Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500893 Logopèdia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana revisar els conceptes de les assignatures:
1r curs: "Psicologia evolutiva I: Infància" / 2n curs: "Trastorns i avaluació de l'adquisició del llenguatge oral i escrit" / 3r curs: "Intervenció en trastorns del llenguatge oral i escrit", "Alteracions de llenguatge associades a altres patologies" i "Alteracions de l'audició: valoració i intervenció".
Els principals objectius formatius de l’assignatura són els que segueixen:
ELS PRIMERS ANYS
1. Detecció, diagnòstic i primer acolliment de la criatura amb sordesa i de les seves famílies
2. L'impacte de la sordesa a les famílies de les criatures amb dèficit auditiu
3. L'etapa de 0 a 3 anys. Evolució i valoració
4. Valoració del desenvolupament emocional, comunicatiu i lingüístic de la criatura a l'etapa de 3-6
5. Metodologies dintervenció a la comunicació i al llenguatge oral
CONTEXT FAMILIAR
6. L'impacte de la sordesa en el context familiar de la criatura amb sordesa
7. Estrès familiar i sensibilitat conversacional materna
8. Metodologia datenció i dacompanyament a les famílies
9. Teràpies centrada en la família. Estratègies dIntervenció
10. Preparació per a l'entrevista i l'anamnesi familiar.
INTERVENCIÓ EDUCATIVA I RECERCA
11. Els context educatius de la criatura preescolar amb sordesa
12. Estratègies dintervenció amb evidències científiques
13. Línies de recerca
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 12 | 0,48 | 3, 6, 24, 1, 7, 11, 10, 15, 14, 16, 20, 21, 19, 18, 17, 25 |
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 2, 5, 8, 13, 22, 9, 12, 4, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 17 | 0,68 | 6, 5, 8, 22, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 2, 8, 13, 22, 9, 12, 4 |
Lectura d'articles | 25 | 1 | 2, 8, 13, 9, 12, 4, 23 |
Participació en fórums de comunicació entre estudiants | 12 | 0,48 | 3, 6, 8, 11, 15, 4 |
Preparació treball grupal | 24 | 0,96 | 2, 5, 8, 13, 22, 9, 12, 20, 19, 18, 4, 23 |
APRENENTATGE BASAT EN RESULTATS DE L'APRENENTATGE
ACTIVITATS AUTÒNOMES
ESTUDI: Temps d'estudi individual destinat a l'aprenentatge dinàmic, personal, estragètic i flexible del contingut impartic a classes pràctiques i teòriques, així com del material compartit a través de l'Aula Virtual Moodle.
LECTURA D´ARTICLES: Lectura comprensiva d´articles especialitzats.
PARTICIPACIÓ EN FÒRUMS DE COMUNICACIÓ ENTRE ESTUDIANTS: Participació activa i setmanal en un fòrum de debat i discussió grupal, sobre la base de casos clínics.
PREPARACIÓ TREBALL GRUPAL: Elaboració d'un portafoli digital.
ACTIVITATS DIGIDES
Classes pràctiques: Seminaris danàlisi i discussió darticles especialitzats, casos clínics i metodologies dintervenció, amb participació activa de lalumnat.
Classes teòriques: Classes magistrals amb suport TIC.
ACTIVITATS SUPERVISADES
Tutories de seguiment de la realització del treball grupal (EV2)
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 - INDIVIDUAL. Prova escrita. Presencial | 35% | 2 | 0,08 | 2, 6, 24, 8, 13, 22, 9, 10, 20, 19, 18, 17, 4 |
EV2 - GRUPAL. Portafoli digital. Online | 30% | 2 | 0,08 | 3, 2, 6, 1, 5, 8, 7, 13, 22, 11, 9, 12, 15, 14, 16, 20, 21, 19, 4, 23, 25 |
EV3 - INDIVIDUAL. Prova escrita. Presencial | 35% | 2 | 0,08 | 3, 2, 1, 13, 11, 12, 15, 16, 20, 21, 18, 17, 4, 25 |
El sistema d'avaluació continuada es basa en les evidències d'aprenentatge següents:
EV1: Prova escrita. 35% nota final dassignatura. Teòrica. Primer període avaluatiu. Individual i presencial.
EV2: Portafoli digital. 30% nota final dassignatura. Pràctica. Primer i segon períodes avaluatius. Grupal i en línia.
EV3: Prova escrita. 35% nota final dassignatura. Teòrica-Pràctica. Segon període avaluatiu. Individual i presencial.
L'estudiant aprovarà l'assignatura a partir d'obtenir com a mínim una qualificació de 5,0 (escala 0-10) com a mitjana de les tres evidències i d'haver aprovat (qualificació de 5,0 o més) dues de les tres evidències.
Un/a estudiant que hagi lliurat evidències d'aprenentatge amb un pes igual o inferior a 4,0 punts (40%) serà considerat com a 'no avaluable'.
Prova de recuperació: Podrà optar a realitzar la prova de recuperació l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar l'assignatura i que hagi estat avaluada/da amb un mínim de 2/3 d'evidències d'aprenentatges. La nota màxima que es pot obtenir a la prova de recuperació és 5,0.
L'avaluació única es farà el mateix dia i lloc que la prova escrita del segon període avaluatiu de l'assignatura. S'avaluaran tots els continguts de l'assignatura. L'avaluació única es sol·licita telemàticament (e-formulari) en el període específic (més informació al web de la facultat).
L'alumnat s'ha de presentar amb el dossier digital (EV2. 30% nota final assignatura) en format imprès per començar a desenvolupar l'avaluació única.
Es realitzaran ambdós exàmens parcials (EV1 + EV3. 70% nota final assignatura) amb preguntes tipus test i preguntes curtes de casos clínics. Durada total de l´EU: 4 hores.
La nota final de lassignatura sobtindrà tal com sha descrit per lavaluació continuada. S'aplica el mateix procés de recuperació que el de l'avaluació continuada.
En els casos de segones matrícules o superiors, l'avaluació de l'assignatura (continuada o única) serà la mateixa que en els casos de primera matrícula.
El lliurament de la traducció de les proves d'avaluació presencials es realitzarà si es compleixen els requeriments establerts en l'article 263 i es realitza la seva sol·licitud la setmana 4 telemàticament (e-formulari). Més informació al web de la facultat.
Enllaç a les pautes d'avaluació de la facultat: https://www.uab.cat/web/estudiar/calendaris-1345721956986.html
Bibliografia obligatòria:
Balakrishnan, S. i Thangaraj, M. (2023). Suport parental per a la intervenció postoperatòria de nens amb implantació coclear. Revista índia d'otorinolaringologia i cirurgia de cap i coll, 1–10. https://doi.org/10.1007/s12070-023-03762-w
Baraquiso Pazos, M., & Guier Bonilla, L. (2020). Hipoacúsia infantil, dèficit sensorial freqüent. Revista Medica Sinergia, 5(9), e576. https://doi.org/10.31434/rms.v5i9.576
Concha, R., Serrano, C., & Silvestre, N. (2022). Comprensió d'emocions a l'alumnat amb implantació coclear de 3 a 6 anys. Factors influents. Revista de logopedia, foniatría y audiología, 42(3), 134–146. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2021.03.012
Majorano, M., Brondino, M., Morelli, M., Ferrari, R., Lavelli, M., Guerzoni, L., Cuda, D., & Persici, V. (2020). Producció preverbal i desenvolupament lèxic precoç en nens amb implants coclears: un estudi longitudinal després de nens preimplantats fins als 12 mesos després de l'activació de l'implant coclear. Frontiers in Psychology, 11, 591584–591584. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.591584
Muller, L., Goh, B. S., Cordovés, A. P., Sargsyan, G., Sikka, K., Singh, S., Qiu, J., Xu, L., Graham, P. L., James, C. J. i Greenham, P. (2023). Resultats longitudinals per a la col·locació educativa i la qualitat de vida en una cohort multinacional reclutada de manera prospectiva de nens amb implants coclears. Revista internacional d'otorinolaringologia pediàtrica, 170, 111583–111583. https://doi.org/10.1016/j.ijporl.2023.111583
Al llarg del curs es proporcionarà bibliografia més específica.
No aplicable
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |