Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura, és aconsellable haver superat tots els crèdits del primer i segon curs del grau. Els coneixements adquirits en assignatures bàsiques sobre Geografia, Antropologia, Història, Política, TIC i els coneixements de formació obligatòria específics de l’Àsia Oriental de Pensament, Història Premoderna i Economia constitueixen la base per introduir-nos en l'anàlisi de gènere en la Societat de l’Àsia Oriental.
És necessari tenir la capacitat de llegir en anglès texts acadèmics i d’altra índole per poder superar l’assignatura.
L'objectiu d'aquesta assignatura és l'estudi i l'anàlisi del sistema de gènere del Japó, Corea del Sud i la Xina, un sistema que estructura la societat d'acord amb les relacions desiguals entre homes i dones, desigualtat que té formes múltiples tant en la seva manifestació com en la seva assumpció. Estudiarem l'impacte de gènere a l'àmbit polític, econòmic i social des d'una perspectiva sociohistòrica, centrant-nos en la posició social de les dones.
El contingut del curs se centrarà en l'estudi de les societats del Japó, Corea del Sud i la Xina des d'una perspectiva de gènere. El gènere és una categoria analítica que es refereix a un sistema que estructura una societat a partir de relacions desiguals entre homes i dones. Aquesta desigualtat es manifesta i assumeix de múltiples i diverses formes perquè la variable de gènere és transversal a les articulacions socials. Per tant, el nostre enfocament de la societat d'Àsia Oriental també tindrà en compte altres aspectes socials i una perspectiva sociohistòrica. Així, podrem estudiar la situació social de les dones i les relacions de gènere en cadascun dels tres països, així com els punts de connexió i similitud entre ells.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i anàlisis de texts | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques | 19,4 | 0,78 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball individual i estudi | 75 | 3 | 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10, 14 |
Per a aconseguir els objectius establerts, aquesta assignatura inclou tant classes teòriques com pràctiques. L' estudiantat ha d'estar al corrent de les notícies i informació publicades al Campus Virtual / Moodle.
Totes les dates límit de les activitats s'indicaran al campus vritual i han de ser estrictament respectades.
La càrrega de treball dels estudiants consisteix principalment en conferències, debats i discussions, veure documentals, cerques de documentació, tasques de lectura, tasques escrites i un examen.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Dues proves d' avaluació | 70% (35% + 35%) | 2,6 | 0,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Pràctiques | 30% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 |
Avaluació continuada
L'alumnat ha de proporcionar evidències del seu progrés completant tasques i exàmens. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent. Les dates límit de les tasques s'indicaran en el campus virtual amb antelació a l'entrega de les activitats
1) Dues proves d'avaluació : 70% (35% + 35%) de la nota final
2) Pràctiques: 30% de la nota final
Els criteris d'avaluació se centraran en la capacitat del grup per a analitzar els signes socials de gènere a partir de l'aplicació dels coneixements adquirits durant el procés d'estudi. Es donarà importància al desenvolupament teòric dels arguments presentats, a l'evidència de la capacitat d'anàlisi social, a l'articulació d'arguments individuals ben estructurats basats en l'exactitud i la capacitat crítica, i a l'ús precís de fonts bibliogràfiques.
Altres consideracions
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. La professora responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la docent i l’estuditat.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació l' estudiant que s’hagi presentat aactivitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 omés.
L'estudiant es presentarà exclusivament a les activitats o proves no presentades o suspeses. En cap cas es podrà recuperar nota mitjançant una prova final equivalent al 100% de la nota.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. La docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiantat equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0.En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Es considera com a "còpia" un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/a altre/a company/a, i com a "plagi"el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar-ne les fonts, sigui publicat en paper o en forma digital. En el cas de còpia entre dosestudiants, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
1) Dues proves d'avaluació : 70% (35% + 35%) de la nota final
2) Treball: 30% de la nota final
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Bibiografia bàsica
Kendall, Laurel (Ed.). (2002). Under construction: The gendering of modernity, class, and consumption in the Republic of Korea. University of Hawaii Press
Liu, Lydia. H, Karl, Rebecca. E., & Ko, Dorothy (Edas.) (2013). The birth of Chinese feminism: Essential texts in transnational theory. Columbia University Press
Saito, Akemi (2006) Mujeres japonesas entre el liberalismo y el totalitarismo (1868-1945), Atenea, Málaga
Sáiz López, Amelia (2001). Utopía y Género. Las mujeres chinas en el siglo XX. Edicions Bellaterra, Barcelona
Sáiz López, Amelia (2021). “Relaciones entre feminismo, Estudios de mujeres y género en Asia Oriental. Coincidencias, consecuencias y reacciones”, en Joaquín Beltrán Antolín, (ed.) Asia Oriental. Transnacionalismo, sociedad y cultura. Edicions Bellaterra, pp., 23-44.
Ueno, Chizuko. (2004). Nationalism and gender. ISBS.
La bibliografia complementària s'especificarà al programa de l’assignatura.
En aquesta assignatura no es fa servir cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |