Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari que l'alumnat hagi assimilat els continguts estudiats fins a Idioma V: Japonès Modern.
Adquirir coneixements lèxics, semàntics, morfològics i culturals que permetin aprofundir en la lectura de textos escrits, ja sigui per extreure’n informacions concretes, com per aconseguir una comprensió de conjunt.
Adquisició de vocabulari especialitzat.
- Comprendre instruccions senzilles d’un aparell, que estiguin escrites amb claredat. Localitzar i identificar informació específica a llistes o conjunts de dades, per exemple, un pla de viatge, mapes, etc.
- Comprendre senyals i cartells, com són les instruccions i avisos de perill que es troben en llocs públics, o de treball com carrers, restaurants, estacions de tren, oficines, etc.
- Comprendre normes com, per exemple, de seguretat, així com documents oficials senzills, per exemple, contractes, sol·licituds, etc.
- Identificar informació específica en materials escrits de poca dificultat i que descriguin fets concrets, com cartes, catàlegs, receptes de cuina, etc.
- Identificar les idees significatives d'articles breus de diari que tractin temes quotidians.
Es treballarà a partir dels continguts del llibre de text Jyôkyû eno tobira kitaeyô kanjiryoku - Jyôkyû e tsunageru kisokanji 800., de la lliçó 6 a la 10.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comprensió i producció escrita (kanji) | 10 | 0,4 | 1, 2, 7, 12, 16 |
Comprensió oral | 5 | 0,2 | 3, 8, 10, 11 |
Exercicis comunicatius | 5 | 0,2 | 1, 2, 7 |
Exercicis lèxics i gramaticals | 10 | 0,4 | 1, 4, 19 |
Expressió oral | 5 | 0,2 | 5, 14, 15 |
Introducció de matèrials | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 7, 12, 13 |
Redaccions | 2 | 0,08 | 2, 4, 12 |
Ús de material audiovisual | 2 | 0,08 | 4, 12, 13 |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis escrits | 10 | 0,4 | 1, 2, 7 |
Lectures | 5 | 0,2 | 1, 2, 7, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Dossier | 5 | 0,2 | 9 |
Estudi individual | 7 | 0,28 | 9 |
Treball a casa | 7 | 0,28 | 9 |
Introducció del vocabulari sobre un tema. A classe es confeccionarà o repartirà una fitxa amb la informació clau sobre un text. Mondai sheet / full d'exercicis sobre el tema estudiat.
Presencials:
No presencials tutoritzades:
Autònomes:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici, Dossier | 50% (diverses activitats) | 40 | 1,6 | 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 |
Exposició (exposició a oral) | 20% | 12 | 0,48 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 16, 18, 19, 20 |
Proves parcials (kanji i vocabulari) | 30% | 20 | 0,8 | 1, 4, 9, 12, 13, 16, 17, 20 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l'assignatura. No s’acceptarà cap lliurament fora del termini establert.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
• Examen de gramàtica i vocabulari: 50%
• Prova de kanji: 25%
• Redacció: 12,5%
• Prova oral: 12,5%
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Llibre de text
Jyôkyû eno tobira kitaeyô kanjiryoku - Jyôkyû e tsunageru kisokanji 800. Mayumi Oka i otros. Kuroshio shuppan, Tòquio, 2010.
Jyôkyû eno tobira. Mayumi Oka i otros. Kuroshio shuppan, Tòquio, 2009.
Material de referència
BERNABE, Marc y otros. Kanji en viñetas, 1,2,3, Barcelona, Norma, 2008.
HEISING, James W. Kanji para recordar, Barcelona, Herder, 2010. http://www.mediafire.com/?cz95gk7kqr95gju
HENSHALL, Kenneth G. A Guide to remembering Japanese Characters, Rutland, Vermont & Tokyo, Charles E. Tuttle, 1988.
Kanjigen soft. Tòquio, Logo Vista Corp, 1.0.5 version, 60.5MB, 2012.
TODO, Akiyasu. 漢字源 (kanjigen), Tòquio, Gakushukenkyusha, 2010.
TOKUHIRO,Yasuyo.ed. Goi Map de oboeru kanji to Goi. Intermedio 1500. Tòquio, Jresaachi, 2010.
Material complementari online
bab.la , http://ja.bab.la/
Chūta no web jisho , http://chuta.jp/
Denshi jisho , http://jisho.org/
Dictionatist , http://www.dictionarist.com/
Japanese Learners’ Dictionary , http://dictionary.j-cat.org/JtoE/index.php
Japanese Lessons with Maggie , http://www.maggiesensei.com/
JF Nihongo e-learning Minato , https://minato-jf.jp
Jigen.net , http://www.jigen.net
Kanji searches at slijfaq.org , http://kanji.sljfaq.org/draw.html
Leaning Chocolate (楽しい言語学習) http://www.learningchocolate.com/?st_lang=ja
NIHON Shock http://nihonshock.com/
Online Japanese Accent Dictionary OJAD , http://www.gavo.t.u-tokyo.ac.jp/ojad/esp/pages/home
Tofugu , https://www.tofugu.com/
アニメ・マンガの日本語 Japanese in Anime & Manga , http://anime-manga.jp/
オノマトペッツ , http://www.voiceblog.jp/onomatopets/
オノマトペディア-goo辞書- http://dictionary.goo.ne.jp/onomatopedia/
ことわざ 諺 百科 , http://www.ymknu200719.com/kotowaza/index.html
ジャパンナレッジ , http://japanknowledge.com/library/ [Japanknowledge Lib , accés des de: https://www.uab.cat/web/els-nostres-fons/bases-de-dades-i-altres-recursos-electronics-1345746021506.html ]
マルチメディア「にほんごをまなぼう」http://www.tokorozawa-stm.ed.jp/d_base/nihongo/
経済のにほんご http://keizai-nihongo.com
英語表現事典 擬音語・擬態語集 http://home.alc.co.jp/db/owa/s_kaydic?ctg_in=4
No es fa servir cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Japonès | segon quadrimestre | matí-mixt |