Economia i gestiķ d'empreses
Codi: 101940
Crčdits: 6
2024/2025
Titulaciķ |
Tipus |
Curs |
2500890 Genčtica |
OT |
4 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informaciķ al final del document.
Prerequisits
No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
Objectius
L'objectiu de l'assignatura és introduir els conceptes bàsics d'economia i gestió de les empreses, primer donant una visió general de l'empresa i la seva organització i després analitzant les principals àrees funcionals.
Competčncies
- Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics.
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental.
- Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
- Aplicar l'esperit emprenedor en l'ārea de la genčtica i la genōmica a partir d'una visiķ integrada del processos d'R+D+I.
- Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
- Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
- Desenvolupar la creativitat.
- Elaborar, dirigir, executar i assessorar projectes en quč calguin coneixements de genčtica o de genōmica.
- Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
- Percebre la importāncia estratčgica, industrial i econōmica de la genčtica i de la genōmica en les cičncies de la vida, la salut i la societat.
- Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
- Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
- Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
- Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.
Resultats d'aprenentatge
- Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics.
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental.
- Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica
- Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica.
- Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
- Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
- Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
- Desenvolupar la creativitat.
- Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat.
- Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
- Recončixer la importāncia estratčgica i el potencial de desenvolupament industrial i econōmic dels avenįos genčtics en els āmbits de les cičncies de la vida, la salut i la societat.
- Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
- Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
- Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.
Continguts
Tema 0: Introducció
Conceptes econòmics bàsics.
Tema 1: L'empresa i la seva organització.
Empresa i mercat
Organització interna
Els preus com a mecanisme coordinador.
Tema 2: Inversió i finançament en l'empresa.
Taxa d'interès nominal i efectiu.
Valoració de rendes.
Préstecs i hipoteques.
Valoració i selecció de projectes d'inversió i de finançament (VAN, TIR).
Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Classes prāctica |
15
|
0,6 |
6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
|
Classes teoria |
30
|
1,2 |
6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Estudi, preparaciķ exercicis |
95
|
3,8 |
6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
|
Tutories |
6
|
0,24 |
6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
|
Es combinaran classes teòriques amb pràctiques. Per les classes pràctiques cal haver treballat prèviament els exercicis i casos que es corregiran a classe.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
Avaluaciķ
Activitats d'avaluaciķ continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assistčncia i participaciķ |
10% |
0
|
0 |
1, 6, 15, 13, 9, 8, 10, 3, 2, 11
|
Primer examen |
45% |
2
|
0,08 |
5, 4, 6, 15, 13, 7, 9, 8, 12, 11, 14
|
Segon examen |
45% |
2
|
0,08 |
5, 4, 6, 15, 13, 7, 9, 8, 12, 11, 14
|
Avaluació contínua. La nota final s'obtindrà a partir de les notes dels parcials juntament amb la participació/assistència(10%).
L'assistència a classe és obligatòria (60% mínim).
Per aprovar el curs cal treure un mínim de 4 a cada examen i un mínim de 5 en la nota final. Qui no arribi a 5 podrà fer un examen de recuperació on s'haurà d'examinar només dels temes suspesos.
L'examen de recuperació està pensat per als estudiants suspesos, no per pujar nota (pot haver excepcions a aquesta regla).
Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.
Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Bibliografia
Se ha producido un error de traducciónDurant el curs el professor donarà als estudiants el material bàsic, a més de bibliografia complementària (e.g.: Salas-Fumás, V. (2007). El siglo de la empresa. Fundacion BBVA).
Programari
No és imprescindible cap programa. Utilitzarem excel bàsic que aprendrem a usar-lo en el curs.
Potser també usem zoom.
Llista d'idiomes
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Prāctiques d'aula |
341 |
Espanyol |
segon quadrimestre |
matí-mixt |
(TE) Teoria |
34 |
Espanyol |
segon quadrimestre |
matí-mixt |