Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500249 Traducció i Interpretació | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
En iniciar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
La funció d’aquesta assignatura és iniciar el desenvolupament de les competències comunicatives bàsiques de l’estudiant en Idioma Rus C per preparar-lo a la traducció directa.
Es dedicaran tots els crèdits a idioma.
En acabar l’assignatura l’estudiant haurà de ser capaç de:
Contiguts comunicatius:
a) Expressar la possibilitat, el permís i la prohibició en present, passat i futur mitjançant adverbis predicatius
b) Exhortar a realitzar una acció
c) Expressar en passat i en futur la professió o activitat d’una persona (afeccions, etc.)
d) Expressar l’estat físic o emocional en present, passat i futur
e) Expressar la comparació
f) Expressar el punt de partida del movimient o el lloc de procedència
g) Expressar una condició irreal
h) Reproduir les paraules o pensaments dels personatges d’un text
Continguts gramaticals:
a) El substantiu: tots els casos i declinacions
b) L’adjectiu: concordància dels adjectius en génere, número i cas amb els substantius, adjectius comparatius
c) El pronom: pronoms personals, el possessiu свой, els demostratius этот, эта..., l’interrogatiu сколько, el determinatiu самый, el reflexiu себя i els indefinits несколько, некоторый
d) Numerals cardinals i ordinals (tots)
e) El verb: el subjuntiu, principals verbs de moviment intransitius (идти, etc) i transitius (нести, etc.) sense i amb prefixos
f) L’adverbi: de quantitat (amb genitiu plural), de posició i de direcció
g) Les preposicions: с, около, у, рядом с…
h) Les conjuncions: если, если бы, что, чтобы, поэтому…
i) L’estil indirecte
Continguts lèxics:
Maneres d’expressar: a) afeccions; b) treball; c) viatges; d) estudis; e) interessos; f) compres
Continguts interculturals:
a) Principals fets històrics
b) Principals institucions russes
c) Sistema d’ensenyament a Rússia
d) Normes de cortesia a Rússia
e) La família a Rússia
f) El clima rus. L’hivern rus
g) El folklore rus
h) Festes russes
i) Compres, regals
j) Activitats de lleure (teatre, lectura, música, etc.)
k) La cuina russa.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 8,35 | 0,33 | 2, 1 |
Realització d'activitats de comprensió lectora | 25 | 1 | 1, 6, 3 |
Realització d'activitats de comprensió oral | 8 | 0,32 | 2 |
Realització d'activitats de producció escrita | 15 | 0,6 | 2, 5, 7 |
Realització d'activitats de producció oral | 8 | 0,32 | 2, 1 |
Resolució d'exercicis | 18 | 0,72 | 1, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió i revisió d'activitats orals i escrites | 4,5 | 0,18 | 2, 5, 7 |
Supervisió i revisió d'exercicis | 18 | 0,72 | 1, 6, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'activitats de comprensió lectora (individuals o en grup) | 70 | 2,8 | 1, 6, 3 |
Preparació d'activitats de producció escrita | 38,9 | 1,56 | 1, 6, 3 |
Metodologia mixta que compren: Lliçons magistrals, classes pràctiques, realització i resolució d’exercicis, resolució de problemes, presentació de treballs individuals i en grup.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats d'avaluació de comprensió lectora | 40% | 4,5 | 0,18 | 6, 4, 3 |
Activitats d'avaluació de producció escrita | 25% | 2,8 | 0,11 | 5, 7 |
Proves d'aplicació de coneixements gramaticals | 25% | 2,8 | 0,11 | 1 |
Treballs | 10% | 1,15 | 0,05 | 2, 1, 6, 5, 7, 8 |
Avaluació continuada L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent. Revisió En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat. Recuperació Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5. Consideració de “no avaluable” S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura. Irregularitats en les activitats d’avaluació En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat). Avaluació única Aquesta assignatura preveu avaluació única en els termes establerts en la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de la FTI. L’estudiant ha de presentar la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la facultat i enviar-ne una còpia al docent responsable de l’assignatura perquè en tingui constància. L’avaluació única es farà presencialment en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió acadèmica publicarà la data i hora a la web de la facultat. El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI/NIE o passaport). Activitats d’avaluació única L’avaluació única inclourà un mínim de tres activitats d’avaluació d’almenys dues tipologies diferents, segons indica la normativa. Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura (segons escaigui) són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu més amunt en aquesta guia docent. |
Llibres de text:
- Belikova, L., Shutova, T., Yerofeeva, S. Russkiy Yazik: Perviye Shagi. Sant Petersburg, 2000.
- Sánchez-Puig et al. Curso completo de Lengua Rusa. Ediciones Hispano Eslavas, 2005.
- Javrónina S., Shirochínskaya A., El ruso en ejercicios. Madrid, Rubiños, 1992.
- Chernyshov, S., Chernyshova, A. Poekhali!: Llibre de text 2.1. Sant Petersburg, Zlatoust, 2024.
- Diccionario Español-Ruso Ruso-Español. - Marzixevskaia.
- Diccionario Español-Ruso - Narúmov.
- Diccionario Ruso-Español - Nogueira.
Gramàtiques:
- Púlkina I., Zajava E., El Ruso. Gramática práctica. Madrid, Rubiños - Russki yazyk, 1992.
- Drosdov Díez T., Cuesta Andrés T., Ejercicios de gramática rusa. Madrid, Rubiños, 1989.
- Sánchez Puig M., Drosdov Díez T., Guía del verbo ruso. Madrid, Rubiños, 1989.
- Zajava-Nekrásova, Casos y preposiciones en el idioma ruso
Enllaços web:
Cercadors:
- http://www.yandex.ru
Diccionaris, enciclopèdies, gramàtiques i consultes lingüístiques:
- http://www.gramota.ru
Diccionaris bilingües:
- http://www.multitran.ru
- yandex traslate
Televisió russa:
- http://www.webtelek.com
- http://www.1tv.ru/home.htm
Premsa russa:
- tass.ru
- kp.ru
- medusa.io
Ràdio russa:
- Russkoe radio
Literatura russa:
- http://az.lib.ru/
Word. PowerPoint. QR code reader, PDF Reader.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Rus | primer quadrimestre | matí-mixt |