Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha. Són necessaris coneixements previs generals en prevenció i seguretat.
Conèixer els recursos jurídics i els aspectes administratius per a poder relacionar-se amb facilitat amb les administracions públiques i entitats privades.
Aplicar correctament el marc legal vigent en matèria de prevenció i seguretat integral a les diferents activitats privades i públiques.
Planificar la gestió de la prevenció i la seguretat conforme a la legislació i a les competències de les diferents administracions, i de les obligacions de les empreses del sector.
L'alumne ha de demostrar habilitat per a relacionar-se amb qualsevol òrgan administratiu i conèixer els seus drets i deures en aquest àmbit.
L'estudiant ha de demostrar que aplica correctament el marc legal vigent en matèria de prevenció i seguretat.
L'estudiant ha de demostrar que sap planificar la gestió de la prevenció i la seguretat, iniciant els procediments administratius corresponents a l'activitat concreta.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials amb la participació activa de l'alumnat | 44 | 1,76 | |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques. Resolució de casos pràctics. Debats i fòrum de discussions. | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Realització de informes. Estudi personal. | 94 | 3,76 |
Llengua de docència: Espanyol.
L'alumnat haurà de preparar-se els temes a partir de les unitats didàctiques, les lectures recomanades i els documents (legislació i sentències) incorporades a la plataforma. Hauran de realitzar els exercicis pràctics que es plantegen i enviar al professor les respostes corresponents raonades i justificades sobre la base dels documents de referència.
Cada unitat didàctica disposarà d'una fitxa que servirà de guia a l'alumne per a realitzar aquests exercicis. Podran utilitzar-se les fonts que l'alumne consideri convenients per a la seva resolució i seran enviades al professor, seguint les indicacions de les citades fitxes de cadascuna de les unitats docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
ENTREGA DELS TREBALLS PRÀCTICS REALITZATS PER L'ALUMNE. | 25 % | 0 | 0 | 2, 1, 6, 7, 4, 8, 9, 5, 12, 13, 11, 10, 3, 15, 14 |
ENTREGA DELS TREBALLS PRÀCTICS REALITZATS PER L'ALUMNE. | 25 % | 0 | 0 | 2, 1, 6, 7, 4, 8, 9, 5, 12, 13, 11, 3, 15, 14 |
PROVA ESCRITA QUE PERMET VALORAR ELS CONEIXEMENTS ADQUIRITS PER L'ESTUDIANT | 50 % | 0 | 0 | 2, 1, 6, 7, 4, 8, 9, 5, 12, 13, 11, 3, 15, 14 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
El sistema d'avaluació consistirà en l'elaboració i entrega de dos treballs d'avaluació continuada (PAC) sobre casos pràctics en matèria de Seguretat Alimentària que lliurarà a l'aula moodle.
Cadascuna de les proves (PAC) tindrà un 50 % del valor de la nota total: 25 % per cada PEC. Per a poder presentar-se a la prova escrita final sobre la matèria de Seguretat Alimentària serà necessari obtindre com a mínim una mitjana de 5 entre les dues proves (PEC) sobre un valor de 10 de cadascuna d'elles.
L'alumnat realitzarà una avaluació mitjançant prova escrita presencial sobre la matèria tractada. Aquesta prova escrita sobre el contingut de la matèria tindrà un valor sobre el total de la nota del 50 %
RECUPERACIÓ
En cas de no superar l'assignatura d'acord amb els criteris abans esmentats (avaluació continuada), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada a l'horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. No obstant això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-Aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació han de presentar la petició justificada emplenant el document que trobarà a l'espai moodle de Tutorització EPSI.
AVALUACIÓ ÚNICA:
L'alumnat que opti per l'avaluació única realitzarà una prova de síntesi final del contingut de tota l'asignatura (50 %) i entregarà un treball de l'assignatura sobre un cas pràctic propossat (50 %).
La data per aquesta prova i entrega del treball de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per al darrer examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
ALUMNE/A NO AVALUABLE: Aquell alumne/a que no s'hagi presentat com a mínim a 2/3 parts del contingut de la qualificació total de l'asignatura tindrà la consideració de "no avaluable" i no podrà presentar-se a la recuperació de l'assignatura. Aquest mateix criteri s'aplicarà en el supòsit de l'avaluació única.
PLAGI
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
Les proves/exàmens podran ser escrits i/o orals a criteri del professorat.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, d'acord amb la normativa acadèmica vigent, les irregularitatscomeses per un estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació es qualificaran amb un zero (0). Per exemple, plagiar, copiar, deixar copiar, ..., una activitat d'avaluació implicarà suspendre aquesta activitat d'avaluació amb un zero (0). Les activitats d'avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per a aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
- ARANCETA, J.; AMARILLA, Nuria; Alimentación y Derecho. Aspectos legales y nutricionales de la alimentación. Editorial Médica Panamericana, 2010.
- COLOMER XENA, Yvonne; Clotet Ballús, Ramon; González Vaqué, Luis; El sistema alimentario. Globalización, sostenibilidad, seguridad y cultura alimentaria. Thomson Reuters ARANZADI, 2016.
- GONZÁLEZ VAQUÉ, Luís; Lecciones de Derecho Alimentario 2015-2016. THOMSON REUTERS Aranzadi, Navarra, 2015.
- HIDALGO MOYA, Juan Ramón; El principio de precaución y los riesgos alimentarios. Revista Consumer, 26 de abril de 2001. Dirección web: http://www.consumer.es/seguridad-alimentaria/normativa-legal/2001/04/26/120.php
-HIDALGO MOYA, Juan Ramón; ¿Qué es un alimento? Revista Consumer, 28 de enero de 2002. Dirección web: http://www.consumer.es/seguridad-alimentaria/normativa-legal/2002/01/28/659.php
-HIDALGO MOYA, Juan Ramón; Los derechos del consumidor en seguridad alimentaria. Revista Consumer, 14 de enero de 2002. Dirección web: http://www.consumer.es/seguridad-alimentaria/normativa-legal/2002/01/14/621.php
- HIDALGO MOYA, Juan Ramón; Revisión del principio de precaución. Revista Consumer, 5 de diciembre de 2005. Dirección web: http://www.consumer.es/seguridad-alimentaria/normativa-legal/2005/12/05/21469.php
- PARRA LUCÁN, Mª ÁNGELES; Daños por producto y protección del consumidor. José Maria Bosch Editor. Barcelona, 1990.
- RODRIGUEZ FONT, Mariola; Régimen jurídico de la seguridad alimentaria. De la policía administrativa a la gestión de riesgos. Marcial Pons, 2007.
- VAN DER MEULEN, Bernd; MARTÍN, Ana. La Estructura Del Derecho Alimentario Europeo (The Structure of European Food Law). 22 de octubre de 2014. Wageningen Working Paper in Law and Governance 2014/06, Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2479418 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2479418
LINKS:
AESAN: https://www.aesan.gob.es/AECOSAN/web/subhomes/seguridad_alimentaria/aecosan_seguridad_alimentaria.htm
EURLEX: https://eur-lex.europa.eu/summary/chapter/food_safety.html?root_default=SUM_1_CODED=30
ELIKA: https://seguridadalimentaria.elika.eus
PLA SEGURETAT ALIMENTÀRIA DE CATALUNYA: https://acsa.gencat.cat/ca/agencia/pla-seguretat-alimentaria/
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.2903/j.efsa.2019.e170622
https://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/applications/apdeskapplworkflownutrinovel2018.pdf
https://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/sostenible/index.html#googtrans(ca|es)
https://openknowledge.fao.org/items/9bc01348-eb71-4041-96d8-bf149844aaf8
https://commission.europa.eu/strategy-and-policy/priorities-2019-2024/european-green-deal_es
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/es/IP_18_6067
https://www.mapa.gob.es/es/desarrollo-rural/temas/innovacion-medio-rural/bioeconomia/
https://www.aesan.gob.es/AECOSAN/web/seguridad_alimentaria/detalle/programas_control.htm
https://www.aesan.gob.es/AECOSAN/web/seguridad_alimentaria/detalle/riesgos_biologicos.htm
https://acsa.gencat.cat/es/seguretat_alimentaria/cadena_alimentaria/vigilancia_i_control_oficial/
Aquesta asignatura no requereix de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |