Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronąutica | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es necessari cap requisit previ ja que es tracta d’una assignatura de caire bàsic de primer curs.
Es tracta d’una assignatura que s’imparteix en el primer curs segon semestre del grau de Gestió Aeronàutica. Amb aquesta assignatura pretén apropar als estudiants a la realitat econòmica financera de l’empresa i els familiaritza amb els documents comptables que les empreses elaboren i a partir dels quals les empreses han de prendre decisions.
Dins aquest context els objectius d’aquesta assignatura són:
Conèixer i entendre els aspectes nuclears de la comptabilitat i el seu marc conceptual: normativa, principis comptables i criteris de valoració recollits en el Pla General de Comptabilitat vigent.
Saber desenvolupar les operacions que integren el procés comptable bàsic.
Elaboració i determinació del resultat de l’exercici i dels comptes anuals segons directrius del Pla General de Comptabilitat vigent.
Aprendre a analitzar, interpretar i avaluar els estats financers de les empreses a partir del coneixement d’eines i tècniques d’anàlisi per tal de poder formular un diagnòstic de la situació econòmica i financera d’una organització.
Tema 1: La comptabilitat com a sistema d’informació
Tema 2: El mètode comptable
Tema 3 : El resultat comptable
Tema 4 : Els comptes anuals
Tema 5: Anàlisi econòmic financer de l’empresa (I)
Tema 6: Anàlisi econòmic financer de l’empresa (II)
Tķtol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials de prąctica | 15 | 0,6 | 2, 4 |
Classes presencials de teoria | 30 | 1,2 | 3, 1 |
Sessions de seminaris | 5 | 0,2 | 2, 3 |
Tutories | 10 | 0,4 | 2, 4, 1, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Lliurament de prąctiques | 20 | 0,8 | 2 |
Tipus: Autņnomes | |||
Treball autņnom | 46 | 1,84 | 2, 3, 4, 1 |
La metodologia docent estarà basada en les activitats següents:
1.-Classes de teoria: consistent en l’activitat expositiva per part del professor i pautada amb material de suport.
2.-Classes de practiques i seminaris: consistent en la resolució d’exercicis, casos pràctics, sota la direcció del professor i realitzades de forma individual o en grup.
3.-Tutories: activitat consistent en la resolució de dubtes seguiment d’exercicis i casos a preparar.
4.-Treball autònom per part de l’estudiant: lectures relacionades amb els continguts de l’assignatura,estudi i preparació d’esquemes, preparació de casos i exercicis.
5. Proves d’avaluació escrites: avaluació i seguiment dels coneixements.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
El professorat haura de destina uns 15 minuts d’alguna clase a permetre que els estudiants contestin les enquestes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mņdul.
Tķtol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Lliurament de prąctiques en les dades establertes | 30 | 20 | 0,8 | 2, 3, 4 |
Prova parcial avaluació continuada temes 1,2,3 | 35 | 2 | 0,08 | 2, 4, 1, 5 |
Prova parcial avaluació continuada temes 4,5,6 | 35 | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
Avaluació:
L’avaluació de l’alumne es basarà en 3 punts o activitats.
1. Primera prova parcial d’avaluació continuada, ( 35% de la nota total) dels temes 1,2,3 (abril).
2. Segona prova parcial d’avaluació continuada, ( 35% de la nota total) dels temes 4,5,6 (maig- juny)
3. Treball en grup:consistent en la resolució i lliurament dels exercicis i casos que es corregiran en les sessions de practiques o en els seminaris.( 30% de la nota total).
Serà condició “necessària” per a superar l’assignatura que l’alumne hagi participat en les tres activitats descrites anteriorment.
L’estudiant superarà l’assignatura si assoleix una avaluació favorable , igual o superior a 5 en el còmput global de les tres activitats.
Els estudiants que hagin fet les dues proves parcials però hagin tret una nota inferior a 3.5, l'hauran de recuperar una vegada acabades les classes presencials, en la data i hora que establirà la Coordinació de la Titulació.
Per aquells alumnes que no hagin superat l'assignatura per curs, disposaran d'una última prova de recuperació consistent en un examen de la primera part, de la segona part o d'ambdues.
Un estudiant es considera que està “ No presentat ” sempre i quan no hagi participat a cap de les activitats d’avaluació.
Per obtenir matricula d'honor, a més d’obtenir una nota mínima de 9, l’ alumne haurà d'haver participat satisfactòriament en el sistema d'avaluació continuada.
Per poder participar a la recuperació, l’alumne s’ha d’haver avaluat prèviament d’activitats que suposin un mínim 2/3 de la nota final de l’assignatura.
UAB:Exercicis “ Campus Virtual de l’assignatura”.
Enllaços Web
Base de datos SABI
No es fa servir
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Prąctiques d'aula | 11 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(PAUL) Prąctiques d'aula | 12 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 21 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 22 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(SEM) Seminaris | 23 | Catalą | segon quadrimestre | matķ-mixt |
(TE) Teoria | 11 | Catalą | segon quadrimestre | tarda |