Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
Desenvolupar activitats d' aprenentatge i l'aplicació de coneixements en les àrees d'estratègia i gestió empresarial i de desenvolupament del màrqueting, així com treballar en altres tècniques de comercialització i coneixement del client.
Al finalitzar el curs, l'alumne ha de ser capaç de:
- Entendre i saber valorar els principals conceptes i eines de màrqueting i d'estratègia.
- Comprendre la importància del marqueting en l'empresa i en la societat.
- Fer un anàlisi intern i extern de l'empresa i determinar un diagnòstic de la situació comercial.
- Conèixer les diferents estratègiques de marqueting competitives.
- Interrelacionar les decisions de marqueting i estratègiques amb totes les àrees funcionals de l'empresa.
Pel que fa a la part d' estrategia i politca d' empresa el temari inclou els següents apartats:
Tema 1. Estratègia d'empresa:
Tema 2. Diagnòstic estratègic:
Tema 3. Estratègies de negoci:
Tema 4. Estratègies corporatives:
Pel que fa a la part de màrketing el temari inclou els següents temes:
A) INTRODUCCIÓ ALMÀRQUETING
1.- Fonaments de màrqueting: conceptes bàsics
2.-Planificació comercial
3.-Investigació comercial
B) ELS MERCATS, LA DEMANDA I EL COMPORTAMIENT DEL CONSUMIDOR
1.- Mercats i demanda
2.- Segmentació de mercats
3.- Posicionamentde productes
C) DISENY DE LES ESTRATEGIES DE MÀRQUETING MIX
1.- Disseny d'estratègies
2.- Decisions de producte i marca
3.- Decisions sobre preus
4.- Decisions de canals de distribució
5.- Decisions de comunicació
Seminaris: (solamente se imparten 4)
S1: Busienss Ethics
S2: Teams&Organization
S3&S4: Models de Negoci
S5: Mktg Digital
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes d' Estatègia | 22,5 | 0,9 | 7, 11, 8, 10, 19 |
Classes de Màrqueting | 22,5 | 0,9 | 3, 11, 8, 10, 18 |
Exercicis d' Estratègia | 22 | 0,88 | 19, 15, 13, 18 |
Exercicis de Marketing | 22 | 0,88 | 3, 11, 9, 8, 10, 13, 18 |
Seminaris | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 7, 11, 9, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Realizació Pla de Marketing | 25 | 1 | 4, 1, 3, 6, 14, 12, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudiar, lectures i anàlisis | 96 | 3,84 | 3, 7, 11, 9, 8, 10, 19, 15, 13, 18 |
Relació professors-alumnes
La informació general i rellevant de l'assignatura que detalli els continguts de la guia docent, com per exemple les dates d'avaluació continuada i dates i condicions dels lliuraments de treballs, es publicaran al campus virtual (o lloc equivalent) i poden estar subjectes a canvis de programació per motius d'adaptació a possibles incidències; sempre s'informarà al campus virtual sobre aquests canvis ja que s’entén que el campus virtual és el mecanisme habitual d'intercanvi d'informació entre professor i estudiant.
Idiomes
Les classes es faran majoritàriament en català o castellà tot i que és molt habitual la aparició de termes en anglès. El material escrit o de suport a l'assignatura (apunts, bibliografia, referències o fins i tot enunciats de pràctiques, exercicis o casos) es pot facilitar tant en català o castellà com en anglès i en aquest cas l'ús de la llengua anglesa pot ser no excepcional sinó habitual. La prova final i la reavaluació estaran redactades en català o castellà. Les respostes a les proves i els exercicis es poden entregar (i si s'escau presentar) indistintament en català, castellà o anglès.
Classes magistrals, casos, seminaris, i sessions de resolució de exercicis
És en aquestes sessions on es presenten els continguts bàsics que els estudiants han de menester per introduir-se en els temes que configuren el programa. Alhora, s’hi indicaran les vies possibles per completar o aprofundir la informació rebuda en aquestes sessions.
Durant les sessions es pot utilitzar també el mètode del cas com a eina docent, en funció del grau de participació dels alumnes. Aquestes sessions es poden complementar amb seminaris, tallers i conferències realitzades o supervisades pel equip docent
Durant el curs es fomentarà el treball en equip i el intercanvi col·laboratiu d’informació i d’eines per a la resolució de problemes. No obstant, el procés final d’aprenentatge ha de ser individual, posat de relleu per l’activitat autònoma de cada estudiant, que haurà de complementar i enriquir el treball iniciat a les sessions dirigides del curs. L’activitat supervisada, al voltant de tutories reglades i consultes esporàdiques efectuades durant el curs, és igualment una eina imprescindible en l’adquisició dels coneixements que proporciona l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Estratègia | 25% | 2 | 0,08 | 7, 19 |
Examen de màrqueting | 25% | 2 | 0,08 | 3, 7 |
Exercicis d' Estratègia | 20% | 1 | 0,04 | 7, 11, 9, 19, 12, 13, 16 |
Exercicis de Màrqueting | 20% | 1 | 0,04 | 4, 1, 2, 3, 6, 5, 9, 8, 10, 14, 15, 12, 16, 17, 18 |
Seminaris | 10% | 1 | 0,04 | 2, 3, 5, 7, 11, 9, 10, 19, 14, 15, 17 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
L'avaluació de la assignatura te en compte els següents elements:
Cal superar individualment la part "Estratègia i Política d'Empresa" i la part "Marketing".
******************Per superar cada part (Estratègia i Marketing) cal obtindre al menys un 4 en cada l'exàmen i un 50% o més de la mitjana ponderada entre Examen i Exercicis.
Càlcul de la Nota Final:
Matricules d’honor:
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. La normativa de la UAB indica que les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Criteri per la qualificació de NO Avaluable:
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Procés de recuperació:
D’acord amb la Normativa Acadèmica de la UAB per poder participar a la recuperació l'estudiant ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació́ total de l'assignatura o mòdul. Addicionalment, el professorat responsable de l’assignatura pot exigir a l’alumnat haver obtingut una qualificació mínima en la mitjana de l'assignatura per poder-se presentar a la recuperació.
Avaluació dels estudiants repetidors:
No es preveu cap tractament diferenciat pels estudiants repetidors.
Irregularitats per part de l’estudiantat, còpia i plagi:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, lacòpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, etc. en qualsevol de lesactivitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero.
Estratègia:
- GRANT, R.M. (2006): Dirección estratégica. Madrid: Civitas.
- JOHNSON, G., SCHOLES, K. y WHITTINGTON, R. (2006): Dirección estratégica (7ª ed.). Madrid: Pearson
Prentice Hall.
Màrqueting:
- De Juan Vigaray, María D.: "Fundamentos de Marketing", Ed. Publicacions de la Universitat d'Alacant,2017.
- Juárez, Fernando. Principios de marketing. Primera edición. Bogotá D.C.: Editorial Universidad del Rosario, 2018 (disponible en línea: https://elibro.net/es/lc/uab/titulos/70739).
- M. SANTESMASES, Mª J. Merino, J. Sanchez y T. Pintado: "Fundamentos de Marketing", Ed. Pirámide (2018), 2ª edición adaptada al EEES.
- KOTLER P., ARMSTRONG (2009) Introducción al Marketing (3ª ed.) Pearson – Prentice Hall.
- ÁGUEDA ESTEBAN Y J.A.MONDÉJAR (2015) "Fundamentos de Marketing", Esic, 2ª edición.
- ÁGUEDA ESTEBAN Y CARLOTA LORENZA (2013) " Dirección Comercial", Esic, 1ª edición.
No necessari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 11 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 12 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 11 | Català | primer quadrimestre | tarda |