Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prequisits.
Tenir un bon coneixement de les institucions del Dret aeronàutic.
Concepte i fonts del Dret aeronàutic.
Regulació jurídica de l'espai aeri.
Institucions aeronàutiques.
Circulació aèria.
La aeronau.
La empresa aeronáutica, amb especial referència als drets dels passatgers.
L'aeroport.
Seguretat aèria.
Contractes aeronàutics.
Accidents aeronàutics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 1, 15, 2, 5, 11 |
Exercicis (pràctiques, casos, comentaris, debats,....) | 18 | 0,72 | 3, 1, 4, 9, 8, 10, 7, 12, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball i estudi fora de l'aula | 25,5 | 1,02 | 1, 6, 9, 12, 13 |
La docència serà presencial o semipresencial depenent del nombre d’ estudiants matriculats per grup i de la capacitat de les aules al 50% d’aforament.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El/la professor/a posarà en marxa les activitats formatives que consideri adequades per tal de facilitar l'estudi i l'aprenentatge de l'alumne.
El desenvolupament de la docència de l'assignatura i de l'aprenentatge de l'alumnat es fonamenta en les següents activitats formatives:
1. Activitats dirigides: activitats on és el professorat el que desenvolupa la part activa de la classe. Inclou classes magistrals on l'alumnat assoleix les bases conceptuals de la matèria i el seu marc jurídic normatiu i jurisprudencial. També les classes pràctiques, on els estudiants, de forma individual o en grups reduïts, analitzen i resolen juntament amb el professorat casos pràctics. L'alumnat desevolupa individualment o en grups reduïts, amb el suport del professorat orientades a la preparació de les pràctiques avaluables, com ara discussió i resolució de casos, comentaris, debats, simulacions de judicis, entre d'altres.
2. Activitats autònomes: activitats que l'alumnat desenvolupaautonomament. Inclou entre d'altres la cerca i lectura de bibliografia, normativa i jurisprudència, l'estudi, preparació de casos pràctics.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 5 | 0,2 | 1, 4, 15, 6, 2, 9, 8, 10, 7, 5, 11, 13, 14 |
Participació a classe | 20% | 35 | 1,4 | 3, 1, 4, 9, 8, 10, 12, 14 |
Treballs i pràctiques | 30% | 5 | 0,2 | 3, 1, 4, 9, 12, 14 |
La plataforma virtual utilitzada per a la comunicació amb els estudiants serà el Campus Virtual de l'aula Moodle.
Per cada grup es publicarà al Campus Virtual, abans de l'inici de la docència, la data concreta o la setmana de realització de les activitats avaluables, sens perjudici que, excepcionalment i per causes de força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.
La nota de les pràctiques i de la participació a classe es farà pública abans de l'examen final.
Per a aprovar l'assignatura, cada alumne o alumna ha de haver obtingut una nota mínima de 3,5 en el examen final i participat en les altres dues activitats avaluatives.
Els o les alumnes que no hagin aprovat l’assignatura en l'avaluació poden presentar-se a l'examen de recuperació, si han obtingut almenys un 3 en cadascuna de les tres activitats avaluatives (examen final, pràctiques i participació a classe).
Les tres activitats avaluatives es tindran en compte per fixar la nota final resultant tant de l'avaluació, com de la recuperació. Els estudiants que facin l'examen de recuperació podran obtenir una nota màxima de 7 a l'assignatura.
Un estudiant es considerà no avaluable (NA) si no ha participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, es considera que un/a alumne/a que realitza algun exercici d'avaluació ja no pot optar a un NA.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Matrícules d'honor: Atorgar o no una qualificació de matrícula d'honor (MH) és decisió del professorat responsable de l'assignatura.
En tot cas, la normativa de la UAB limita les MH als estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00 i es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
D'acord amb la normativa vigent, "en cas que l'alumne realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificara aquest acte d'avaluació amb un zero (0), amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir.
En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final de l'assignatura serà 0" (art. 116.10 normativa acadèmica UAB).
BIBLIOGRAFIA RECOMANADA:
GONZÁLEZ LEBRERO, Rodolfo, Curso de Derecho aeronáutico, Dykinson, 2020.
MARTÍNEZ SANZ, Fernando y PETIT LAVALL, María Victoria (dirs.): Estudios de derecho aeronáutico: aeronave y liberalización, Marcial Pons, 2009.
MORILLAS JARILLO, María José, PETIT LAVALL, María Victoria, GUERRERO LEBRÓN, María Jesús. J., Derecho aéreo y del espacio, Marcial Pons, 2015.
ALBA, Manuel y FORTES, Antonio. (dirs.), Público y privado en el Derecho aeronáutico. Retos presentes y futuros, Tirant lo Blanch, 2017
SIERRA NOGUERO, Eliseo: Manual de Derecho aeronáutico, Tirant lo Blanch, 2024. 2ª edició.
L'assignatura no té un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 11 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 12 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 13 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 11 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |