Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500256 Antropologia Social i Cultural | OT | 3 |
2500256 Antropologia Social i Cultural | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Assignatura no recomanada per a estudiants de tercer curs.
Tot i ser una assignatura optativa del Grau en Antropologia Social i Cultural que pot cursar-se a tercer i a quart, està orientada a estudiants de quart curs.
Assignatura obligatòria per als estudiants que cursin la Menció en Aplicacions Antropològiques en Cultura, Medi Ambient i Societat i cal cursar-la simultàniament, el mateix semestre i curs, amb l’assignatura de Pràctiques Externes, tant si es cursa la Menció com si no.
El Seminari de Pràctiques Externes és una assignatura optativa per estudiants de Quart curs del Grau en Antropologia Social i Cultural. S’imparteix el segon semestre, simultàniament a l’assignatura 101265 de Pràctiques Externes. És obligatòria per la Menció d’Aplicacions Antropològiques en Cultura, Medi Ambient i Societat. Aquesta assignatura està estretament relacionada amb el Seminari d'Aplicacions de l'Antropologia a les Polítiques d'Intervenció Social.
L'assignatura està organitzada en base una sessió de docència setmanal de tres hores, de presencialitat obligatòria. Es combinen sessions plenàries de tot el grup amb seguiments de grups reduïts organitzats per afinitats temàtiques.
Els objectius formatius estan orientats al desenvolupament de les següents competències professionals:
El Seminari de Pràctiques Externes està dedicat a reflexionar de forma sistemàtica sobre la pràctica professional, el àmbits i sectors possibles de professionalització i fer un seguiment estret, posant en comú, les experiències de practiques en curs de l’alumnat i les seves necessitats de formació específica i l'especialització professional en l'exercici de l'antropologia, a partir d’aquestes experiències. El Seminari també inclou un bloc temàtic pràctic sobre tècniques i recursos per a la recerca de feina i la incorporació al mercat laboral de l'alumnat recent titulat.
Es treballaran els continguts dels quatre eixos següents:
a) La professió i la professionalització:
b) L’experiència de les pràctiques externes en curs per part de l'alumnat:
c) Tècniques i recursos per a la recerca de feina:
d) L’avaluació de les pràctiques externes:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de debat sobre les experiències de pràctiques, els entorns i perfils de professionalització i sobre les sessions pràctiques d'ocupabilitat. Treball conjunt pel disseny i realització de la taula rodona i/o dinàmica final. | 50 | 2 | 11, 2, 5, 8, 4, 7, 10, 16, 15, 14, 17, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Preparació de les discussions dels seminaris, a partir de pautes comunes per a l anàlisi i preparació de la presentació del propi procés i experiència de pràctiques externes. Treball en grup per elaborar les propostes a discutir. | 20 | 0,8 | 2, 5, 4, 10, 16, 15, 14, 17, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació d'aportacions pròpies al treball conjunt de seminari i anàlisi del propi procés de pràctiques. | 30 | 1,2 | 2, 4, 7, 10, 16, 15, 14, 17 |
La metodología de treball de les sessions té quatre modalitats:
Sessions de seminari sobre la pràctica professional a partir de punts de de debat i reflexió proporcionats pel professorat per abordar els continguts dels quatre eixos detallats anteriorment.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació activa en seminari, xerrades externes i sessions de debat | 50% | 20 | 0,8 | 2, 5, 1, 4, 7, 10, 13, 16, 15, 14, 17, 12, 19 |
Elaboració d'informes i memòria final | 50% | 30 | 1,2 | 11, 9, 5, 8, 3, 18, 7, 6, 17, 12 |
L’avaluació es realitza per mitjà de dos mòduls:
Mòdul de participació activa en seminari, xerrades externes i sessions de debat (50%):
a) Assistència i participació activa a les sessions plenàries, a les sessions conduides per experts externs, a les sesions pràctiques d'ocupabilitat i/o la jornada final (taula rodona i dinàmica ocupacional) amb lliurament d’exercicis i control de signatura (50%)
Mòdul d’elaboració d'informes i memòria final (50%):
b) Lliurament d'exercicis, relatories, comentaris vinculats a les sessions plenàries del seminari i els certificats d''assistència a les sessions d'ocupabilitat i el test de competècnies professionals (10%)
c) Lliurament de la memòria de valoració final del seminari (40%)
No avaluable: Estudiants que no assoleixen el 80% d’assistència i participació als dos formats de trobada del mòdul 1 i/o estudiants que no lliuren els informes individuals en les dates fixades.
Nota final: La qualificació final serà la suma de les qualificacions ponderades dels dos mòduls.
Recuperació:
Tindrà dret a recuperación l’estudiant que obtingui una nota mitjana final de suspès, havent llilurat tots els exercicis i els treballs i memoria. La recuperació consistirà en la repetició dels exercicis i/o memòria que s’hagi suspès.
PLAGI.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir auna variació significativa dela qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificaràamb0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
AQUESTA ASSIGNATURA NO PREVEU AVALUACIÓ ÚNICA
Augé, Marc. (2007 [2006]) El oficio de antropólogo. Sentido y libertad. Barcelona: Editorial Gedisa.
Baba, Marietta & Hill, Carol (2006). What’s in the Name ‘Applied Anthropology’? An Encounter with Global Practice1, Carole E. Hill and Marietta L. Baba, Eds., The Globalization of Anthropology. NAPA Bulletin #25. Washington, DC: American Anthropological Association, 176-207.
Bacchi, Carol. (2012). Introducing ‘What’s the Problem Represented to Be’ approach, Bletsas, A. & Beasley, C. (eds.) Engaging with Carol Bacchi: Strategic Interventions & Exchanges. Adelaide: University of Adelaide Press [Engaging with Carol Bacchi. Strategic Interventions and Exchanges (reglab.se)]
Bourdieu, Pierre. (1994). Per a una sociología reflexiva. Barcelona: Herder.
Browner, Carole. (1983). Women Practicing Anthropology: Perspectives Across the Discipline, Practicing Anthropology (1983) 6 (1): 4–7. https://doi.org/10.17730/praa.6.1.n24636687632p22k
Giménez Romero, Carlos. (1999) “El Antropólogo como asesor. Dos experiencias de consultoría en migraciones e interculturalidad” a Antropología más allá de la Academia. VIII Congreso de Antropología. Santiago de Compostela.
Guber, Rosana. et al. (2018) ¿Condenados a la reflexividad? Apuntes para repensar el proceso de investigación social. Consejo Latinoamericano de Ciencias Sociales - CLACSO. ISBN 978-987-722-318-7.
Jabardo, Mercedes; Monreal, Pilar; Palenzuela, Pablo. (eds) (2008). Antropología de Orientación Pública: visibilización y compromiso de la antropología. Actas del XI Congreso de Antropología. San Sebastián: Ankulegi.
Nolan, Riall W. (2013). Anthropology in Practice. Building a career outside Academia. Lynne Rienner Publishers
Nolan, Riall W. (2017). Using Anthropology in the World: A Guide to Becoming an Anthropologist Practitioner. New York: Routledge.
Sociedad Española de Antropología Aplicada (2002). Actas del VI Congreso de Antropología Aplicada y del Simposio El Sentido Práctico de la Antropología (14-16 de noviembre de 2002). Granada: Universidad de Granada.
VV.AA. (2014). Periferias, fronteras y diálogos. Actas del XIII Congreso de Antropología de la Federación de Asociaciones de Antropología del Estado Español. Tarragona: Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili.
VV.AA. (2012). Revista de Antropología Experimental, 12. Monográfico Antropología en España: nuevos caminos profesionales. Universidad de Jaén. http://revista.ujaen.es/rae
Algunes webs d’interès:
Unit 9 - Professional Anthropology - SAPIENS (Recursos i guies per antropologia professional)
Careers in Anthropology - Advance Your Career (americananthro.org)
Anthropology Outside of Academia: How To "Ethnographize" Yourself A Job | Anthropology (uky.edu)
Cal garantir la connexió a TEAMS.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |