Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
Aquesta assignatura pretén oferir als estudiants coneixement teòric-pràctic en relació als processos observacionals en els diferents contextos on el professional de l’educació infantil desenvoluparà la seva activitat. L’observació sistemàtica esdevé clau per tal de generar nou coneixement i com a eina per a respondre a problemes o qüestions educatives.
L’observació sistemàtica com a metodologia d’investigació ajuda a entendre millor la realitat educativa i els procesos d'ensenyament i aprenentatge dels infants, alhora que dóna recursos i instruments per documentar els contexts educatius. Les metodologies de recerca en l’acció han de permetre optimitzar l'acció educativa als futurs graduats i graduades en educació infantil mitjançant la reflexió i el debat de la realitat propera i indagar sobre els comportaments, les dinàmiques, les estratègies i altres fenòmens i variables de la seva vida professional quotidiana. Familiaritzar-se també amb els principals mètodes de recerca a partir de l’observació sistemàtica comporta conèixer literatura científica sobre educació infantil i entendre i emprar informes d’investigació publicats en revistes especialitzades, així com elaborar un projecte de recerca observacional en el context d'un grup de treball.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 20 | 0,8 | 4, 2, 12, 8, 9, 11, 7, 1 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 10 | 0,4 | 10, 12, 5, 6, 11, 7, 1 |
Tutories de treball de recerca | 20 | 0,8 | 10, 4, 3, 12, 5, 6, 8, 9, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 50 | 2 | 4, 3, 12, 6, 1 |
L’assignatura comptabilitza 100 hores de treball de l’estudiant de les quals, la meitat són activitats dirigides i supervisades pel professor i la resta són hores de treball autònom de l’estudiant. La metodología i l’avaluació tenen en compte aquesta distribució en el moment de desenvolupar dinàmiques d’aula però també activitats d’avaluació. És per això que cal tenir molt present que l’assignatura es considera complerta quan es consideren totes les hores i no només les de classe.
En totes les activitats es treballarà el compromís ètic i els principis deontològics relacionats amb la funció orientadora.
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Es vetllarà per seguir les recomanacions incloses en els documents sobre perspectiva de gènere i inclusió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exposició, en grup, de treball de recerca | 10% | 0 | 0 | 10, 12, 5, 6 |
Prova de control dels continguts teòrics de l'assignatura (individual) | 20% | 0 | 0 | 3, 12, 11 |
Pràctiques d'observació sistemàtica (individual) | 30% | 0 | 0 | 3, 2, 12, 1 |
Treball de recerca observacional (en grup) | 40% | 0 | 0 | 4, 3, 2, 12, 5, 6, 8, 9, 11, 7, 1 |
Avaluació continuada. L'avaluació de l'assignatura es realitzarà al llarg de tot el curs acadèmic mitjançant les activitats que es mostren en la graella d'avaluació. Per superar l'assignatura s'han d'aprovar cadascuna de les activitats avaluatives.
Les activitats de lliurament i/o avaluació seran:
Els estudiants que durant el curs hagin fet un seguiment adequat de l'assignatura i tot i així els quedi algun aspecte no assolit se'ls donarà la oportunitat de superar la matèria refent l'activitat o activitats no superades, menys l'exposició del treball en grup, que no és recuperable. No es podrà recuperar una activitat o treball que no hagi estat prèviament avaluat. Els i les estudiants podran lliurar de nou les activitats durant tot el semestre, essent la data màxima unasetmana després d'haver finalitzat l'assignatura.
Es considerarà no avaluable quan l’estudiant no ha pogut aportar evidències d’avaluació com a mínim de dues terceres parts de la qualificació total.
La nota final de l’assignatura serà la mitjana ponderada corresponent a les activitats d'avaluació. S’haurà d’aprovar amb un 5 cadascuna de les parts. S’aprovarà l’assignatura amb una puntuació mínima de 5. Per participar al procés de recuperació el professor/a responsable de l’assignatura o mòdul pot exigir haver obtingut una qualificació mínima de 3,5.
Avaluació única. Els i les alumnes d'avaluació única lliuraran dues evidències. La primera consistirà en l'elaboració d'una recerca observacional de caràcter aplicat i individual que es lliurarà al final de la docència i que inclourà el contingut de l'assignatura. Aquest treball de recerca observacional tindrà el mateix nivell d'exigència que l'avaluació continuada (60%). Aquest treball es defensarà de forma oral i presencial i será enregistrat davant els membres de l'equip docent d'acord amb la data prevista en el cronograma (20%). La segona evidència consistirà en el lliurament de tres pràctiques escritesv relaciones amb el contingut de l'assignatura (20%).
Els i les estudiants que han optat a avaluació única tenen dret a la recuperació d'acord amb el cronograma previst a l'assignatura i s'aplicarà la mateixa tipologia de prova (lliurament evidències escrites+defensa oral). Per presentar-se a la recuperació, caldrà no haver superat les evidencies a la convocatòria anterior. La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per l'avaluació continuada. Els estudiants que s'acullin a l'avaluació única, no presentaran ni tindran retorn valoratiu ni qualificador de les activitats d'avaluació continuada realitzades durant el procés de desenvolupament de l'assignatura.
Els estudiants repetidors podran acollir-se a l'avaluació de síntesis.
Dates d'avaluació
Grup 61:
13/12/2024:
Avaluació continuada: Exàmen
Avaluació única: lliurament de les dues evidències
29/11/2024:
Avaluació continuada: presentació oral treball de recerca
31/1/2025: Recuperació avaluació única i avaluació continuada
Grup 62:
28/11/2024:
Avaluació continuada: Examen
Avaluació única: lliurament de les dues evidències
21/11/2024:
Avaluació continuada: presentació oral treball de recerca
30/1/2025: Recuperació avaluació única i avaluació continuada
L'equip de professorat considera indispensable l'assistència a les classes (activitats dirigides i supervisades) i farà seguiment de la mateixa.
Abans d’entregar una evidència d’aprenentatge, l’estudiant haurà de comprovar que ha escrit correctament les fonts, notes, citacions textuals i referències bibliogràfiques seguint la normativa APA.
La còpia o plagi de material, tant en el cas de treballs, pràctiques o exàmen constitueix un delicte i es penalitzarà amb un 0 com a nota de l'assignatura. Es considerarà que un treballoactivitat està “plagiat” quan es presenta com a propi una part d'un text d'un autor sense citar les fonts, independentment que les fonts originàries siguin en paper o en format digital. Es considerarà queun treball, activitat o examen està “copiat” quan reprodueix tot o una part del treball d'un/a altre/a company/a.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua vehicular que consta a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un altgrau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Cal mostrar una actitud compatible amb la professió docent com a requisit per aprovar l'assignatura. Entre les competències professionals destaquen: escolta activa, respecte, participació, cooperació, empatia, amabilitat, puntualitat, no jutjar, argumentar, ús del mòbiladequat...
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
http://openaccess.uoc.edu/webapps/o2/bitstream/10609/55041/1/Sergi%20F%C3%A0bregues%2C%20Julio%20Meneses%2C%20David%20Rodr%C3%ADguez-G%C3%B3mez%2C%20Marie-H%C3%A9l%C3%A8ne%20Par%C3%A9-T%C3%A9cnicas%20de%20investigaci%C3%B3n%20social%20y%20educativa-Editorial%20UOC%20%282016%29.pdf
No es requereix
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 611 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 612 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 613 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 622 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 623 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 61 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 62 | Català | primer quadrimestre | tarda |