Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per a fer un seguiment adient de l'assignatura cal haver cursat "Introducció a les Ciències Polítiques i Relacions Internacionals", "Política de l'Àsia Oriental" i "Relacions internacionals de l'Àsia Oriental" i haver assimilat els conceptes propis de la Ciència Política i de la disciplina de les Relacions Internacionals. Es recomana revisar els continguts teòrics i metodològics apresos en aquestes assignatures.
L'objectiu d'aquesta assignatura és aprofundir en línies temàtiques i/o debats que incideixen de forma notable en la realitat política, domèstica i internacional de l'Àsia Oriental. Mitjançant l'aproximació pròpia de les Ciències Polítiques i de les Relacions Internacionals, en aquest curs aprendrem a analitzar i pensar críticament sobre aquesta realitat.
L'assignatura s'estructura a partir de diversos estudis de cas sobre la política i les relacions internacionals d'Àsia Oriental. Els temes versaran sobre la política interior i exterior del Japó, la Xina i la Corea del Sud, centrant-se en els projectes vinculats amb els conceptes clau de les relacions internacionals com ara la diplomàcia pública, el hard power, el soft power, la marca país, entre d'altres. Alguns dels casos específics a analitzar seran: els programes de la diplomàcia pública implementats per les missions diplomàtiques del Japó, la Xina i Corea del Sud; la rivalitat sistèmica entre EUA i la Xina: implicacions polítiques, econòmiques i de seguretat per a la regió d'Àsia-Pacífic; la política exterior de Mongòlia i la seva política de "Tercer Veí".
*Equip docent pendent de resolució de concurs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Participació en les discussions sobre els temes plantejats | 35 | 1,4 | 2, 3, 7, 6, 17, 1, 4, 5, 12, 15, 16, 14 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentacions | 15 | 0,6 | 2, 3, 7, 4, 5, 11, 15, 16, 14, 13 |
Tipus: Autònomes | |||
Comentari crític de les lectures | 20 | 0,8 | 2, 3, 7, 6, 17, 1, 4, 5, 11, 10, 15, 16, 14 |
Realització de les lectures | 30 | 1,2 | 2, 3, 7, 6, 17, 4, 5, 15, 16 |
Els diferents estudis de cas es tractaran a partir de lectures recomanades i el debat sobre aquestes. L'equip docent indicarà quines seran les línies teòriques i metodològiques per aprofundir en la comprensió concreta de cada estudi de cas. S'espera que l'alumnat tingui una implicació genuïnament participativa.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de respostes curtes | 30% | 10 | 0,4 | 2, 3, 8, 7, 6, 17, 1, 4, 5, 9, 11, 10, 12, 15, 16, 14, 13 |
Presentació en grup | 30% | 15 | 0,6 | 2, 3, 8, 7, 6, 17, 4, 5, 9, 11, 12, 15, 16, 14, 13 |
Treball escrit individual | 40% | 25 | 1 | 2, 3, 8, 7, 6, 17, 4, 5, 9, 11, 10, 12, 15, 16, 14, 13 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
-Examen de respostes curtes: 30%
-Examen de desenvolupament: 30%
-Treball escrit individual: 40%
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Manuals i obres de consulta
Acharya, Amitav & Buzan, Barry (Eds.). Non-Western International Relations Theory. Perspectives on and Beyond Asia. New York, London: Routledge, 2010.
Breslin, S. (2010). Handbook of China's international relations. London: Routledge.
Chang-Liao, N.-C. (2019). From Engagement to Competition? The Logic of the US China Policy Debate. Global Policy, 10(2), 250-257. https://doi.org/10.1111/1758-5899.12667
Connors, M. K., Davison, R., & Dosch, J. (2018). The New Global Politics of the Asia-Pacific. London: Routledge.
Cull, N. J. (2019). Public Diplomacy: Foundations for Global Engagement in the Digital Age. Cambridge: Polity Press.
Gantulga, T., & Radchenko, S. (2023). Mongolia’s Search for a Third Way: What America Can Offer a Country Stuck Between China and Russia. Foreign Affairs, 6 October. https://www.foreignaffairs.com/mongolia/mongolias-search-third-way
Glaser, B. S., & Lin, B. (2024). The Looming Crisis in the Taiwan Strait. Foreign Affairs, 1 July 2024. https://www.foreignaffairs.com/taiwan/looming-crisis-taiwan-strait
Jang, J., & Kim, K. (2024). Mongolia becoming a permanent neutral nation? Focusing on the debate and challenges of the permanent neutral nation policy. The Pacific Review, 37(3), 504-532. https://doi.org/10.1080/09512748.2023.2184853
Kawashima, N., y Hye-Kyung L. Asian Cultural Flows. Springer, 2018.
Kim, Y. (Ed.). (2019). South Korean Popular Culture and North Korea. Routledge.
Kotler, P. (1998). El marketing de las naciones. Barcelona:Paidos.
Lim, S. (Ed.). (2022). South Korean Popular Culture in the Global Context: Beyond the Fandom. Routledge.
Lim, S. (Ed.). (2022). South Korean Popular Culture in the Global Context: Beyond the Fandom. Routledge.
Melgar, L. (2010). Diplomacia pública: la gestión de la imagen-país. El modelo español, Madrid: MAEC.
Mertha, A. (2024). The BRI Under Xi Jinping. Fragmented Authoritarianism Beyond Water's Edge. In D. Lynch & S. Rosen (Eds.), Chinese Politics: The Xi Jinping Difference. Routledge.
Nye, J. S. (2005). Soft Power: The Means To Success In World Politics. New York: Public Affairs.
Nye, J. S. (2012). The Future of Power. New York: Public Affairs.
Yan, X. (2020). Bipolar Rivalry in the Early Digital Age. The Chinese Journal of International Politics, 13(3), 313-341. https://doi.org/10.1093/cjip/poaa007
No es farà ús de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |