Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat l'assignatura Física Acústica i Audiologia (101708).
En finalitzar aquesta assignatura, l'estudiant serà capaç de:
1. Conèixer la seva veu i modular-la.
2. Dominar les escales d'anàlisi perceptiva i les eines d'anàlisi acústica de la veu.
3. Conèixer les alteracions vocals que produeixen les diferents patologies de la veu.
4. Elaborar un pla d'intervenció de la rehabilitació de les alteracions vocals i dur-lo a terme.
5. Redactar una valoració objectiva i subjectiva de la situació vocal d'un pacient.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions magistrals i activitats d'aula | 21 | 0,84 | 2, 5, 6, 11, 12, 13, 18, 19, 20 |
Seguiment d'un cas real i discussió | 24 | 0,96 | 3, 4, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 26, 27 |
Tipus: Supervisades | |||
Lectura comprensiva d'articles | 12 | 0,48 | 3, 4, 6, 12, 13 |
Seguiment d'un cas real | 12 | 0,48 | 3, 4, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 26, 27 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca bibliogràfica | 5 | 0,2 | 6, 12, 13 |
Estudi personal | 45 | 1,8 | 6, 12, 13 |
Preparació de lliuraments | 25 | 1 | 3, 4, 7, 8, 9, 10, 16, 26, 27 |
En aquesta assignatura s'adquiriran els coneixements essencials per a poder avaluar i intervenir les diferents alteracions de la veu. S'abordarà la teoria necessària per a crear un bon fonament teòric que es complementaran amb l'anàlisi de casos reals. Durant els seminaris de grup partit es podrà posar en pràctica el contigut teòric. Pretén ser una assignatura molt vivencial i des d'un punt de vista eminentment pràctic.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - Prova escrita I | 35% | 1,5 | 0,06 | 3, 4, 12, 13 |
EV2 - Prova escrita II | 45% | 1,5 | 0,06 | 1, 3, 4, 6, 7, 8, 13, 14, 15, 16, 17, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
EV3 - Seminaris | 20% | 3 | 0,12 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 16, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26, 27 |
Les pautes d'avaluació d'aquesta assignatura són les següents:
A) Definició d'assignatura superada: Per superar amb èxit aquesta assignatura és necessari obtenir una qualificació de 5,0 punts sobre 10 o superior, en cadascuna de les evidències d’aprenentatge que es detallen en la següent taula:
Codi Evidència |
Denominació |
Pes |
Format (oral, escrit o ambdós) |
Autoria (Individual, col·lectiva o ambdues) |
Via (presencial, virtual o ambdues) |
EV1 |
Prova Escrita I (1r període avaluatiu) |
35% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
EV2 |
Prova escrita II (2n període avaluatiu) |
45% |
Escrit |
Individual |
Presencial |
EV3 |
Assistència seminaris (2n període avaluatiu) |
20% |
Oral |
Individual |
Presencial |
B) Proves de recuperació: Podran optar a realitzar alguna de les proves de recuperació aquell alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l’assignatura i que hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
C) Definició de les diferents evidències:
1. EV1: avaluació en format d'examen tipus test que suposarà un 35% de la nota total. El no assoliment amb un 5,0 sobre 10 d’aquesta evidència dona dret a un examen de recuperació o treball compensatori segons criteri del docent.
2. EV2: avaluació tipus test més una pregunta oberta de redactat, sobre un cas, que suposarà un 45% de la nota final de l'assignatura. La no superació d’aquesta evidència dona dret a la seva recuperació amb un altre examen o treball compensatori.
3. EV3: l'assistència als seminaris és obligatòria en un 80% mínim i només així es podrà optar al 20% de lanota final d'aquesta evidència. La nota dels seminaris s'obtindrà amb l'assistència activa i participativa durant les sessions. El professorat es reserva el dret de demanar algun exercici escrit sobre els seminaris realitzats. Si algun estudiant no pot assistir al mínim de seminaris demanat, encara que sigui per motius justificats, tindrà dret a una recuperació amb un treball compensatori proposat pels docents segons els seminaris d'interès.
D) Avaluació única: Pels alumnes que sol·liciten adequadament l’avaluació única es proposa EV1( 60minuts) i Ev2 (90 minuts) al mateix dia i de manera continuada i simultània a la resta d’alumnes el dia de l‘avaluació final de l’assignatura. Els percentatges seran els mateixos que l'avaluació continuada. Aquests estudiants han de seguir el programa de l'assignatura i assistir als seminaris igualment. La EV3 (20%) serà avaluada mitjançat un treball o una anàlisi de cas que s'haurà d'entregar el dia de l'examen. L’AVALUACIÓ ÚNICA SE SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECÍFIC (més informació al web de la Facultat).
El lliurament de la traducció de les proves d’avaluació presencials es realitzarà si es compleixen els requeriments establerts en l’article 263 i es realitza la seva sol·licitud la setmana 4 telemàticament (e-formulari) (més informació al web de la facultat).
Definició d'assignatura superada: Per superaramb èxit aquesta assignaturacaldrà obtenir una qualificació de més d'un 5 sobre 10 en cadascunade les evidències d’aprenentatgeque es detallenen la taula-resum. Definició d’estudiant presentat:Es considerarà presentat tot estudiant que realitzi la primera evidència d’aprenentatge (EV1 – Prova escrita S7). Procés de reavaluació: Els estudiants que estiguin suspesos però tinguin unaqualificació major o igual a 4 punts podran atendre's al procés de reavaluació. Aquest procés només podrà incrementar la qualificació de l'estudiant i estarà focalitzat en les evidències en les quals no hagi demostrat un rendiment satisfactori <spanstyle="font-family: Arial;" lang="CA"> |
Lectures complementàries:
Behrman, Alison, i Haskell, John (Eds.). (2013). Exercises for voice therapy. Plural Pub.
Cobeta, Ignacio, Núñez, Faustino, i Fernández, Secundino (2013). Patología de la voz. Ponencia Oficial de la Sociedad Española de Otorrinolaringología y patología Cérvico-facial 2013
Gallena, Sally K. (2007). Voice and laryngeal disorders: A problem-based clinical guide with voice samples. Elsevier Health Sciences.
Heuillet-Martin, Geneviève (2003). Una voz para todos (Volums I i II) Marsella. Solal
Le Huche, François i Allali, André (2004). La voz (Volums I, II, III i IV) Barcelona. Masson
Stemple, Joseph C., i Hapner, Edie R. (2014). Voice Therapy: Clinical Case Studies. Plural Publishing.
Stewart, Celia F., Kling, Irene F., i Allen, Elisabeth L. (2015). Voice Rehabilitation: Testing Hypotheses and Reframing Therapy. Jones & Bartlett Publishers.
Vila, Josep Maria (2009). Guía de intervención logopédica en la disfonía infantil Madrid. Síntesis
Wicklund, Karen (2010). Singing Voice Rehabilitation: A Guide for the Voice Teacher and Speech-Language Pathologist: A Guide for the Voice Teacher and Speech-language Pathologist. Cengage Learning.
S'utilitzarà el progama d'enregistrament d'àudio i edició d'aquests: PRAAT, d'accés lliure i gratuït
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |