Economia i gestiķ d'empreses
										
																					
										
																			
										
																			Codi: 101940
										
																			Crčdits: 6
										
																		
										
																		2024/2025
										
																	 
										
																	
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					| Titulaciķ | Tipus | Curs | 
										
																			
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						| 2500890 Genčtica | OT | 4 | 
										
																				
										
																			
										
																		
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																		Idiomes dels grups
										
																		
										
																		Podeu consultar aquesta informaciķ al final del document.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Prerequisits
										
											
										
																		 
										
											No hi ha prerequisits per cursar aquesta assignatura.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Objectius
										
											
										
																		 
										
											L'objectiu de l'assignatura és introduir els conceptes bàsics d'economia i gestió de les empreses, primer donant una visió general de l'empresa i la seva organització i després analitzant les principals àrees funcionals. 
										
											 
										
																	 
										
																	
										
																				
										
																					Competčncies
										
											
										
																					
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									- Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics. 
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental. 
- Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
- Aplicar l'esperit emprenedor en l'ārea de la genčtica i la genōmica a partir d'una visiķ integrada del processos d'R+D+I.
- Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
- Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
- Desenvolupar la creativitat.
- Elaborar, dirigir, executar i assessorar projectes en quč calguin coneixements de genčtica o de genōmica.
- Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
- Percebre la importāncia estratčgica, industrial i econōmica de la genčtica i de la genōmica en les cičncies de la vida, la salut i la societat.
- Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
- Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
- Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
- Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.
 
										
											
										
																				
										
																					Resultats d'aprenentatge
										
											
										
																					
										
																						
										
																							- Actuar amb responsabilitat čtica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democrātics. 
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raķ de sexe/gčnere.
- Actuar en l'āmbit de coneixement propi valorant l'impacte social, econōmic i mediambiental. 
- Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica
- Aplicar els coneixements i capacitats adquirides en genčtica i en genōmica a potencials projectes empresarials de base tecnolōgica basats en la genčtica i la genōmica.
- Aplicar els coneixements teōrics a la prāctica.
- Demostrar sensibilitat en temes mediambientals, sanitaris i socials.
- Desenvolupar l'aprenentatge autōnom.
- Desenvolupar la creativitat.
- Introduir canvis en els mčtodes i els processos de l'āmbit de coneixement per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat. 
- Prendre la iniciativa i mostrar esperit emprenedor.
- Recončixer la importāncia estratčgica i el potencial de desenvolupament industrial i econōmic dels avenįos genčtics en els āmbits de les cičncies de la vida, la salut i la societat.
- Saber comunicar amb eficācia, oralment i per escrit.
- Utilitzar i gestionar informaciķ bibliogrāfica o recursos informātics o d'Internet en l'āmbit d'estudi, en les llengües prōpies i en anglčs.
- Valorar la importāncia de la qualitat i de la feina ben feta.
 
										
																	
										
																	
										
																		Continguts
										
											
										
																		 
										
											Tema 0: Introducció
										
											Conceptes econòmics bàsics.
										
											 
										
											Tema 1: L'empresa i la seva organització.
										
											 Empresa i mercat
										
											 Organització interna
										
											 Els preus com a mecanisme coordinador.
										
											 
										
											Tema 2: Inversió i finançament en l'empresa.
										
											Taxa d'interès nominal i efectiu.
										
											Valoració de rendes.
										
											Préstecs i hipoteques.
										
											Valoració i selecció de projectes d'inversió i de finançament (VAN, TIR).
										
											 
										
											Llevat que les restriccions imposades per les autoritats sanitàries obliguin a una priorització o reducció d’aquests continguts.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Activitats formatives i Metodologia
										
											
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						
										
																							| Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge | 
										
																					
										
																					
										
																						
										
											
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									
										
																										
										
																										
										
																											| Tipus: Dirigides |  |  |  | 
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Classes prāctica | 15 | 0,6 | 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14 | 
										
											
										
																							
										
																						
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Classes teoria | 30 | 1,2 | 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14 | 
										
											
										
																							
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									
										
																										
										
																										
										
																										
										
																											| Tipus: Supervisades |  |  |  | 
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Estudi, preparaciķ exercicis | 95 | 3,8 | 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14 | 
										
											
										
																							
										
																						
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Tutories | 6 | 0,24 | 6, 15, 13, 7, 9, 11, 14 | 
										
											
										
																							
										
																						
										
																					
										
																				
										
																			
										
																			
										
																		
										
																		
										
																		
										
																		
										
																		 
										
											Es combinaran classes teòriques amb pràctiques. Per les classes pràctiques cal haver treballat prèviament els exercicis i casos que es corregiran a classe.
										
											 
										
											 
										
											 
										
											
										
																		
										
																			Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulaciķ, per a la complementaciķ per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluaciķ de l'actuaciķ del professorat i d'avaluaciķ de l'assignatura/mōdul.
										
																		
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Avaluaciķ
										
																					
										
																		Activitats d'avaluaciķ continuada
										
											
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						
										
																							| Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge | 
										
																					
										
																					
										
																						
										
																							
										
																								| Assistčncia i participaciķ | 10% | 0 | 0 | 1, 6, 15, 13, 9, 8, 10, 3, 2, 11 | 
										
																						
										
																							
										
																								| Primer examen | 45% | 2 | 0,08 | 5, 4, 6, 15, 13, 7, 9, 8, 12, 11, 14 | 
										
																						
										
																							
										
																								| Segon examen | 45% | 2 | 0,08 | 5, 4, 6, 15, 13, 7, 9, 8, 12, 11, 14 | 
										
																						
										
																					
										
																				
										
																			
										
																			
										
																		
										
																		
										
																		
										
																				
										
																		
Avaluació contínua. La nota final s'obtindrà a partir de les notes dels parcials juntament amb la participació/assistència(10%). 
										
											L'assistència a classe és obligatòria (60% mínim).
										
											 
										
											Per aprovar el curs cal treure un mínim de 4 a cada examen i un mínim de 5 en la nota final. Qui no arribi a 5 podrà fer un examen de recuperació on s'haurà d'examinar només dels temes suspesos.
										
											L'examen de recuperació està pensat per als estudiants suspesos, no per pujar nota (pot haver excepcions a aquesta regla).
										
											Per participar a la recuperació, l'alumnat ha d'haver estar prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul. 
										
											Per tant, l'alumnat obtindrà la qualificació de "No Avaluable" quan les activitats d'avaluació realitzades tinguin una ponderació inferior al 67% en la qualificació final.
										
											 
										
											Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
										
											 
										
											
										
											 
										
											 
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Bibliografia
										
											
										
																		 
										
											Se ha producido un error de traducciónDurant el curs el professor donarà als estudiants el material bàsic, a més de bibliografia complementària (e.g.: Salas-Fumás, V. (2007). El siglo de la empresa. Fundacion BBVA).
										
											 
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Programari
										
											
										
																		No és imprescindible cap programa. Utilitzarem excel bàsic que aprendrem a usar-lo en el curs.
Potser també usem zoom.
										
											 
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Llista d'idiomes
										
											
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						
										
																							| Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn | 
										
																					
										
																					
										
																						
										
																							
										
																								| (PAUL) Prāctiques d'aula | 341 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt | 
										
																						
										
																							
										
																								| (TE) Teoria | 34 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |