Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501233 Gestió aeronàutica | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
- Coneixements bàsics de l'economia
- Coneixements bàsics d'informàtica
- Domini de l'Anglès (comprensió de lectura, escriptura i escoltar)
- Coneixements bàsics de càlcul
- Habilitats de simulació digital
- Coneixements bàsics de l'estadística
Els objectius són que l'alumne (A ) Aprengui els diferents elements que comprenen un sistema logístic i les diferents estratègies i eines per enfrontar els problemes que apareixen en les diferents àrees logístiques. (B) Aprengui i comprengui la importància de la logística a l'empresa a nivell general i en particular l'impacte que té l'adequada administració del sistema logístic i de la seva components en la competitivitat d'empresa.
(C) Conegui els elements de diversitat i risc que es presenten en els sistemes logístics transnacionals i el paper del sector aeronàutic en el sistema logístic global. (D) Conegui les regulacions i tendències polítiques nacionals i regionals que impacten directament en la configuració operativa dels sistemes logístics.
A – Logística: Sistemes i Operacions
A10 Introducció a la Direcció d'Operacions Logístiques i de Cadena de Subministrament
A20 Empaquetatge i Manipulació de materials
A30 Sistemes d'Emmagatzematge
A40 Sistemes i infraestructures de transport. Multimodalitat i Intermodalitat.
A50 Selecció del mode de transport òptim
B – Gestió Logística: Competitivitat i Competència
B10_A Estratègia del Negoci Logístic.
_B Proposició de valor de producte-servei, innovació.
B20_A Sistemes i operacions empresarials logístiques.
_B Cadenes de valor transaccionals. Clients interns i externs.
B30_A Competitivitat empresarial, factors i capacitats crítiques.
_B Gestió estratègica i operativa del negoci i dels riscs en les operacions logístiques.
B40_A Competència empresarial, Sectors i Segments de mercat, Qüota de mercat.
_B Gestió estratègica i operativa de la competència i dels riscs competitius.
B50_A Superioritat en Competència: Distància Competitiva i Àmbit Competitiu.
_B L'esforç empresarial i els projectes de millora de quota de mercat.
B60_A Principis de Gestió de la Competència. Nivells Objectiu de Qüota de Mercat, Robustesa de la Qüota de Mercat.
_B Avaluació de l'escenari competitiu.
B70 Gestió de la Quota de Mercat i de la Competència: Líders i Reptadors.
B80 El Coneixement del Mercat Logístic: Competidors, Proveïdors, Intermediaris, i Clients Finals
C – La globalització i el factor humà en la Logística
C10 El context socioeconòmic global de la ruta al mercat
C20 Context de Logística Global: Cultures i Organitzacions
C40 Gestió de la Logística Global: Riscos i Oportunitats, Compliment
C50 Gestió de la Logística Global: Cultura Corporativa, Contractistes i Subcontractació
D – Polítiques Regionals del Transport i de les Infraestructures del Transport
D10 Les Polítiques de la Unió Europea sobre el Transport i la Logística
D20 Les Polítiques sobre el Transport i la Logística a d'Altres Regions del Món.
D30 Visió futurística de la global supply chain i de la logística.
D40 Xarxes de ferreoccarils i de carretera a nivell d'Ibèroa. Ports marins i aeris.
E – Practiques
Pràctica 1: Introducció al Six Sigma transaccional
Pràctica 2: L'anàlisi de la Veu del Client (VOC)
Pràctica 3: L'anàlisi Causa-Efecte
Pràctica 4: L'anàlisi de Pareto
Pràctica 5: Els Projectes Six Sigma
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases | 36 | 1,44 | 6, 3, 7, 13, 10, 14, 18, 17, 19 |
Estudis de Cas Individual | 25 | 1 | 7, 11, 9, 12, 8, 14, 15, 18, 17, 19, 28 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercisis i problemes Individuals | 35 | 1,4 | 1, 4, 3, 7, 13, 11, 12, 10, 14, 15, 18, 17, 20, 16, 22, 23, 28, 27, 29, 24, 25, 26 |
Pràctiques | 34 | 1,36 | 1, 4, 3, 7, 13, 11, 12, 10, 14, 15, 18, 17, 20, 16, 22, 23, 28, 27, 29, 24, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudis de Cas en Grup | 20 | 0,8 | 1, 4, 3, 7, 11, 10, 5, 14, 15, 18, 17, 19, 20, 21, 16, 22, 23, 28, 27 |
- Clases: D’acord amb la programació del curs, informada al campus virtual, cada classe consistirà en:
- l’explicació dels aspectes més importants del tema d'acord amb el material facilitat per al Campus
Virtual. Material que ha d'haver estat estudiat per l'alumne abans de la classe
- la solució de dubtes que hagin aparegut durant l'estudi previ del tema
- la realització d'un exercici o la solució d'un problema sobre el tema de la classe o temes anteriors
relacionats amb el tema de la classe, en les dates indicades en la programació del curs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercicis, Casos i Problemes | 33% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 7, 13, 11, 9, 12, 8, 10, 5, 14, 15, 18, 17, 19, 20, 21, 16, 22, 23, 28, 27, 29, 24, 25, 26 |
Exàmen | 50% | 0 | 0 | 2, 4, 6, 3, 7, 13, 11, 12, 15, 18, 17, 19, 20, 21, 22, 28, 29 |
Practiques | 17% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 7, 13, 11, 12, 10, 5, 14, 15, 18, 17, 20, 16, 22, 23, 28, 27, 29, 24, 25, 26 |
20% - Casos, Exercisis i Problemes: Treballs Individuals
La puntuació serà la mitjana simple de les qualificacions obtingudes en el 60% superior dels exercicis proposats i realitzats a classe i en el 80% superior dels exercicis i treballs proposats per lliurament en data posterior.
Els treballs proposats que no es presentin en el termini indicat es puntuaran zero
13% - Casos i Exercisis: Treballs en Grup
La puntuació serà la mitjana simple de tots els treballs proposats
Els treballs proposats que no es presentin en el termini indicat es puntuaran zero
17% - Pràctiques
La puntuació serà la mitjana aritmètica de totes les pràctiques.
Les pràctiques que no es presentin seran qualificades amb zero.
50% - Exàmen
Es programaran dues oportunitats per realitzar l'exàmen i l'estudiant es podrà presentar a una o a les dues sense cap altre requisit.
La puntuació obtinguda en aquest apartat d'avaluació serà la del millor exàmen
L'estudiant serà suspés de forma automàtica si la puntuació obtinguda en el millor dels dos examens no es mes gran de 3,50/10.
100% - L'estudiant serà suspés si la mitjana ponderada de les quatre avaluacions nosupera el4,95/10 o si es dona el cas de que la millor puntuació obtinguda ales duesoportunitats d'exàmen no excedeix de 3,50/10. En aquesta circumstància la qüalificació final máxima serà la mitjana ponderada de les quatre avaluacions o 4,50/10 (Insuficient)
100% - Per obtindre la qüalificació Matrícula d'Honor caldrà que la puntuació de l'Exàmen superi el 9,24/10
L' estudiant rebrà una nota de “No Avaluable”
Molt important!
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que consideri oportú, d'acord amb la normativa acadèmica, les irregularitats comeses per l'estudiant serà qualificat amb un zero que pot conduir a un canvi en la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant copiar o permetre la còpia d'una pràctica o qualsevol altra activitat d'avaluació implicarà la suspensió amb un zero, i si cal l'aprovació d'aquesta activitat, tot el tema està suspès. No seran les activitats que s’hagin suspés recuperables classifiquen d'aquesta manera i per aquest motiu, i per tant l'estudiant serà suspès directament sense oportunitat de recuperar en el mateix any acadèmic.
Les dates d'avaluació contínua los dels lliuraments es publicaran al campus virtual i poden estar subjectes a canvis de programació en resposta a qualsevol incident. Sempre estar informat a través del campus virtual sobre aquests canvis ja que considera que aquesta és la plataforma estàndard per a l'intercanvi d'informació entre professors ialumnes.
NOTA: Aquesta assignatura NO preveu el sistema d’avaluació única.
Gourdin Kent, "Global Logistics Management", Blackwell Publishing
Operations Management, design, planning and control for Manufacturing services. James B.Dilworth. McGraw-Hill
Logística de almacenaje: Diseño y gestión de almacenes y plataformas logísticas world class warehousing. Ander Errasti. Ediciones Pirámide.
Países Emergentes, En busca del Milagro Económico. Ruchir Sharma. AGUILAR / Breakout Nations: In Pursuit of the Next Economic Miracles. Ruchir Sharma Norton, W. W. & Company, Inc.
Lanchester Strategy. Shinichi Yano. Lanchester Press Inc.
Handbook of Industrial Engineering. Salvendy. WILEY-INTERSCIENCE
A sustainable future for transport. TOWARDS AN INTEGRATED, TECHNOLOGY-LED AND USER-FRIENDLY SYSTEM. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2009 - ISBN 978-92-79-13114-1 - doi: 10.2768/13118
White Paper on transport. ROADMAP TO A SINGLE EUROPEAN TRANSPORT AREA — TOWARDS A COMPETITIVE AND RESOURCE-EFFICIENT TRANSPORT SYSTEM. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2011 - ISBN 978-92-79-18270-9 -doi:10.2832/30955
The Six Sigma Handbook,Thomas Pyzdek, McGrawHill 2003.
Com a referència complementària al material de presentació de cada tema es facilitaran enllaços a textos i articles accessibles a Internet.
MS EXCEL (Practiques)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |