Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501230 Ciències Biomèdiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Convindria haver superat i assolit les competències corresponents a les assignatures: Biologia Cel·lular, Genètica Humana, Biologia Molecular de la Cèl·lula, Biologia del Desenvolupament i Teratogènia.
Els principals objectius d'aquesta assignatura són:
1. Principis generals: Activitat d'autoaprenentatge
1.1. Introducció bàsica a les malalties genètiques
1.2. Concepte de predisposició o susceptibilitat genètica
1.3. Consell genètic
2. Alteracions cromosòmiques
2.1. Trisomies autosòmiques
2.2. Alteracions dels cromosomes sexuals
2.3. Microdelecions i microduplicacions cromosòmiques
3. Malalties neuromusculars
3.1. Distròfies musculars: definició i classificació
3.2. Distròfies musculars de Duchenne i de Becker
3.3. Altres distròfies musculars
3.4. Distròfia miotònica
3.5. Atrofia muscular espinal
4. Malalties mentals i del comportament
4.1. Discapacitat intel·lectual
4.2. Síndrome del cromosoma X Fràgil i malalties associades
4.3. Síndrome de Rett
4.4. Transtorn de l'Espectre Autista (TEA)
4.5. Esquizofrènia.
5. Malalties del sistema nerviós central
5.1. Malaltia de Huntington
5.2. Alzheimer
5.3. Parkinson
5.4. Tumors primaris del sistema nerviós central
6. Malalties esquelètiques i del teixit connectiu
6.1. Osteogènesi imperfecta
6.2. Acondroplàsia
6.3. Síndrome de Marfan
6.4. Sarcoma
7. Malalties craniofacials
7.1. Craniosinostosi
8. Malalties dermatològiques
8.1. Albinisme
8.2. Càncer de pell
9. Malalties oftalmològiques i sordesa
9.1. Defectes de la visió dels colors
9.2. Sordesa
10. Malalties cardiovasculars
10.1. Hipertensió
11. Malalties gastrointestinals
11.1. Celiaquia
11.2. Càncer de còlon
12.Malalties respiratòries
12.1. Càncer de pulmó
13. Malalties metabòliques
13.1. Alteracions en el metabolisme dels glúcids: intolerància a la lactosa
13.2. Alteracions en el metabolisme dels lípids: hipercolesterolèmia
13.3. Alteracions en el metabolisme dels aminoàcids: fenilcetonúria
14. Malalties hematològiques
14.1. Hemoglobinopaties
14.2. Hemofílies
14.3. Leucèmies i Limfomes
15. Malalties urogenitals
15.1. Ronyons poliquístics
15.2. Càncer de ronyó
15.3. Càncer de bufeta
15.4. Càncer de pròstata
16. Malalties endocrinològiques
16.1. Càncer de mama
16.2. Diabetis Mellitus
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aprenentatge basat en problemes (ABP) | 12 | 0,48 | 5, 17, 6, 7, 8, 15, 4, 16 |
Classes magistrals | 34 | 1,36 | 5, 17, 7, 15, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració de treballs | 18 | 0,72 | 5, 17, 6, 7, 8, 15, 4, 16 |
Tutories presencials i virtuals | 6 | 0,24 | 7, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Avaluació | 6 | 0,24 | 1, 5, 17, 7, 8, 9, 15, 13, 14, 12, 11, 10, 3, 2 |
Cerca de documentació | 17 | 0,68 | 5, 8, 4 |
Estudi | 38 | 1,52 | 5, 17, 6, 7, 8, 15, 4, 16 |
Lectura de texts | 19 | 0,76 | 5, 17, 7, 8, 15, 4 |
Classes magistrals: Exposició sistematitzada del temari de l'assignatura, donant rellevància als conceptes més importants. Lʼalumnat adquireix els coneixements científics bàsics de l'assignatura a les classes de teoria, que complementarà amb lʼestudi personal dels temes exposats. L'alumnat podrà trobar el material utlititzat a classe a Moodle.
Aprenentatge basat en problemes (ABP): L'alumnat treballarà en grups reduïts, i sota la supervisió del professorat, sobre problemes específics al llarg de 3 sessions de 2 hores cadascuna per cada cas, i un total de 2 casos. Al final de cada cas, s'exposarà el treball davant la resta de companys.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Aprenentatge Basat en Problemes (ABP) | 25% | 0 | 0 | 1, 5, 17, 6, 7, 8, 9, 15, 13, 14, 12, 11, 10, 3, 2, 4, 16 |
Exàmens | 75% | 0 | 0 | 5, 17, 6, 7, 8, 15, 4 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Les competències d’aquesta matèria seran avaluades mitjançant: exàmens, treballs en grup i presentacions públiques.
El sistema d’avaluació s’organitza en dos mòduls, cadascun dels quals tindrà assignat un pes específic en la qualificació final:
Activitats d’avaluació |
Recuperable |
Valor |
1r parcial |
Si |
37,5% |
2n parcial |
Si |
37,5% |
ABP cas 1 |
No |
12,5% |
ABP cas 2 |
No |
12,5 |
Total* |
|
100% |
*Requisits per poder calcular la qualificació global
La mitjana ponderada de les puntuacions s'aplicarà a partir de qualificacions iguals o superiors a 4 en cadascun dels exàmens parcials.
Per tal de poder fer mitjana entre els exàmens parcials i les ABPs i, conseqüentment, poder aprovar l'assignatura, caldrà obtenir una qualificació promig igual o superior a 5 de la part corresponent als exàmens paricals.
Examen de recuperació
Es poden recuperar els exàmens parcials en els que la nota de l’examen hagi estat inferior a 4. L’alumnat pot presentar-se a l'examen de recuperació només del parcial suspès.
La tipologia dels exàmens de recuperació podrà ser tipus test i/o incloure preguntes curtes a desenvolupar per part de l'estudiant.
Si l’alumnat s’examina dels dos exàmens parcials, la puntuació aconseguida correspon al 75% de la qualificació de l’assignatura, desapareixent el requisit d’haver d’obtenir una puntuació superior o igual a 4 de cadascun dels exàmens parcials. Aquesta puntuació s’utilitzarà per calcular la qualificació global amb la resta d’activitats d’avaluació.
L'alumnat que vulguin millorar la nota d'un o d'ambdós parcials podran fer-ho a l’examen de recuperació, renunciant prèviament a la qualificació obtinguda a l'examen parcial corresponent.
La qualificació de “No avaluable” s'obtindrà si el número d’activitats d’avaluació realitzades ha estat inferior al 50% de les programades per l’assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA
Les dues sessions d'aprenentatges basats en problemes (APB) són d'assistència obligatòria per a tot l'alumnat, inclòs aquell qui s'aculli a l'avaluació única. L'avaluació i ponderació d'aquestes sessions sobre la nota final seran les mateixes que les de l’avaluació continuada (ABP cas 1: 12,5%; APB cas 2:12,5%).
L’avaluació única consistirà en una prova única (amb preguntes de tipus test amb quatre opcions de resposta múltiple) sobre els continguts de tot el programa de teoria.
La nota obtinguda en aquesta prova és el 75% de la nota final de l’assignatura.
La prova d’avaluació única es farà coincidint amb la mateixa data fixada en calendari per a la darrera prova d’avaluació continuada i s’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
Per aprovar l’assignatura, cal obtenir una nota mínima de 4 punts sobre 10 en la prova tipus test per tal de poder fer mitja amb les notes obtingudes a les sessions d'APB.
Còpia i plagi
La còpia o plagi, tant en el cas de treballs com en el cas dels exàmens, constitueixen un delicte que pot representar suspendre l'assignatura.
Aquesta assignatura no requereix cap programari especial.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 531 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 532 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 533 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 53 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |