Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És recomanable que l’estudiant tingui unes habilitats de base mínimes per a la gestió d’elements pel que fa a carpetes i fitxers (crear, moure, copiar, enganxar, eliminar, comprimir i descomprimir, etc.) i aplicacions (obrir, tancar, moure finestres, alternar entre finestres, etc.).
La funció d’aquesta assignatura és iniciar l’estudiant en l’ús dels recursos tecnològics generals aplicats a la traducció i a la interpretació. En acabar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exercici d'automatització de l'edició (estils, formats i accessibilitat) | 6 | 0,24 | 1, 4 |
Exercici de correcció i revisió de textos | 3 | 0,12 | 3, 1 |
Exercici de personalització i automatització de tasques | 6 | 0,24 | 2, 4 |
Introducció a la IA: descripció i apropament crític | 3 | 0,12 | 3, 4 |
Presentació oral en grup | 6 | 0,24 | 3, 1, 2, 4, 5, 6 |
Resolució d'exercicis | 6 | 0,24 | 3, 1, 2, 4 |
Tipus: Supervisades | |||
Assistència a tutories de seguiment | 8 | 0,32 | 3, 1, 2, 4, 5, 6 |
Elaboració del treball en grup | 22 | 0,88 | 3, 1, 2, 4, 5, 6 |
Lectura de textos proposats | 8 | 0,32 | 3, 1, 2, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Consulta de materials | 15 | 0,6 | 3, 1, 2, 4 |
Resolució d'exercicis | 15 | 0,6 | 3, 1, 2, 4 |
Treball cooperatiu | 30 | 1,2 | 3, 1, 2, 4, 5, 6 |
Visualització de tutorials | 15 | 0,6 | 3, 1, 2, 4 |
El curs alterna sessions de continguts amb sessions de pràctiques (v. calendari). Al llarg del curs els alumnes han de preparar en grup una presentació oral sobre un producte tecnològic relacionat amb la traducció i/o la interpretació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Presentació oral del cas treballat en grup | 30% | 0 | 0 | 3, 1, 2, 4, 5, 6 |
Prova de seguiment 1 | 35% | 2 | 0,08 | 3, 1, 2, 4 |
Prova de seguiment 2 | 35% | 2 | 0,08 | 3, 1, 2, 4 |
Tutories presencials relacionades amb el treball en grup | 0 | 3 | 0,12 | 3, 1, 2, 4, 5, 6 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu avaluació única en els termes establerts en la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la facultat i enviar-ne una còpia al docent responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà presencialment en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió acadèmica publicarà la data i hora a la web de la facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI/NIE o passaport).
Activitats d’avaluació única
L’avaluació única inclourà un mínim de tres activitats d’avaluació de dues tipologies diferents, segons indica la normativa.
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura (segons escaigui) són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu més amunt en aquesta guia docent.
Les eines específiques es presentaran a l'aula.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 5 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 6 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 7 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |