Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura representa la continuació dels coneixements inicials impartits a l'assignatura del curs anterior "Idioma C per a traductors i intèrprets 2".
En iniciar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
La funció d'aquesta assignatura és consolidar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l'alumnat d'Idioma C (japonès) per preparar-lo per a la traducció directa.
Es dedicaran tots els crèdits a l'aprenentatge de l'idioma.
En finalitzar l'assignatura, l'alumnat haurà de ser capaç de:
S'estudiaran a fons els continguts de les lliçons 16 a la 21 del llibre de text Shokyū Nihongo Vol. 2 de la Universitat d'Estudis Estrangers de Tòquio.
També es penjaran exercicis al campus virtual de l'assignatura. Aquests materials s'ofereixen per ajudar l'alumnat a desenvolupar la capacitat de comprensió oral i escrita, així com les capacitats d'expressió oral i escrita.
L'estudi d'aquests continguts pretén desenvolupar un seguit de competències no solament lingüístiques, sinó també pragmàtiques, textuals i socioculturals, així com una aptitud a aprendre de manera autònoma i en grup.
Continguts fonètics:
Continguts lèxics:
Continguts gramaticals:
Elements comunicatius i socioculturals:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 30 | 1,2 | 2, 1, 6, 5, 3, 7 |
Realització d'activitats de comprensió lectora i oral | 10 | 0,4 | 2, 1, 6, 3 |
Realització d'activitats de producció escrita i oral | 10 | 0,4 | 2, 1, 5, 7, 8 |
Resolució d'exercicis | 10 | 0,4 | 2, 1, 6, 5, 3, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió i revisió d'activitats lectores, orals i escrites | 20 | 0,8 | 2, 1, 6, 5, 3, 7, 8 |
Supervisió i revisió d'exercicis | 10 | 0,4 | 2, 1, 6, 5, 4, 3, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels caràcters nous de cada lliçó i de les noves estructures lèxiques i sintàctiques | 60 | 2,4 | 2, 1, 6, 3 |
Preparació d'activitats de comprensió lectora | 20 | 0,8 | 2, 1, 6, 5, 3, 7 |
Preparació d'activitats de producció escrita i oral | 40 | 1,6 | 2, 1, 5, 3, 7 |
Les activitats dels alumnes seran dels tipus següents:
Activitats dirigides
Activitats supervisades
Activitats autònomes
Algunes de les classes es faran amb metodologia de classe inversa. Per a cada unitat docent l'alumnat ha de dedicar com a mínim 20h. d'estudi, incloent-hi les activitats supervisades i de treball autònom (preparació, pràctica mitjançant exercicis i repàs). Donat els continguts i l'estructuració de l'assignatura és important que l'alumne assisteixi a classe amb regularitat i és imprescindible que dediqui regularment temps setmanal a preparar la matèria nova, fer els exercicis i repassar la matèria ja explicada. Es pressuposa aquesta dedicació dels estudiants per al bon seguiment del ritme de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'avaluació de producció i comprensió escrita | 10 | 2 | 0,08 | 2, 1, 6, 5, 4, 3, 7 |
Activitats d'avaluació de producció i comprensió oral | 10 | 2 | 0,08 | 2, 1, 6, 5, 7, 8 |
Exercicis de kanji, vocabulari i gramàtica | 10 | 2 | 0,08 | 2, 1, 6, 3 |
Proves d'aplicació de coneixements gramaticals | 40 | 6 | 0,24 | 2, 1, 6, 5, 3, 7 |
Proves de kanji i vocabulari | 30 | 3 | 0,12 | 2, 1, 6, 3 |
Avaluació continuada
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI.
L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l’assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la Facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
Activitats d’avaluació única
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
-Prova oral (10%)
-Redacció (10%)
-Prova de gramàtica (40%)
-Prova de vocabulari i kanji (40%)
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
1. Llibre de text
El llibre de text que s’emprarà habitualment a la classe és el següent (cal tenir-lo):
2. Llibres de referència
2.1. Per a aquesta assignatura no cal tenir diccionari, però els següents poden ser d’utilitat (n’hi ha molts):
2.1.1 Físics
2.1.2 Per a mòbil i gratuïts
2.2. Per a qüestions puntuals, les obres bibliogràfiques següents poden ser d’utilitat:
3. Recursos virtuals
Els recursos següents també poden ser d’utilitat:
S'utilitzarà Word o equivalent per a l'activitat d'avaluació de "producció i comprensió escrita".
S'utilitzarà Power Point o equivalent per a l'activitat d'avaluació de "producció i comprensió oral".
S'utilitzarà Microsoft Teams o equivalent per a les sessions virtuals, si n'hi ha.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Japonès | primer quadrimestre | matí-mixt |