Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits especials per cursar aquesta assignatura.
BLOC 1 – GESTIÓ DE PROJECTES
Tema 1 . Direcció i orientació de projectes
Definició de projecte. Determinants de l’èxit o el fracàs dels projectes. Les decisions difícils: passes prèvies. El cicle de vida dels projectes. Estratègies de selecció i orientació.
Tema 2. La decisió de començar un projecte
Elements de l’anàlisi de projectes. Metodologia de l’anàlisi de projectes: mètodes quantitatius i mètodes de classificació. La perspectiva de cartera. Una perspectiva diferent: la teoria de jocs aplicada a l’anàlisi i la selecció de projectes.
Tema 3. Planificar el projecte
La planificació prèvia: l'acta de conticució (Project Charter). El Pressupost i el calendari. La gestió de riscos del projecte. El pla de comunicació del projecte. Evaluació de la qualitat. El lliurament i el tancament del projecte.
Tema 4. Execució i control del projecte
Reptes i desafiaments. Metodologies àgils per a l'execució de projectes. La gestió dels canvis en el projecte. Seguiment i control.
BLOC 2 – GESTIÓ D’EQUIPS
Tema 5. Lideratge d’equips
Definició de lideratge en l’àmbit de la gestió de projectes. Teories sobre el lideratge. Perspectives contemporànies sobre el lideratge.
Tema 6. Motivació d'equips
La motivació com a procés. Entenent les necessitats humanes. Teories sobre la motivació. La gestió de les expectatives.
Tema 7. Gestionar el canvi
La necessitat del canvi en les organitzacions modernes. El procés del canvi. El principal repte per al canvi: gestionar la resistència. Visió i direcció del canvi. Lideratge per canviar.
Tema 8. Equips d'alt rendiment
Introducció als conceptes de grup i equip. El procés de la transformació de grups en equips. La integració d’equips eficaços. La responsabilitat i la delegació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes i presentació i d'estudis de cas. Resolució de casos i avaluació | 44 | 1,76 | 2, 3, 1, 12, 5, 8, 9, 7, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs en grup | 12 | 0,48 | 2, 3, 12, 5, 4, 8, 9, 7, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Resolució de casos pràctics i treballs Tasques d'estudi personal de consolidació de coneixements | 94 | 3,76 | 2, 3, 12, 5, 4, 9, 7, 11, 10 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova escrita | 50% | 0 | 0 | 1, 5, 4, 6, 11 |
Pràctiques in situ | 25% | 0 | 0 | 2, 3, 1, 12, 5, 4, 8, 9, 7, 11, 10 |
Treballs personals i de grup i estudis de cas | 25% | 0 | 0 | 2, 3, 1, 12, 5, 4, 8, 9, 7, 6, 11, 10 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Es realitzaran 4 pràctiques / treballs grupals i 1 individual corresponents als temes estudiats en l'assignatura.
El conjunt les pràctiques i treballs té un pes del 50% respecte a la nota final de l'assignatura.
El 50% restant correspon a l'examen teòric.
L'examen fa mitjana amb l'avaluació continuada sempre i quan la nota mínima obtinguda en l’examen sigui un 5.
La mitjana total ponderada haurà de ser de 5 punts o superior per a poder aprovar.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que optin per l'avaluació única realitzaran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura (50%) i lliuraran un document de treball relacionat amb les pràctiques i treballs encarregats (50%).
La data per a aquesta prova i el lliurament del treball de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
AVALUACIÓ DE L'ALUMNAT EN SEGONA CONVOCATÒRIA O MÉS
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i exàmens programats i lliurar el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula Moodle.
EXAMEN DE RECUPERACIÓ
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d'acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final sempre que l'alumne s'hagi avaluat en un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura. Si no ha estat avaluat d'aquestes dues terceres parts per no haver-se presentat a les proves obtindrà una qualificació de No Presentat, sense que tingui la possibilitat de presentar-se a l'examen final de recuperació.
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de l'assignatura que no s'hagin superat en l'avaluació continuada.
En el cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda en l'examen.
CANVI DE DATA D'UNA PROVA O EXAMEN
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba en l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Una vegada emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a coordinació del Grau.
REVISIÓ
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
PLAGI
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han fet amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per corroborar l'autoria del text.
ALTRES CONSIDERACIONS
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA
Baca Urbina, Gabriel. Evaluación de proyectos. 2013, 7ª edición. México: Mcgraw-Hill. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991005497599706709
Brojt, David. Project Management: un enfoque de liderazgo y ejecución de proyectos en la empresa para aplicar el lunes por la mañana. Buenos Aires: Granica, 2013.
Cleland, David. Project Management Strategic Design and Implementations. Mcgraw-Hill, 1998.
Cleland, David. Field Guide to Project Management, Second Edition. John Wiley & Sons, Inc., 2004. Enlace al texto completo: https://onlinelibrary-wiley-com.are.uab.cat/doi/book/10.1002/9780470172346
Harvard Business Review (Ed.). (2017). Guías HBR: Gestión de proyectos. Brighton, MA: Harvard Business Publishing. Enlace Bibliotecas UAB: https://csuc-uab.primo.exlibrisgroup.com/permalink/34CSUC_UAB/16inrgf/alma991000023889706709
Klastorin, Ted. Gestión de proyectos. Barcelona: Profit Editorial, 2010. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991006765469706709
Project Management Institute. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. PMBOK Guide (2017). Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_skillsoft_books24x7_bks000132589
Burke, R. J. y Cooper, C. Leading in turbulent times. Oxford: Blackwell, 2006.
Cameron, E., y Mike Green. Making sense of change management. London: Kogan Page, 2019. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_crossref_primary_10_1108_01437730510624638
Chowdhury, Subir y otros. Management Siglo XXI. Madrid: Pearson Educación, 2000. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991008455019706709
Gennett, Dona M. ¡Delega!: Un modelo para crear equipos de alto rendimiento. Madrid. Empresa Activa: 2005.
Kotter, John P. Al frente del cambio: la hoja de ruta del experto mundial en liderazgo del cambio. Madrid: Ediciones Urano. Empresa Activa, 2007.
Maxwell, John C. Las 17 Leyes Incuestionables del Trabajo en Equipo. Grupo Nelson, HarperCollins: 2003.
Vroom, Victor H. Work and motivation. San Francisco: Jossey-Bass, 1964. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991007237759706709
BIBLIOGRAFIA RECOMANADA
Escotto, Jorge., Santiago Pedrosa, José. El genio director de proyectos. 2017: Createspace.
Heldman, Kim. Project Management Jump Start. US: Wiley, 2018. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/avjcib/alma991010351977706709
Raftery, J. Risk Analysis in Project Management. Taylor & Francis, 2003.
Toppenberg, G. “Game Theory and Project Management” (20 de enero de 2020). Silicon Valley Project Management: disponible en https://svprojectmanagement.com/game-theory-project-management
Furr, N., Kyle, N., y Thomas Zoega Ramsoy. Leading Transformation. Boston, Massachusetts: Harvard Business Review Press, 2018. Enlace Bibliotecas UAB: https://csuc-uab.primo.exlibrisgroup.com/permalink/34CSUC_UAB/16inrgf/alma991000023889706709
Ibarra, H. Act Like a Leader, Think Like a Leader. Boston, Massachusetts. Harvard Business Review: 2015. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010432728606709
Koont, H. y Heinz Weihrich. Administración: una perspectiva global. 12ª edición. México: Mcgraw-Hill, 2004. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/avjcib/alma991003634439706709
Maslow, Abraham H. Motivación y personalidad. España: Díaz de Santos, 1991.
Morgeson, Frederick, Scott de Rue, D., y Karam, Elizabeth P. Leadership in Teams: A Functional Approach to Understanding Leadership Structures and Processes. Journal of Management, vol. 36, núm. 1 (January 2010): 5-39. Enlace Bibliotecas UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1c3utr0/cdi_proquest_journals_197138642
Nadler, D. A., y Lawlee, E. “Motivation: A diagnostic approach”. Perspectives on organizational behavior (pp. 67-78). New York: McGraw-Hill, 1983.
Microsoft Office, OpenOffice o similars.
No necessari, pero convenient: Microsoft Project o similars.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | tarda |