Logo UAB

Economia i gestiķ d'empreses

Codi: 101940 Crčdits: 6
2024/2025
Titulaciķ Tipus Curs
2500890 Genčtica OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
Oscar Gutierrez Arnaiz
Correu electrōnic:
oscar.gutierrez@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informaciķ al final del document.


Prerequisits

 

No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.


Objectius

 

L'objectiu de l'assignatura és introduir els conceptes bàsics d'economia i gestió de les empreses, primer donant una visió general de l'empresa i la seva organització i després analitzant les principals àrees funcionals. 

 


Competčncies

  • Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics. 
  • Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
  • Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental. 
  • Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
  • Aplicar l'esperit emprenedor en l'ārea de la genčtica i la genōmica a partir d'una visiķ integrada del processos d'R+D+I.
  • Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
  • Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
  • Desenvolupar la creativitat.
  • Elaborar, dirigir, executar i assessorar projectes en quč calguin coneixements de genčtica o de genōmica.
  • Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  • Percebre la importāncia estratčgica, industrial i econōmica de la genčtica i de la genōmica en les cičncies de la vida, la salut i la societat.
  • Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  • Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
  • Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
  • Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics. 
  2. Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
  3. Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental. 
  4. Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica
  5. Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica.
  6. Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
  7. Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
  8. Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
  9. Desenvolupar la creativitat.
  10. Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
  11. Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
  12. Recončixer la importāncia estratčgica i el potencial de desenvolupament industrial i econōmic dels avenįos genčtics en els āmbits de les cičncies de la vida, la salut i la societat.
  13. Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
  14. Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
  15. Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.

Continguts

 

Tema 0: Introducció

Conceptes econòmics bàsics.

 

Tema 1: L'empresa i la seva organització.

 Empresa i mercat

 Organització interna

 Els preus com a mecanisme coordinador.

 

Tema 2: Inversió i finançament en l'empresa.

Taxa d'interès nominal i efectiu.

Valoració de rendes.

Préstecs i hipoteques.

Valoració i selecció de projectes d'inversió i de finançament (VAN, TIR).

 

Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes prāctica 15 0,6 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
Classes teoria 30 1,2 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
Tipus: Supervisades      
Estudi, preparaciķ exercicis 95 3,8 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14
Tutories 6 0,24 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14

 

Es combinaran classes teòriques amb pràctiques. Per les classes pràctiques cal haver treballat prèviament els exercicis i casos que es corregiran a classe.

 

 

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.


Avaluaciķ

Activitats d'avaluaciķ continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistčncia i participaciķ 10% 0 0 1, 6, 15, 13, 9, 8, 10, 3, 2, 11
Primer examen 45% 2 0,08 5, 4, 6, 15, 13, 7, 9, 8, 12, 11, 14
Segon examen 45% 2 0,08 5, 4, 6, 15, 13, 7, 9, 8, 12, 11, 14


Avaluació contínua. La nota final s'obtindrà a partir de les notes dels parcials juntament amb la participació/assistència(10%). 

L'assistència a classe és obligatòria (60% mínim).

 

Per aprovar el curs cal treure un mínim de 4 a cada examen i un mínim de 5 en la nota final. Qui no arribi a 5 podrà fer un examen de recuperació on s'haurà d'examinar només dels temes suspesos.

L'examen de recuperació està pensat per als estudiants suspesos, no per pujar nota (pot haver excepcions a aquesta regla).

Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.

Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.

 

Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.

 

 
 

 

 


Bibliografia

 

Durant el curs el professor donarà als estudiants el material bàsic, a més de bibliografia complementària (e.g.: Salas-Fumás, V. (2007). El siglo de la empresa. Fundacion BBVA).

 


Programari

No és imprescindible cap programa. Utilitzarem excel bàsic que aprendrem a usar-lo en el curs.
Potser també usem zoom.

 


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Prāctiques d'aula 341 Espanyol segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 34 Espanyol segon quadrimestre matí-mixt