Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Nivell de domini de la llengua exigit:
-Idioma A català/castellà: Nivell nadiu.
-Idioma B anglès: Nivell C1.3 MECR (Marc Europeu Comú de Referència)
FOR INTERNATIONAL STUDENTS: Generally, the required level in Spanish for international exchange students is B2 (Common European Framework of Reference for Languages). However, for this subjetc, the minimum level recommended in Catalan/Spanish and in English is C1.3.
La funció de l’assignatura és posar a l’abast de l’estudiant els coneixements teòrics i metodològics propis de la interpretació bilateral així com introduir l’estudiant en les tècniques bàsiques d’aquesta modalitat perquè pugui posar-les a la pràctica en situacions professionals simulades de poca dificultat.
En acabar l’assignatura l’estudiant serà capaç de:
ES TRACTA D'UNA ASSIGNATURA PRÀCTICA. ELS ESTUDIANTS APRENEN TANT DE LES ACTIVITATS EN GRUP A CLASSE COM DE LES PRÀCTIQUES INTROSPECTIVES FETES A CASA. L'APRENENTATGE RESULTANT DE LA FEINA FETA A CLASSE NO ES POT SUBSTITUIR PER TREBALL INDEPENDENT A CASA. L'ASSISTÈNCIA A CLASSE ES FONAMENTAL PER PODER ASSOLIR ELS CONEIXEMENTS.
A aquesta assignatura tractem els següents continguts:
• Característiques específiques de la interpretació bilateral en relació a d’altres modalitats d’interpretació.
• Situacions comunicatives pròpies de la interpretació bilateral: interpretació d’enllaç i interpretació als serveis públics.
• Àmbits d’ús de la interpretació d’enllaç: reunions comercials, turisme, entrevistes, etc.
• Àmbits d'ús de la interpretació als serveis públics: socioeducatiu, sanitari i jurídico-policial.
• Aspectes metodològics de la interpretació bilateral:
• Pràctiques preinterpretatives.
• Ús correcte de les cabines i del sitema de gravació.
• Iniciació a les pràctiques d’interpretació bilateral a través de role plays de poca dificultat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats dirigides | 45 | 1,8 | 2, 3, 29, 13, 18, 19, 16, 17, 15, 7, 6, 5, 4, 22, 14, 27, 25, 24, 23, 20, 21, 26, 11, 10, 12, 30, 31 |
Activitats supervisades | 22 | 0,88 | 2, 3, 29, 13, 18, 19, 16, 17, 15, 7, 6, 5, 4, 22, 14, 27, 25, 24, 23, 20, 21, 26, 11, 10, 12, 30, 31 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats autònomes | 75,5 | 3,02 | 2, 3, 29, 13, 18, 19, 16, 17, 15, 7, 6, 5, 4, 22, 14, 27, 25, 23, 20, 21, 26, 11, 10, 12, 30, 31 |
La docència de l’assignatura s’organitzarà a l'entorn dels següents tipus d'activitats formatives:
Al final del semestre, es destinaran aproximadament 15 minuts d’una de les classes a omplir les enquestes d'avaluació. Els estudiants contestaran preguntes sobre l’actuació docent del professorat i sobre l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
1. Primera prova avaluable: traducció a la vista | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 8, 9, 29, 13, 18, 19, 16, 17, 15, 7, 6, 5, 4, 22, 14, 27, 25, 24, 23, 20, 21, 26, 11, 10, 12, 30, 31 |
2. Treball avaluable: col·lecció de fitxes d'avaluació | 15% | 3,5 | 0,14 | 1, 2, 3, 8, 9, 29, 13, 18, 19, 16, 17, 15, 7, 6, 5, 4, 22, 14, 27, 25, 24, 23, 20, 21, 26, 11, 10, 12, 30, 31, 28 |
3. Segona prova avaluable: qüestionari d'opció múltiple | 20% | 2 | 0,08 | 2, 8, 9, 13, 18, 6, 5, 22, 14, 11, 10, 30 |
4. Tercera prova avaluable: interpretació bilateral | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 8, 9, 29, 13, 18, 19, 16, 17, 15, 7, 6, 5, 4, 22, 14, 27, 25, 24, 23, 20, 21, 26, 11, 10, 12, 30, 31 |
AVALUACIÓ COTINUA
Les activitats avaluables d'aquesta assignatura consisteixen en tres proves avauables (exàmens) i un treball avaluable. La primera prova consisteix en un exercici bilingüe de restitució de frases, la segona en un exercici de traducció a la vista i la tercera en la interpretació completa d'un role play en la modalitat bilateral.
