Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502501 Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta asignatura no te prerequisits
Objectius Formatius
Conèixer els principals agents materials així com els riscos derivats de la seva utilització.
Conèixer les principals mesures preventives per eliminar o controlar els riscos.
Conèixer la importància de la investigació d'accidents i com portar a terme la mateixa.
Conèixer les diferències entre un pla d’emergències i un pla d’autoprotecció i poder elaborar les consignes bàsiques d’emergència per a un centre/activitat.
Conèixer per a cada temàtica la normativa preventiva bàsica de referència.
Introducció. Condicions de treball i Salut.
Tipologia de riscos.
Accidents/Incidents.
Investigació d’accidents/incidents.
Anàlisi de risc. Avaluació del risc.
Seguiment mesures correctores.
Anàlisi, avaluació i control del risc. Espais de treball
Anàlisi, avaluació i control del risc. Codi Tècnic de l’Edificació
Plans d’emergència i autoprotecció
Anàlisi, avaluació i control del risc. Seguretat de producte (màquines i equips de treball).
Resguards i dispositius.
Equips de protecció individual.
Senyalització
Anàlisi, avaluació i control del risc. Altres equips de treball
Equips mòbils i equips d’aixecament de càrregues.
Instal·lacions.
Bastides i Escales Manuals
Emmagatzematge
Incendis-Explosions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 40 | 1,6 | |
Evaluació | 4 | 0,16 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 12 | 0,48 | |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament de tasques | 38 | 1,52 | |
Estudi | 38 | 1,52 | |
Investigació i lectura | 18 | 0,72 |
Llengua de docència: Castellà
Les classes presencials correspondran a una metodologia interactiva en la qual el professor exposarà durant uns minuts la teoria de la matèria objecte d'estudi i els alumnes, a partir d'aquestes explicacions i de la preparació prèvia que s'han realitzat, discutiran situacions concretes reals o de laboratori .
NOTA: Es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exámenes | 50% | 0 | 0 | 3, 1, 4, 2, 6, 7, 8, 9, 5, 13, 14, 12, 10, 16, 15 |
Proves d'avaluació continuada | 50% | 0 | 0 | 3, 1, 4, 2, 6, 7, 8, 9, 5, 13, 14, 12, 11, 10, 16, 15 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
Es realitzaran un mínim de dues PACs individuals corresponents als temes estudiats en l'assignatura.
El valor total del conjunt de les PACs tindrà un pes del 50% respecte a la nota final de l'assignatura.
El 50% restant correspon a la realització de dos examens teòrics.
Per tal de fer avaluar l'assignatura caldrà obtenir en qualsevol de les proves realitzades un tres com a mínim. En cas contrari l'alumne haurà de realitzar l'examen recuperació.
La mitjana total ponderada haurà de ser de 5 punts o superior per a poder aprovar.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que optin per l'avaluació única realitzaran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura amb una part teòrica i una part pràctica.
La data per a aquesta prova serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
AVALUACIÓ DE L'ALUMNAT EN SEGONA CONVOCATÒRIA O MÉS
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i exàmens programats i lliurar el treball de l'assignatura en les dates indicades a l'aula Moodle.
EXAMEN DE RECUPERACIÓ
L'alumne que no superi l'assignatura, que no arribi a 5 (total) de 10, d'acord amb els criteris establerts en els dos apartats anteriors podrà presentar-se a un examen final
En aquest examen es tornarà a avaluar el conjunt dels continguts de l'assignatura que no s'hagin superat en l'avaluació continuada.
En el cas de superar-se l'examen final l'assignatura quedarà aprovada amb un 5 com a màxim, independentment de la nota obtinguda en l'examen.
NO AVALUABLE
Obtindrà la qualificació de NO AVALUABLE aquells alumnes que s'han avaluat d'un conjunt d'activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
CANVI DE DATA D'UNA PROVA O EXAMEN
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba en l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
Una vegada emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura i a coordinació del Grau.
REVISIÓ
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professorat informarà l'alumnat dels mecanismes de revisió de les qualificacions.
Per a l'alumnat d'avaluació única el procés de revisió serà el mateix.
ALTRES CONSIDERACIONS
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. en cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0 ".
Si durant la correcció es tenen indicis que una activitat o treball s'han realitzat amb respostes assistides per intel·ligència artificial, el/la docent podrà complementar l'activitat amb una entrevista personal per a corroborar l'autoria del text.
Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com l'avaluació de l'assignatura.
BIBILIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Bestraten Belloví, Manuel. (2003) Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo, Seguridad en el Trabajo.
Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo, Web del Ministerio de Empleo y Seguridad Social, recuperat juliol 2012 a: http://www.insht.es/portal/site/Insht/
Aquesta assignatura farà servir el programari bàsic del paquet d'office 365.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |