Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Història Premoderna de l'Àsia Oriental

Codi: 101541 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2500244 Estudis d'Àsia Oriental OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Antonia Marti Escayol
Correu electrònic:
mariaantonia.marti@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Sense prerequisits.


Objectius

Conèixer i comprendre els temes relatius a la història d’Àsia Oriental.

Emprar tècniques i documentació per entendre la història d’Àsia Oriental. 


Competències

  • Actuar seguint un codi deontològic propi de la pràctica professional.
  • Conèixer i comprendre la història premoderna, moderna i contemporània de l'Àsia oriental.
  • Conèixer, comprendre, descriure, analitzar i valorar la història, el pensament i la literatura de l'Àsia oriental.
  • Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  • Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  • Respectar la igualtat de gènere.
  • Ser flexible i saber adaptar-se a noves situacions.
  • Tenir habilitats en les relacions interpersonals.
  • Treballar en equip en un context internacional multilingüe i multicultural.
  • Treballar en grups interdisciplinaris i interculturals.
  • Vetllar per la qualitat del propi treball.

Resultats d'aprenentatge

  1. Actuar seguint un codi deontològic propi de la pràctica professional.
  2. Conèixer i comprendre la història premoderna, moderna i contemporània de l'Àsia oriental.
  3. Conèixer, comprendre, descriure, analitzar i valorar la història, el pensament i la literatura de l'Àsia oriental.
  4. Desenvolupar estratègies d'aprenentatge autònom.
  5. Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  6. Generar propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional.
  7. Respectar la diversitat i la pluralitat d'idees, persones i situacions.
  8. Respectar la igualtat de gènere.
  9. Ser flexible i saber adaptar-se a noves situacions.
  10. Tenir habilitats en les relacions interpersonals.
  11. Treballar en equip en un context internacional multilingüe i multicultural.
  12. Treballar en grups interdisciplinaris i interculturals.
  13. Vetllar per la qualitat del propi treball.

Continguts

- Línies historiogràfiques recents.

-Periodització de l'Àsia Oriental: Xina, Japó i Corea.

-Transicions ambientals, agrícoles i epidemiològiques i la formació dels estats a Xina, Japó i Corea.

-Història de Xina: Característiques bàsiques, societat i pensaments a les dinasties clàssiques, de les cultures prehistòriques als Tang. 

-Història de Japó: Les especificitats de l'arxipèlag. Migracions i hibridacions. Característiques bàsiques, societat i pensaments de les cultures prehistòriques a inicis d'Edo. 

-Història de Corea: Característiques bàsiques, cultura i pensaments de les cultures prehistòriques a Joseon.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classe de teoria 33 1,32 4, 13
Pràctiques d'aula 10 0,4 5, 6, 7
Tipus: Supervisades      
Tutories programades 10 0,4 1, 2, 3, 8
Tipus: Autònomes      
Lectura comprensiva 50 2 4
Preparació seminaris 25 1 5, 11
Recerca de bibliografia 14 0,56

- Classes teòriques.

- Sessions de seminari i tutoria.

- Lectura de textos.

- Escriptura de ressenyes, treballs i comentaris analítics.

- Estudi personal.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació oral 25% 2 0,08 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Dinàmiques de reflexió a l'aula 25% 2 0,08 1, 11, 12, 13
Examen I 25% 2 0,08 2, 3
Examen II 25% 2 0,08 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Avaluació continuada

La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència. 

L'avaluació és continuada. Els estudiants han de demostrar el seu progrés realitzant activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s'indiquen en el calendari que donarà el professor. Totes les activitats tenen un termini que cal complir estrictament, segons el calendari de l’assignatura.

- Examen primera part de l'assignatura: 25%

- Examen segona part de l'assignatura:25%

-Debats i altres dinàmiques de reflexió a l’aula: 25%

-Presentacions orals: 25%

Altres consideracions 

La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professorat responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència. 

Revisió 

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant. 

Recuperació 

Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. 

L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitatso proves no presentades o suspeses. En cap casespodrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota. 

En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, el docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola. 

Consideració de “no avaluable” 

S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura. 

Irregularitats en les activitats d’avaluació 

En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. 

S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi" el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. Enel cas de còpia entre dos estudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.

Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html

 

Avaluació única

Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.  L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.  L’avaluació única es farà en un sol dia. Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.  

El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).    

Activitats d’avaluació única  

La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:

-Examen escrit I part: 25%

-Examen escrit II part: 25%

-Evaluació contingut, oral: 25%

-Assaig dirigit i presentació  oral: 25%

Els processos de revisió de les qualificacionside recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.


Bibliografia

Ebrey, Patricia Buckley, Historia de China, Madrid, La Esfera de los libros, 2009

Ebrey, Patricia Buckley, The Cambridge illustrated history of China, Cambridge, Cambridge University Press, 1996

Folch, M. Dolors, La Construcció de Xina: el període formatiu de la civilització xinesa, Barcelona, Empúries, 2009.

Gernet, Jacques, El Mundo chino, Barcelona, Crítica, 1991

Mikiso, Hane, Breve historia del Japón, Alianza, 2011

Reischauer, Edwin O., Japan. The Story of a Nation, New York, 1970

Schirokauer, Conrad i Brown, Miranda, Breve historia de la civilización china, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2011

Schirokauer, Conrad, Lurie, David i Gay, Suzanne, Breve historia de la civilización japonesa, Barcelona, Ediciones Bellaterra, 2014

Witney, John, El imperio japonés, Ed. Siglo XXI, Madrid, 2002


Programari

No es farà ús de programari específic.


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(TE) Teoria 1 Català primer quadrimestre matí-mixt