Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | FB | 1 |
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No existeixen prerequisits.
La funció d’aquesta assignatura es iniciar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l’estudiant en Idioma C per preparar-lo per a la traducció directa.
En acabar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
Continguts comunicatius: - saludar-se i acomiadar-se / presentar-se - preguntar per la nacionalitat o lloc d’origen - demanar i respondre la professió - identificar persones i objectes - demanar l’hora i dir-la - expressar la durada d’una activitat - expressar dolor i demanar ajuda - interessar-se per l’estat de salut - fixar una hora / trobada amb una persona - narrar situacions - narrar una història Continguts gramaticals: - l'alfabet: vocals i consonants - fonètica i ortografia (correspondència grafia-so) - ús dels principals signes de puntuació - nom + verb: oracions enunciatives, interrogatives, imperatives - verbs: present de l’indicatiu - cas: nominatiu (el concepte de la declinació) - gènere: masc. fem. i neutre - l'article (determinat, indeterminat, “kein”) - nombre: singular, plural - interrogació: persones i coses - cas: acusatiu - verbs amb prefix separable / verbs amb prefix inseparable - verbs: “Präteritum” (verbs regulars i irregulars) - expressions de temps: preposicions i adverbis - números ordinals - verbs modals - verbs: pretèrit perfet (verbs regulars i irregulars) Continguts lèxics: - fórmules de salutació i comiat - les nacionalitats - les professions - les hores / els dies de la setmana / els mesos / les estacions de l’any - el cos humà - l'alimentació - els transports - els números cardinals i ordinals Continguts socioculturals: - diferents etapes del dia - du / Sie - els països de parla alemanya - “Länder” (capitals, ciutats importants, rius) - aficions i temps lliure - el dia a dia: amb la família, a la universitat, a la ciutat, etc. |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 12 | 0,48 | 3, 4, 5, 7 |
Realització d'activitats de comprensió lectora | 17 | 0,68 | 3, 5, 9 |
Realització d'activitats de comprensió oral | 5 | 0,2 | 2, 6, 10 |
Realització d'activitats de producció escrita | 15 | 0,6 | 4, 7 |
Realització d'activitats de producció oral | 4 | 0,16 | 1, 8 |
Resolució d'exercicis de gramàtica i de vocabulari | 26 | 1,04 | 4, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolució de problemes | 5 | 0,2 | |
Supervisió i revisió d'activitats orals i escrites | 6 | 0,24 | 1, 4, 7 |
Supervisió i revisió d'exercicis | 8 | 0,32 | 3, 4 |
Tutories programades | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'activitats de comprensió lectora | 20 | 0,8 | 3, 5, 9 |
Preparació d'activitats de producció escrita | 25 | 1 | 4, 7 |
Preparació d'encàrrecs individuals | 15 | 0,6 | |
Preparació de les activitats d'avaluació | 10 | 0,4 | |
Preparació de treballs en grup | 13 | 0,52 | |
Resolució d'exercicis de gramàtica i de vocabulari | 30 | 1,2 | 3, 4, 5, 7 |
Es tracta d’una metodologia activa basada en un conjunt de tècniques i accions per dirigir l’aprenentatge dels i les estudiants: - Realització de tasques que s’articulen per a obtenir resultats d’aprenentatge específics - Tècniques d’aprenentatge cooperatiu que fomenten que l’estudiant construeixi els coneixements socialment, en grups petits - Resolució d’exercicis de temes específics - Presentació de treballs individuals o de grup - Exposició de continguts presentats i explicats pel professor |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat d'avaluació de producció oral | 25% | 2 | 0,08 | 1, 8 |
Activitats d'avaluació de coneixements gramaticals i d'expressió escrita (1) | 30% | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 |
Activitats d'avaluació de coneixements gramaticals i d'expressió escrita (2) | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9 |
Treballs i exposicions orals | 15% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola.
En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació.
En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu avaluació única en els termes establerts en la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la facultat i enviar-ne una còpia al docent responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà presencialment en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió acadèmica publicarà la data i hora a la web de la facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI/NIE o passaport).
Activitats d’avaluació única
L’avaluació única inclourà un mínim de tres activitats d’avaluació d’almenys dues tipologies diferents, segons indica la normativa.
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura (segons escaigui) són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu més amunt en aquesta guia docent.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Alemany | primer quadrimestre | matí-mixt |