Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit previ.
Conèixer les institucions principals del Dret mercantil
Introducció al Dret Mercantil. Estatut jurídic de l'empresari
Dret de societats
Contractes mercantils
Dret concursal
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 22,5 | 0,9 | 3, 8 |
Exercicis (pràctiques, casos, comentaris, debats,....) | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 6, 4, 8, 9, 7, 10 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball i estudi fora de l'aula | 72,5 | 2,9 | 2, 3, 6, 5, 4, 9, 7, 10, 11 |
El/la professor/a posarà en marxa les activitats formatives que consideri adequades per tal de facilitar l'estudi i l'aprenentatge de l'alumne.
El desenvolupament de la docència de l'assignatura i de l'aprenentatge de l'alumnat es fonamenta en les següents activitats formatives:
1. Activitats dirigides: activitats on és el professorat el que desenvolupa la part activa de la classe. Inclou classes magistral on cada alumne o alumna assoleix les bases conceptuals de la matèria i el seu marc jurídic normatiu i jurisprudencial. També les classes pràctiques, on els estudiants, de forma individual o en grups reduïts, analitzen i resolen juntament amb el professor casos pràctics. Els alumnes desevoluparan individualment o en grups reduïts, amb el suport del professorat, orientades a la preparació de les pràctiques avaluables, com ara discussió i resolució de casos, comentaris, debats, simulacions de judicis, entre d'altres.
2. Activitats autònomes: activitats que els estudiants desenvoluparan autonomament. Inclou entre d'altres la cerca i lectura de bibliografia, normativa i jurisprudència, l'estudi, preparació de casos pràctics.
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 2 | 0,08 | 2, 3, 6, 5, 4, 8, 9, 7, 11 |
Lliurament de treballs i pràctiques | 30% | 8 | 0,32 | 1, 9, 10 |
Participació activa durant les sessions lectives | 20% | 22,5 | 0,9 | 1, 2, 6, 5, 4, 9, 7, 10 |
La plataforma virtual utilitzada per a la comunicació amb els estudiants serà el Campus Virtual de l'aula Moodle.
Per cada grup es publicarà al Campus Virtual, abans de l'inici de la docència, la data concreta o la setmana de realització de les activitats avaluables, sens perjudici que, excepcionalment i per causes de força major, aquestes puguin, amb preavís i antelació suficient, ser modificades.
La nota de les pràctiques i de la participació a classe es farà pública abans de l'examen final.
Per a aprovar l'assignatura, l'estudiant ha de haver obtingut una nota mínima de 3,5 en el examen final i participat en les altres dues activitats avaluatives.
Els o les alumnes que no hagin aprovat l’assignatura en l'avaluació poden presentar-se a l'examen de recuperació, si han obtingut almenys un 3 en cadascuna de les tres activitats avaluatives (examen final, pràctiques i participació a classe).
Les tres activitats avaluatives es tindran en compte per fixar la nota final resultant tant de l'avaluació, com de la recuperació. Els estudiants que facin l'examen de recuperació podran obtenir una nota màxima de 7 a l'assignatura.
Un estudiant es considerà no avaluable (NA) si no ha participat en cap de les activitats d'avaluació. Per tant, es considera que un estudiant que realitza algun exercici d'avaluació ja no pot optar a un NA.
Matrícules d'honor: Atorgar o no una qualificació de matrícula d'honor (MH) és decisió del professorat responsable de l'assignatura.
En tot cas, la normativa de la UAB limita les MH als estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00 i es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Aquesta asignatura no permet l'avaluació continuada.
D'acord amb la normativa vigent, "en cas que l'alumne realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificara aquest acte d'avaluació amb un zero (0), amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir.
En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final de l'assignatura serà 0" (art. 116.10 normativa acadèmica UAB).
MANUALS RECOMANATS
Broseta Pont, Manuel. y Martínez Sanz, Fernando., Manual de Derecho mercantil, 2 vols., Tecnos, última edició.
Sánchez Calero, Fernando, Principios de Derecho Mercantil, 2 vols., Thomson Reuters Aranzadi, última edició
Sierra Noguero, Eliseo, Curso de Derecho Mercantil, Servei de Publicacions de la UAB, última edició.
L'assignatura no té un programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 21 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 22 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 23 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 11 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |