Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | FB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No aplica.
L'assignatura d'Infància, Salut i Alimentació és important per a la formació dels Graduats en Educació Infantil.
Els objectius de l'assignatura són:
• Conèixer els temes bàsics de la salut i de l'alimentació infantil
• Conèixer com dur a terme una bona educació en la salut des dels primers anys de l'etapa en educació infantil
• Conèixer els principis bàsics de nutrició i alimentació
• Conèixer l'organització general del cos humà
Principis bàsics de la fisiologia humana. Diversitat humana. Creixement biològic i desenvolupament infantil. Audició i visió. Retard del desenvolupament.
Principis bàsics de la nutrició. Classificació de nutrients. Necessitats calòriques. Dieta equilibrada. Transtorns de l'alimentació: malnutrició, obesitat, càries dental.
Principals alteracions de la salut en la infància. Transtorns del son i transtorns psicomotors.
Hàbits d'higiene i comportaments saludables. Prevenció de malalties.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 20 | 0,8 | 2, 3, 4, 6, 8, 11 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 6, 8, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació | 5 | 0,2 | 2, 3, 4, 6, 8, 11 |
Tutories | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 6, 8, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 50 | 2 | 2, 3, 4, 6, 8, 11 |
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa que s’ha planificat la metodologia de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control de la primera part del temari (individual) | 40% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 7, 8, 10 |
Control de la segona part del temari (individual) | 40% | 0 | 0 | 3, 4, 5, 7, 8, 10 |
Recull d'evidències de les activitats realitzades a les classes presencials (les activitats plantejades a classe seran individuals i les de seminaris, poden ser tant individuals com en parelles) | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Per a poder aprovar l’assignatura s’ha d'obtenir una nota mitjana mínima de 5.
En aquesta nota es comptarà la nota mitjana dels controls (individuals i en format tipus test) sempre que aquesta sigui igual o superior a 4 (per a ser considerada en el càlcul de la mitjana dels controls la nota mínima de cada control haurà de ser de 4).
Hi haurà dos controls, en el grup de dimecres matí, el primer control serà dia 7 de maig i el segon el dia 18 de juny. En el grup de divendres tarda, el primer control serà el dia 9 de maig i el segon el 13 de juny.
La recuperació del grup del dimecres matí serà dia 25 de juny, i el 27 de juny es realitzarà la recuperació del grup de divendres tarda. A la recuperació només s'hi pot presentar l'alumnat que hagi suspès o no s'hagi presentat a algun dels dos controls.
Es realitzaran 10 hores de seminari al llarg de l'assignatura. Tot i que la metodologia de treball en cada un d'ells pot ser individual o en grup, s'haurà de lliurar un document final per a la seva avaluació individual. La mitjana de les activitats derivades dels seminaris haurà d'assolir el 4 per poder ser considerada de cara a la nota mitjana final de l'assignatura.
Amb relació a les evidències de les activitats realitzades a les classes presencials, aquestes només es recolliran durant el període indicat pel professor. Per aquestes evidències no hi haurà recuperació.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
L’assistència a classe és obligatòria: l’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de classes, tant de teoria com de seminaris. En cas contrari es considerarà "No Presentat". També s’obtindrà la qualificació de "No Presentat" si no es presenta a cap dels dos controls.
Les activitats realitzades a l'aula s'entregaran al llarg del semestre i seran retornades en un període no superior a 20 dies hàbils. Es farà servir preferencialment les eines d'entrega on-line disponibles al Campus Virtual, però els seminaris també hi haurà lliuraments presencials al final de la sessió.
Durant la realització dels controls d’avaluació, la còpia d'un altre company resultarà amb la qualificació d’un zero a l'activitat. En cas de reincidència, se suspendrà tota l'assignatura.
En l’avaluació d’activitats autònomes, la còpia o plagi de material constitueix una infracció greu, que resultarà amb la qualificació d’un zero a l'activitat. En cas de reincidència, es suspendrà tota l'assignatura.
Avaluació única: Tindrà lloc el 12 de juny de 2024, hi haurà un examen presencial en el que s'avaluarà el contingut teòric de tot el curs (80% de la nota) i es lliuraran totes les activitats dels seminaris de manera individual (20% de la nota) a través del campus virtual. Lanota mínima per poder fer mitjana de l'examen i els lliuraments dels seminaris ha de ser igual o superior al 4 en cadascuna de les parts. El 26 de juny hi haurà un control de recuperació, per a l'alumnat que hagi suspès l'examen de teoria.
Cassan, A. (2009). El gran llibre del cos humà. (2ª edició). Barcelona: Ed. Parramón.
Chiras, D. D. (2015). Human Biology. (8th Edition). London: Jones and Bartlett Learning.
Generalitat de Catalunya. (1984). Educació per a la salut a l'escola. Orientacions i programes. Barcelona: Generalitat de Catalunya.
Estivill, E., Pin, G. (2016) Peditaría con sentido comun.(1ª Edición). Madrid: Debolsillo
Lissauer, T., Clayden, G. (2008). Texto ilustrado de Pediatría. (3ª Edición) Madrid: Elsevier España, S.L.
Organización Mundial de la Salud. Política de igualdad de genero. Recuperat de: https://www.paho.org/hq/index.php?option=com_content&view=article&id=2680%3Agender-equality-policy&catid=3344%3Agender&Itemid=4017&lang=es
Stuart I.F. . (2008). Fisiología Humana. (10ª Edició).Madrid:Mac GRaw-Hill interamericana.
Omeda. Enfermedades infantiles. Recuperat de: https://www.onmeda.es/enfermedades/enfermedades_infantiles.html
Openstax Anatomy & Physiology. https://openstax.org/details/books/anatomy-and-physiology(on-line open access)
No hi ha programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 611 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 62 | Català | segon quadrimestre | tarda |