Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 3 |
2503778 Relacions Internacionals | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits concrets, però és desitjable que l'alumnat tingui un cert interès per la política internacional de la regió. És recomanable un hàbit de lectura de notícies i articles d'anàlisi des de perspectives diverses. Cal que l’alumnat tingui un domini acceptable de la llengua anglesa (aprox. nivell B2 del MCER), que li permeti seguir adequadament les classes i la comprensió de documents escrits i audiovisuals en aquesta llengua.
L'objectiu principal d’aquesta assignatura és que els estudiants puguin interpretar i entendre l’evolució des de l’inici de la Guerra Freda de tots els elements que han configurat la realitat actual de l’Àsia Oriental.
Els estudiants que completin l’assignatura amb èxit seran capaços de:
Tema 1. Introducció a l'estudi de les Relacions Internacionals a l'Àsia Oriental
La disciplina de les Relacions Internacionals i la política internacional.
La configuració del món actual.
El paper de la teoria. Paradigmes principals de la disciplina de les Relacions Internacionals.
Els nivells d’anàlisi en la disciplina.
Tema 2. La creació de l'ordre bipolar a l'Àsia Oriental
L'ordre regional asiàtic en acabar la Segona Guerra Mundial.
La fundació de la República Popular de la Xina i el seu impacte en l'ordre regional.
L'ocupació del Japó i l’emergència d'un nou actor del sistema regional.
La divisió de la Península de Corea.
Tema 3. L'evolució de la Guerra Freda
El sud-est asiàtic.
La diplomàcia triangular.
La Doctrina Nixon i el seu impacte en l'ordre regional.
El Japó i la inserció en el sistema regional asiàtic.
L'URSS i les principals potències regionals.
Les relacions internacionals de la República Popular de la Xina.
La fi de la guerra freda i la configuració d'un nou ordre internacional.
Tema 4. L’Àsia Oriental avui: conflicte, cooperació i perspectives de futur
La Xina com a Gran Potència i la política exterior xinesa
La “normalització” del Japó com a actor del sistema internacional.
La presència dels Estats Units: la fi de la Pax Americana?
La competició sistèmica entre els Estats Units i la Xina
La Península coreana i la diplomàcia nuclear de Corea del Nord.
L’arquitectura de seguretat de l’Àsia Oriental.
La qüestió de Taiwan.
El paper d'altres actors regionals:Mongòlia, Rússia, països del sud-est asiàtic.
El fenomen del regionalisme i la cooperació regional.
Mirades teòriques sobre el futur de la regió.
*Equip docent definitiu de l'assignatura pendent de concurs.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 50 | 2 | 12, 11, 25, 1, 9, 20, 19, 22, 23, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs | 34 | 1,36 | 8, 12, 11, 25, 1, 9, 20, 22, 23, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi | 45 | 1,8 | 12, 11, 25, 1, 9, 10, 20, 22, 23, 21 |
Per tal d'assolir els objectius establerts, aquesta assignatura se centra classes teòriques i pràctiques. És important seguir l'ordre de lectures i d'activitats proposades pel professorat perquè aquest material proposa un desenvolupament ordenat i coordinat del temari de l'assignatura, amb l'objectiu de facilitar l'assimilació i la comprensió dels continguts.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat a classe (en grup) | 15% | 2 | 0,08 | 3, 2, 4, 6, 24, 13, 12, 14, 15, 9, 7, 20, 19, 17, 18, 16, 5, 22, 23, 21 |
Activitat de desenvolupament, individual o en grup | 20% | 15 | 0,6 | 3, 2, 4, 6, 8, 24, 13, 12, 11, 25, 1, 14, 15, 9, 10, 7, 20, 17, 18, 16, 5, 22, 23, 21 |
Prova 1 | 30% | 2 | 0,08 | 3, 6, 13, 12, 15, 9, 10, 16, 22, 23 |
Prova 2 | 35% | 2 | 0,08 | 3, 6, 13, 12, 11, 25, 1, 15, 9, 10, 16, 22, 23 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Bibliografia de consulta recomanada
Bibliografia addicional
No es farà ús de cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |