Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense prerequisits.
Conèixer i comprendre els temes relatius a la història d’Àsia Oriental.
Emprar tècniques i documentació per entendre la història d’Àsia Oriental.
- Línies historiogràfiques recents.
-Periodització de l'Àsia Oriental: Xina, Japó i Corea.
-Transicions ambientals, agrícoles i epidemiològiques i la formació dels estats a Xina, Japó i Corea.
-Història de Xina: Característiques bàsiques, societat i pensaments a les dinasties clàssiques, de les cultures prehistòriques als Tang.
-Història de Japó: Les especificitats de l'arxipèlag. Migracions i hibridacions. Característiques bàsiques, societat i pensaments de les cultures prehistòriques a inicis d'Edo.
-Història de Corea: Característiques bàsiques, cultura i pensaments de les cultures prehistòriques a Joseon.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe de teoria | 33 | 1,32 | 4, 13 |
Pràctiques d'aula | 10 | 0,4 | 5, 6, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura comprensiva | 50 | 2 | 4 |
Preparació seminaris | 25 | 1 | 5, 11 |
Recerca de bibliografia | 14 | 0,56 |
- Classes teòriques.
- Sessions de seminari i tutoria.
- Lectura de textos.
- Escriptura de ressenyes, treballs i comentaris analítics.
- Estudi personal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació oral | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Dinàmiques de reflexió a l'aula | 25% | 2 | 0,08 | 1, 11, 12, 13 |
Examen I | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3 |
Examen II | 25% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Avaluació continuada
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari que donarà el professor. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.
- Examen primera part de l'assignatura: 25%
- Examen segona part de l'assignatura:25%
-Debats i altres dinàmiques de reflexió a l’aula: 25%
-Presentacions orals: 25%
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitatso proves no presentades o suspeses. En cap casespodrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. Enel cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI. L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància. L’avaluació única es farà en un sol dia. Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
-Examen escrit I part: 25%
-Examen escrit II part: 25%
-Evaluació contingut, oral: 25%
-Assaig dirigit i presentació oral: 25%
Els processos de revisió de les qualificacionside recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Ebrey, Patricia Buckley, Historia de China, Madrid, La Esfera de los libros, 2009
Ebrey, Patricia Buckley, The Cambridge illustrated history of China, Cambridge, Cambridge University Press, 1996
Folch, M. Dolors, La Construcció de Xina: el període formatiu de la civilització xinesa, Barcelona, Empúries, 2009.
Gernet, Jacques, El Mundo chino, Barcelona, Crítica, 1991
Mikiso, Hane, Breve historia del Japón, Alianza, 2011
Reischauer, Edwin O., Japan. The Story of a Nation, New York, 1970
Schirokauer, Conrad i Brown, Miranda, Breve historia de la civilización china, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2011
Schirokauer, Conrad, Lurie, David i Gay, Suzanne, Breve historia de la civilización japonesa, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2014
Witney, John, El imperio japonés, Ed. Siglo XXI, Madrid, 2002
No es farà ús de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |