defensa del TFG. Els estudiants estan obligats a assistir a tot l'acte de presentació de TFG del tribunal que tinguin assignat.
La bibliografia dependrà del tema que es vulgui desenvolupar, la figura tutora orientarà amb bibliografia més específica. A nivell general es recomana:
Caro, M.T. (2015). Guía de trabajos fin de grado en educación. Madrid: Pirámide.
Ferrer, V., Carmona, M., &i Soria, V. (Eds.) (2012). El trabajo de fin de grado. Guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. Madrid: McGraw-Hill.
Quivy, R., i Van Carnpenhoudt, L. (2005). Manual de investigación en ciencias sociales. Mexico DF: Limusa.
Sánchez, A., Olmos Rueda, P., Torrado Fonseca, M., & García López, J. (2006). Trabajos de fin de Grado y Postgrado. Madrid: ALJIBE
Sancho, J. (2014). Com escriure i presentar el millor treball acadèmic: guia pràctica per a estudiants i professors. Vic: Eumo.
Serveis de Biblioteques (2021). Citacions bibliogràfiquessegons el model American Psychological Association. Recuperat de https://ddd.uab.cat/pub/guibib/113512/modelapa_a2021a.pdf
Villar, J.J. (2010). Cómo hacer un trabajo final de carrera para los estudios de grado: notas para estructurar de manera práctica el trabajo final de carrera y plan de marketing para los estudios de grado. Barcelona: Astro Uno.
Es pot consultat també el DDD on es publiquen els TFG de MH del grau.
-
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.