L’avaluació de les proves es basarà en tres paràmetres:
• integritat i fidelitat del text oral /TAV en la prestació de l’ estudiant (és a dir, que no hi hagi ni omissions ni afegits ni distorsió) ,
• qualitat de la prestació oral de l’estudiant,
• i nivell d’expressió adequat al text i públic.
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagin tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
S'exclouen de la recuperació les activitats d'avaluació en què s'hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d'identitat, repetició d'exercicis, etc.).
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, l'equip docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. L'equip docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
En cap cas la recuperació no pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació.
En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
S’assignarà un“no avaluable” quanles evidències d’avaluació que hagi aportat l’estudiant equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, duplicació de les proves, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió.
La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre el docent i l’estudiant.
Nota: La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes sobre l’assignatura és a títol informatiu. El professor responsable de l’assignatura la concretarà en començar-ne a impartir la docència.
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta assignatura preveu la possiblitat d’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
La tipologia i els percentatges d'activitats d’avaluació única seran les mateixes que les indicades al apartat de l'avaluació continua.
Llibres
Bancroft, M.; García-Beyaert S.; Allen K.; Carriero-Contreras G.; Socarrás Estrada D. (ed.): The Community Interpreter: An International Workbook. Culture & Language Press, 2015.
Collados Ais, Ángela (ed): Manual de interpretación bilateral. Granada, Ed. Comares, 2001. [Resenya en línia: http://www.intralinea.org/reviews/item/Manual_de_Interpretacion_bilateral]
Gentile, A.; Ozolins, U.; Vasilakakos, M. (ed). Liaison Interpreting: a Handbook. Melbourne: Melbourne University Press, 1995. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1416409?lang=cat]
Hale, Sandra: La Interpretación comunitaria : la interpretación en los sectores jurídico, sanitario y social, 2010. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1911285?lang=cat]
Jiménez Ivars, Amparo: Primeros pasos hacia la interpretación inglés-español. Edelsa, 2012. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1949067?lang=cat]
Mason, Ian (ed.) Triadic exchanges: studies in dialogue interpreting. Manchester, St. Jerome Publishing, 2001. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1493746?lang=cat]
Pöchhacker, F. and Miriam Schlesinger: Healthcare interpreting: Discourse and Interaction. John Benjamins Publishing, 2007. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1754566?lang=cat]
Ugarte i Ballester, Xus: La pràctica de la interpretació anglès-català. Vic, EUMO Editorial, 2010. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb1801789?lang=cat]
Wadensjö, C. (1998): Interpreting as Interaction. London: Longman. [Localització UAB: https://cataleg.uab.cat/iii/encore/record/C__Rb2035086?lang=cat]
Altres enllaços
Interpreter Training Resources. http://interpreters.free.fr/
Plataforma de recursos per a la interpretació d'ellaç Linketerpreting: http://webs.uvigo.es/linkterpreting/
Plataforma virtual de recursos sobre Traducció i Interpretació als Serveis Públics, grup de recerca MIRAS de la UAB: http://pagines.uab.cat/recursos_miras
National Network for Interpreting. http://www.nationalnetworkforinterpreting.ac.uk/
Conferència internacional sobre interpretació als serveis públics: http://www.criticallink.org/
Aula virtual: Moodle
Processador de text: Word (o similar)
Lector de pdf: Acrobat Reader (o similar)
Navegador: Chrome (o similar)
Editor d´àudio: Audacity (o similar)
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |