Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500890 Genètica | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els propis del grau, i haver aprovat l’assignatura de genètica de primer curs.
Per poder assistir a les pràctiques de laboratori cal justificar haver superat les proves de bioseguretat i de seguretat que trobarà en el Campus Virtual i conèixer i acceptar les normes de funcionament dels laboratoris de la Facultat de Biociències.
La Genètica Humana estudia els fenòmens de l’herència i la variació tant normal com patològica a l’espècie humana. És una matèria fonamental i aplicada que integra tots els nivells d’organització, des del molecular a l’evolutiu.
Els principals objectius de formació d’aquesta assignatura són: la comprensió de les bases i els mecanismes de l’herència, el coneixement de la variabilitat del genoma (normal i patològica) en individus i poblacions humanes i dels factors responsables de la mateixa, la capacitat de realitzar proves per les malalties genètiques, coneixent el seu tractament i els aspectes ètics que se’n deriven, i finalment l’aplicació dels coneixements obtinguts per al desenvolupament de projectes/treballs de recerca.
Tema 1. Organització del genoma humà
Tema 2. Alteracions cromosòmiques
Tema 3. Mutacions i polimorfismes.
Tema 4. Mapatge i identificació de gens relacionats amb malalties
Tema 5. Epigenètica
Tema 6. Genètica del desenvolupament
Tema 7. Genètica de càncer
Tema 8. Farmacogenètica
Tema 9. Genòmica nutricional
Tema 10. Genètica forense
Tema 11. Diagnòstic prenatal
Tema 12. Probes per malalties genètiques i consell genètic
Tema 13. Tractament de malalties genètiques
Tema 14. Aspectes ètics de la genètica humana
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 15 | 0,6 | 17, 15, 14, 11 |
Sessions amb tot el grup | 30 | 1,2 | 14, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 17, 15, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 45 | 1,8 | 17, 15 |
Lectura de textos | 17 | 0,68 | 17, 15 |
Preparació de problemes | 15 | 0,6 | 15 |
Recerca de documentació | 5 | 0,2 | 17, 15, 11 |
Redacció de treballs | 15 | 0,6 | 17, 15, 14, 11 |
La metodologia docent traurà profit de les eines que aporta el Campus Virtual de la UAB. Per assolir els objectius de l'assignatura es proposen fer tres tipus d'activitats d'aprenentatge: sessions amb tot el grup, seminaris amb la meitat del grup i treball autònom en grups petits sobre un article científic.
Sessions amb tot el grup: L'alumnat adquireix coneixements propis de l'assignatura assistint a les classes, complementant-les amb l'estudi personal. Aquestes classes estan concebudes com a sessions expositives per part del professorat però també s'afavoreix la participació dels estudiants de forma activa per establir debats o reflexions col·lectives, fent servir les tecnologies de la informació i la comunicació i les tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement. A les classes s'utilitzen presentacions digitals per ajudar a la comprensió dels continguts, que estan disponibles al campus virtual de la UAB.
Seminaris: Els coneixements desenvolupats a les sessions amb tot el grup i treballats en l'estudi personal s'apliquen a la resolució de casos pràctics i en la discussió de treballs de recerca originals publicats en revistes internacionals. Els casos pràctics es plantegen en forma de problemes o preguntes, que es treballen en grups petits. Aquests tipus de metodologia permet reforçar i aprofundir en els temes treballats a les sessions amb tot el grup.
Treball autònom en petits grups sobre un article: Es proposa la realització d'un treball en grups petits de tipus cooperatiu que es prepara fora de l'aula i que implica tasques de documentació i discussió en grup sobre un tema de genètica humana. A les tutories s'orientarà a l’alumnat sobre com realitzar aquest treball.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega de treballs de les activitats realitzades a les classes | 20% | 0 | 0 | 1, 17, 15, 14, 5, 6, 7, 9, 8, 10, 12, 13, 3, 2, 11, 16 |
Prova escrita I | 30% | 1,5 | 0,06 | 17, 15, 5, 4, 6, 7, 8, 13, 16 |
Prova escrita II | 30% | 1,5 | 0,06 | 17, 15, 5, 4, 6, 7, 8, 13, 16 |
Treball en grup | 20% | 0 | 0 | 1, 17, 15, 14, 5, 4, 6, 7, 9, 8, 10, 12, 13, 3, 2, 11, 16 |
a)Dues proves escrites: cada prova 30% de la nota final. La nota mínima per aprovar l'assignatura serà d'un 5 en cada prova.
b)Entrega de treballs de les activitats realitzades a les classes: 20% de la nota final. En algunes classes es fan activitats avaluables.
c)Treball en grups petits: 20% de la nota final. En aquesta avaluació es tindrà en compte: la presentació oral (5%), el treball (15%) i l'ajust al temps limitat. L'avaluació de la presentació oral serà individual però les altres seran comunes per a tots els membres del grup.
Per poder aprovar l'assignatura s'ha de treure com a mínim un 5 a la nota final. A final de curs hi haurà una prova de recuperació per aquell alumnat que hagi suspès o no presentat alguna/es de les dues proves escrites. Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. L'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una pes inferior al 67% de la qualificació final.
Avaluació única
L'alumnat que s'adscriu a l'avaluació única haurà de fer en una única data: les dues proves escrites i l'entrega de treballs de les activitats realitzades a les classes que no siguin en grup (en les mateixes condicions que l'alumnat amb avaluació continuada). Les activitats realitzades a les classes que són en grup i el treball en grups petits s'avaluaran el mateix dia que serà avaluat l'alumnat amb avaluació continuada. El pes de cada activitat d'avaluació serà el mateix que en el cas d'avaluació continuada. La prova d’avaluació única es farà coincidint ambla mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació continuada i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
No s'utilitzarà cap programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 631 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 632 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 63 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |