Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500244 Estudis d'Àsia Oriental | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per a realitzar aquesta assignatura és aconsellable haver superat tots els crèdits del primer curs. Així mateix, és necessari poder llegir textos acadèmics en anglès.
Societat de l’Àsia Oriental se centra en la consideració dels elements clau per a la comprensió sociocultural de les societats japonesa i xinesa contemporànies, fent especial èmfasi en els discursos representacionals relatius a la construcció cultural de la identitat col·lectiva i el seu encaix en el context de la globalització. L’objectiu principal de l'assignatura és conèixer i entendre la realitat actual de les societats japonesa i xinesa mitjançant les aproximacions teòriques de l'antropologia i la història cultural en la seva consideració dels discursos, les pràctiques i les institucions que integren aquestes societats. El propòsit últim de Societat de l’Àsia Oriental és contextualitzar els continguts desenvolupats en altres matèries del grau. Amb aquest propòsit, l'assignatura compta amb classes teòriques (mitjançant l'exposició del professorat) i classes pràctiques en què es desenvolupen les lectures acadèmiques, es porten a terme debats i s'empren materials audiovisuals i complementaris.
Societat japonesa
Tema 1. Societat i individu
Tema 2. Estructura social i cicle de vida
Tema 3. Producció i reproducció social
Tema 4. Construcció social i política
Tema 5. Identitats col·lectives i globalització
Societat xinesa
Tema 6. Estructura social
Tema 7. Cicle de vida i pràctiques rituals
Tema 8. Producció i reproducció social
Tema 9. Construcció social i política
Tema 10. Identitats col·lectives i globalització
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes | 50 | 2 | 2, 8, 7, 18, 15, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 11, 10, 14, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball escrit | 34 | 1,36 | 2, 8, 7, 18, 15, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 11, 10, 14, 16, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i lectura | 45 | 1,8 | 2, 8, 7, 18, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 11, 10, 14, 16, 17 |
Per a assolir els objectius establerts, aquesta assignatura inclou tant classes teòriques com pràctiques. Atès que es comparteix la seva docència, el professorat informarà a l’alumnat sobre les característiques de les activitats d'avaluació el primer dia de classe. El treball que realitza l’alumnat se centra principalment en exposicions individuals o en grup, debats a classe sobre les lectures, anàlisi de documentals, cerques documentals, treballs escrits i proves parcials. L’alumnat ha de mantenir-se al dia de les notícies i la informació publicades al Campus Virtual / Moodle.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de societat japonesa | 35% | 2 | 0,08 | 2, 18, 3, 5, 6 |
Examen de societat xinesa | 35% | 2 | 0,08 | 2, 18, 3, 5, 6 |
Treball escrit | 30% | 17 | 0,68 | 1, 2, 8, 7, 18, 15, 3, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 11, 10, 14, 16, 17 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Activitats d'avaluació continuada
- Treball escrit (30%)
- Examen de societat japonesa (35%)
- Examen de societat xinesa (35%)
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màximd’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
- Treball escrit (40%)
- Defensa oral del treball (20%)
- Examen transversal de societat japonesa i societat xinesa (40%)
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Societat japonesa
Bestor, Victoria, Theodore Bestor, Akiko Yamagata, eds., 2011, Routledge Handbook of Japanese Culture and Society, London & New York, Routledge.
Guarné, Blai, ed., 2018, Antropología de Japón: Identidad, discurso y representación, Barcelona, Edicions Bellaterra.
Hendry, Joy, 2018, Para entender la sociedad japonesa, Barcelona, Edicions Bellaterra.
Kawano, Satsuki, Glenda S. Roberts, Susan Orpett Long, eds., 2014, Capturing Contemporary Japan: Differentiation and Uncertainty, Honolulu, University of Hawaii Press.
Kottmann, Nora, Cornelia Reiher, eds., 2020, Studying Japan: Handbook of Research Designs, Fieldwork and Methods, Baden-Baden, Nomos.
Martinez, Dolores P., ed., 2007, Japanese Culture and Society, London, Routledge.
Robertson, Jennifer, ed., 2008, A Companion to the Anthropology of Japan, Malden, MA, Oxford, Blackwell Publishers.
Sugimoto, Yoshio, 2009, The Cambridge Companion to Modern Japanese Culture, Cambridge & New York, Cambridge University Press.
Sugimoto, Yoshio, 2016, Una introducción a la sociedad japonesa, Barcelona, Edicions Bellaterra.
Societat xinesa
Beltrán, Joaquín, 2013, “Sociedad y cultura china”, Kepa Sodupe & Leire Moure, eds., China en el escenario internacional: Una aproximación multidisciplinar, Bilbao, Servicio Editorial Universidad del País Vasco, pp. 107-148.
Cheng, Li, ed., 2010, China’s Emerging Middle Class: Beyond Economic Transformation, Washington, Brookings Institution Press.
Khun Eng Kuah-Pearce, Gilles Guiheux, eds., 2009 Social Movements in China and Hong Kong, Amsterdam, Amsterdam University Press.
Gamer, Robert E., Stanley W.Toops, eds., 2003, Understanding Contemporary China, Boulder, Lynne Rienner.
Perry, Elizabeth J., Mark Selden, eds., 2000, Chinese Society, Change, Conflict and Resistence, Londres, Routledge.
Stockman, Norman, 2000, Understanding Chinese Society, Cambridge, Polity Press.
Zang, Xiaowei, ed., 2011, Understanding Chinese Society, New York, Routledge.
No es farà ús de programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |